Hvala lepa za besedo. Lep pozdrav vsem prisotnim! Posebno poročilo Zagovornika načela enakosti za uresničevanje pravic vseh invalidov v Sloveniji podaja celovit pregled stanja glede izvrševanja določb Konvencije o pravicah invalidov, ki jo je Slovenija ratificirala že davnega leta 2008, a še vedno ni poskrbela za implementacijo posameznih zavez s poudarkom na opozorilih in priporočilih Organizacije Združenih narodov za pravice invalidov. Nacionalni svet invalidskih organizacij Slovenije kot krovna organizacija invalidov ves čas opozarja na stanje, ki ga v posebnem poročilu predstavlja Zagovornik načela enakosti, obenem pa išče in predlaga določene rešitve. Pri tem bi želeli vendarle izpostaviti sledeče: zagovornik v poročilu izpostavlja tako imenovano spregledane kategorije invalidov, pri čemer ocenjuje, da je do tega prišlo tudi zaradi neustreznega prevoda konvencije o pravicah invalidov. Invalidnost je stanje, ki povzroča trajno ali dolgotrajno omejitev fizičnih, duševnih ali čustvenih sposobnosti posameznika, zaradi česar so njegove zmožnosti za normalno delovanje v družbi in opravljanje vsakodnevnih nalog zmanjšane. Invalidnost je lahko posledica različnih dejavnikov, kot so poškodbe, bolezni, prirojena napaka ali degenerativne bolezni. Invalidnost lahko prizadene posameznika na različnih področjih, kot so gibanje, vid, sluh, komunikacija, kognitivne sposobnosti ali socialna interakcija. Posledično invalidnost vpliva na kakovost življenja, delovno sposobnost in samostojnost posameznika. V mnogih primerih invalidi potrebujejo prilagoditve okolju, pomoč ali podporo za lažje opravljanje vsakodnevnih nalog. V Sloveniji imajo status invalida posamezniki, ki izpolnjujejo določene pogoj določene z Zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter drugimi predpisi, povezanimi z invalidnostjo. Status invalida se podeli tistim, ki imajo zaradi bolezni, poškodbe ali prirojenih napak trajne telesne, duševne ali čustvene omejitve, zaradi katerih so njihove zmožnosti za normalno delovanje v družbi omejene. V Sloveniji lahko status invalida pridobi oseba, ki izpolnjuje naslednje določene pogoje, ki se nanašajo na medicinske kriterije, delež invalidnosti, starostne omejitve, postopek pridobitve statusa invalida in zaposlovanje, kot so zakonske kvote za zaposlovanje invalidov in določene olajšave za delodajalce, ki zaposlijo invalide.
Torej, samo poimenovanje določene skupine ljudi ne bo prineslo sprememb. Zadevo je potrebno pogledati celovito. Preimenovanje naziva invalid lahko pripelje tudi do poslabšanja pravic nekaterim posameznikom iz prej navedenih zakonov. Zato je še posebej pomemben preudaren razmislek o tem, predvsem pa je potrebno v skladu z načelom "Nič o invalidih, brez invalidov!" odpreti razpravo na to temo. Kot smo že slišali zagovornika, so spremembe prehoda že pripravljene in predane resornemu ministrstvu, ne pa v skladu z načelom "Nič o invalidih brez invalidov!", mi nismo o tem obveščeni. Menimo, da že lahko sama konvencija določa, da je v tako pomembne spremembe treba vključiti invalide, saj se to tiče direktno njih in bi se s tem izognili marsikateri težavi, slabi volji in hitrejšemu iskanju rešitev. Strinjamo pa se z zagovornikom, da je potrebno k reševanju teh vprašanj pristopiti sistematično, saj je v Sloveniji čez 70 aktov, ki urejajo področje pravic invalidov. Hvala lepa.