Govor

Katja Mihelič Sušnik

Hvala lepa za besedo. Vsem lep po…, lepo pozdravljeni vsi skupaj!

Komisija je na predlog zakona podala sicer tudi svoje pisno mnenje, s katerim ste seznanjeni. Mi se že vrsto pač zdaj pri vseh postopkih, kjer se spreminja področje nezdružljivosti funkcij, zavzemamo za to, da se, že tako kot je bilo povedano danes, kolikor se nekaj ureja parcialno, za to navedejo tudi ustrezni razlogi. Zdaj v tem konkretnem primeru smo mi pogledali tudi z vidika ureditve na lokalni ravni, ker to le spadajo pod občinske svetnike, ki imajo zdaj zadevo urejeno v ZLS in pa tudi v našem zakonu, ki se uporablja subsidiarno še za tista vprašanja, ki s tistim zakonom, torej ZLS, niso urejena. In na podlagi tega smo ugotovili, da pravzaprav tisto situacijo, ki jo, ki jo ta predlog zakona želi urediti, jo pravzaprav naš zakon že ureja, ker občinski svetniki ne spadajo med poklicne funkcionarje, kar pomeni, da njim ni prepovedano opravljanje zastopanja, upravljanja in nadziranja v tem delu, to je pač ta prvi odstavek 27. člena, ampak za njih velja nekoliko milejša ureditev, pri čemer pa je potrebno pogledati ali slučajno ta občinski svetnik, v tem primeru pač manjšin, kakorkoli je občina poleg tega povezana finančno ali kakorkoli drugače s tem subjektom. Tako, da je v tem delu zadeva že urejena v ZIntPK in ne postavlja v kakršenkoli drugačen položaj teh občinskih svetnikov od v primerjavi z drugimi svetniki, zato je tudi naše mnenje šlo v to smer. Ne podpiramo pač teh nekih parcialnih ureditev za posamezne skupine funkcionarjev, kar je že zdaj na tem področju precej nesorazmerno in pa nekonsistentno urejeno, zato prihaja tudi do precej nekih nedorečenosti, drugačnih razlag. Hkrati pa pravzaprav obstaja tudi sodba sodišča v eni konkretni zadevi, kjer se je tudi sodišče postavilo na stališče, da te funkcije na lokalni ravni niso združljive. Tako da toliko. Hvala lepa.