Govor

Najlepša, izvolite predsedujoči za besedo, spoštovane kolegice in kolegi, spoštovani državni svetnik, državna sekretarka! Kot veste smo v Novi Sloveniji po uveljavitvi tega akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine zahtevali sklic nujne seje, na kateri smo opozorili na nerazumljivost samega sistema, da je preveč kompliciran, predvsem pa nepravičen, in da bodo nosili ravno tisti, ki so največ investirali v zeleni prehod. Zdaj po novem poslušamo, da je Vlada resna pri podnebnih ciljih, seveda je, zato ker je po nekaj mesecih ugotovila, da je to res kar smo mi strašili oziroma zavajali in sicer, da so se vlaganja v zeleni prehod bistveno znižala, se pravi, če imam prave podatke, tudi za 90 odstotkov je manj investicij v sončne elektrarne in tudi v druge sodobne metode pridobivanja in varčevanja energije. Zdaj ta zakon, ki je pred nami, lahko rečem, da gre povsem za nesistemski in tudi protiustaven zakon, za ponovno nepremišljene poteze, ki dejansko ne rešuje bistva problema, ampak samo delno blažijo negativne učinke novega obračuna. Zdaj govorite, da ne posegate v pristojnosti agencije. Mislim, da je kar velik problem to, da danes predstavnice ali pa direktorice ali pa predstavnika Agencije za energijo tukaj ni. Vsi smo dobili tudi njihovo pismo in pismo iz Evropske komisije, kjer jasno govori o tem, da je kakršnokoli vtikanje, vpletanje v ta sistem nedopusten. Poleg tega bi poudaril tudi probleme, ki jih je v novem zakonu navedla Zakonodajno-pravna služba. Ni bilo sicer poudarjeno, še enkrat, da je sedanji skrajšani postopek tako rekoč izenačen z rednim postopkom, ker brez prave resne utemeljitve. Gre za tudi retroaktivno delovanje tega zakona, saj veste, januar, februar je, bo že dolgo za nami, ko bomo, ko bomo mi to sprejeli, brez pravega, utemeljenega razloga in sicer javne koristi. Zdaj govorite, da je predlog amandmajev Nove Slovenije, da ni v skladu z zakonodajo. Jaz lahko rečem, da tudi cel zakon ni v skladu z zakonodajo in po vsej verjetnosti bomo, tako kot je Državni svet opozoril, priča izpodbijanju tega zakona ali s strani agencije ali pa s koga drugega, in to ni dobro. Poleg tega še enkrat poudarim, in tudi Zakonodajno-pravna služba je povedala, da Vlada posega v avtonomnost agencije, in to je spet ena stvar, ki je vse prej kot pozitivna. Zdaj, mi smo v Novi Sloveniji zato, ker je Vlada povedala, da bo pristojno ministrstvo, konec preteklega leta je zagotovilo pristojno ministrstvo, da bosta pripravila interventni zakon, ki bo namenjen poslovnim odjemalcem. Zdaj, tukaj, ko govorimo o energetski revščini ne. Zdaj ne vem, če smo vsi tukaj energetsko podležemo energetski revščini, pa bo kljub vsemu zakon veljal za vse. Zakaj pa ne bi energetski revščini podlegli tudi gospodarski subjekti? Dobro veste, imamo tudi mnenje Gospodarske zbornice, ki je jasno povedala, navedli so, da je že v letu 2023, so bile cene električne energije 8 odstotkov višje od povprečja EU. Zdaj kakorkoli obračamo, se s poviševanjem stroškov podjetjem, tudi takim nepredvidenim, nepredvidljivim povečevanjem stroškov. Zmanjšuje konkurenčnost gospodarstva. Tako, da mi kljub vsemu v Novi Sloveniji menimo, da bi bila dopolnitev tega zakona v členih, ki smo jih predlagali, z besedo poleg, se pravi gospodinjstev, tudi poslovni odjemalci, da bi bila na pravem mestu in bi s tem vsaj delno razbremenili tudi gospodarstvo. Tako, da tukaj je kar nekaj pomislekov, ki seveda Novo Slovenijo navaja na to, se bomo pri glasovanju vzdržali.