Govor

Gregor Korene

Hvala lepa, predsedujoči, za besedo. Lepo pozdravljeni vsi prisotni. Najprej opravičilo predsednika, ki je nameraval danes sam poročati, ampak pač po pooblastilu poročam danes na tej točki jaz.

Kot rečeno na 41. seji, 3. 12, je Komisija Državnega sveta za evropske, za mednarodne odnose in evropske zadeve obravnavala tole tematiko, predlog stališča. Pojasnjeno s strani predstavnikov ministrstva je bilo podobno kot tu, da je Kneževina Andora in Republika San Marina z Evropsko unijo v uspešnem sodelovanju v okviru carinske unije že od leta 1991. Blagovna menjava z omenjenima državama odraža velikost obeh držav in njuno navezanost na sosednje države, predvsem večino pač blagovne menjave obe državi pač opravita na trgih Evropske unije, blagovna menjava med Slovenijo in obema državama pa je pač skromna, kot je bilo že opisano. Kar je pomembno za izpostaviti iz naše predstavitve, je tudi razumevanje komisije, da pač Republika Slovenija kot izvozno usmerjeno gospodarstvo podpira ta sporazum, saj prinaša nove izvozne priložnosti za slovenske gospodarstvenike. Komisija je na to skozi razpravo ugotovila oziroma nekako predstavila ugotovitve, da se sklepa tripartitni sporazum. Ta je pred nami pač, kar pa je nekoliko nenavadno, saj imata obe omenjeni državi kljub določenim podobnostim svoje specifike, tovrsten način pa lahko potencialno privede tudi do daljših časovnih rokov sprejemanja sporazuma. Pri tem je bilo komisiji nato s strani ministrstva pojasnjeno, da se sporazum sprejema v takšni obliki, ker je Evropska komisija dobila enoten mandat za pogajanja z omenjenima državama in hkrati tudi še s kneževino Monako. Vendar se pogajanja z Monakom niso zaključila do te mere, da bi lahko bil sporazum sklenjen tudi z Monakom. Ob tem pa sporazum vključuje še mehanizem začasne uporabe, ki omogoča državi, ki je zaključila postopek, začasno izvajanje sporazuma, pač samega po sebi v vsaki državi posebej. Za zaključek postopka pa je potrebno, da državi na to preneseta zakonodajo Evropske unije s področja notranjega trga v svoj pravni red. Komisija je pač predstavila oziroma člani so predstavili tudi svoje neke ugotovitve oziroma razmišljanja, da gre pri obeh primerih tu za državi, ki sta tudi širše pač poznani kot tako imenovani davčni oazi. Kar pa predstavlja po mnenju članov komisije do določene mere nepošteno davčno konkurenco drugim državam Evropske unije. Komisiji je bilo v odgovoru pojasnjeno, da je bila ta problematika seveda že naslovljena v okviru pogajanj. In v tem oziru vsebuje določene varovalke in posebne dodatke, zaščitne ukrepe v povezavi s finančnimi storitvami. Obe državi pa sta v preteklosti že sami do določene mere tudi prilagodili svojo zakonodajo evropski, tako da preprečuje pač ta njihova zakonodaja. Do določene mere pranje denarja in davčno izogibanje po vsej tej predstavljeni razpravi in tudi potem. Po odgovorih s strani ministrstva je komisija mnenje oziroma stališče podprla. Hvala lepa.