Govor

Hvala za besedo, predsednik. Dobro jutro vsem prisotnim.

Kot ste že povedali, se je s to direktivo oziroma uredbo Slovenija podpira dodatno pomoč Republiki Moldaviji s pač tem instrumentom za reforme in rast Moldavije. Zdaj, prav tako so določeni osnovni pogoji, ki jih mora Republika Moldavija izpolniti, da bo lahko tudi prejela to finančno pomoč. Gre za, kot ste že povedali, obliko nepovratne finančne moči, torej 420 milijonov in pa podporo v obliki posojil ca 1,5 milijarde. Seveda mora Moldavija za to izpolnjevati osnovne pogoje, ki so navedeni v 5. členu. In med tem med drugim govori tukaj o spoštovanju učinkovitih, torej nekih demokratičnih mehanizmov, kot je recimo tudi večstrankarski parlamentarni sistem, za katerega sicer lahko rečemo, da ga imajo, recimo. Potem druga točka je tudi svobodne in poštene volitve, kjer lahko rečemo, da formalno sicer lahko govorimo o tem vzpostavljenem svobodnem in poštenem sistemu volitev. Je pa bilo v preteklosti zaznati dosti nepravilnosti, od tega, da so se kupovali glasovi, ne vem, zloraba državnih virov za politične namene in tako dalje. Naslednji pogoj so torej neodvisno sodstvo, po katerem lahko rečemo, da pač je tudi dostikrat tarča političnih vplivov in korupciji, torej lahko rečemo, da je ta točka relativno problematična. Naslednja točka, medijski pluralizem, ki lahko rečemo, da sicer obstaja, ampak ker so mediji v lasti ali pod vplivom predvsem posameznikov, povezanim z različnimi političnimi strankami in tako dalje, lahko pač iz tega izhajamo, da pač ni nujno, da lahko res govorimo o medijskem pluralizmu. In pa seveda naslednja ali pa zadnja točka, gre tudi za spoštovanje človekovih pravic, ki pa se je sicer, tako vsaj izgleda, izboljšalo, vendar pa še vseeno problemi, ki so, govorijo o policijskem nasilju, nečloveškem ravnanju v zaporih, potem omejevanje svobode izražanja in pa tudi diskriminacijo manjšin, med drugim tudi Romi. Zakaj sem zdaj to v bistvu naštela? Ker to so v bistvu pogoji, ki bi morali biti izpolnjeni, da se ta sredstva izplačajo. Sicer, če potem pogledamo, v 25. in 26. členu sicer piše, da bodo morali enkrat letno poročati o napredku pri uresničevanju svojega dela. Me pa vseeno zanima, se bodo ta sredstva, se to torej plača vnaprej ali šele takrat, ko se bodo izpeljale te reforme, ki niso še do sedaj izpeljane? Če bi mi lahko nekaj v zvezi pač s tem malo povedali, kako bo to financiranje potekalo in pa seveda tudi kontrola. Hvala.