Najlepša hvala, kolega Černač.
Jaz sem na Kolegiju predsednice Državnega zbora zelo na široko in dolgo obrazložila, zakaj bomo uvrstili zahtevo za razpis posvetovalnega referenduma na izredno sejo, na dnevni red izredne seje oziroma zakaj bomo tudi upoštevali predlog oziroma zahtevo skupine poslank in poslancev za sklic izredne seje. Vaše poslanske skupine na Kolegiju ni bilo, zato že to, da moram zdaj to ponavljati še enkrat, čeprav sem povedala že vse, ni najbolj primerno, pa bom vseeno.
Rok iz člena, ki ste ga citirali, to se pravi iz določbe, ki pravzaprav ureja posvetovalni referendum, je res 30 dnevni in besedilo kot ste ga prebrali, je res takšno. To besedilo omogoča dve razlagi. In sicer ena razlaga je, ja, saj se lahko smejemo, ampak tako je in nič drugače. Ena razlaga je, da je treba zahtevo za razpis posvetovalnega referenduma obravnavati v roku 30 dni po tem, ko je vložena. Druga razlaga pa je ta, čemur je do sedaj sledila parlamentarna praksa. Potem imamo še več razlag v pravu, ne samo besedno razlago, imamo tudi namensko razlago in imamo historično razlago. Jaz sem zelo jasno obrazložila, zakaj sledim namenski in historični razlagi in tudi besedni razlagi in zdaj tega tukaj ne bom ponavljala, dejstvo pa je, da je bil, da je bila zahteva za posvetovalni referendum neprestano institut, to je institut, ki je bil neprestano zlorabljen, neprestano zlorabljen, za podaljševanje in oviranje teka zakonodajnih postopkov in takšno ravnanje ni v korist Državnemu zboru, še manj je to v korist državljankam in državljanom zaradi katerih smo tukaj. Vsi mi smo tukaj zato, da delamo za njihovo dobrobit in jaz menim in verjamem, da še marsikdo, da ni v njihovo dobrobit, da se zakonodajni postopki ovirajo in zavlačujejo. Torej, bom vedno razlagala določbe, katerekoli pravne, v dobrobit državljank in državljanov.
Poleg tega pa roki / nemir v dvorani/ - ali bi me morda poslušali? - roki v pravu niso nikoli določeni za to, da je nekdo pasiven, bodisi to subjekt, fizična oseba ali pa pravna oseba ali državni organ, roki se vedno določajo za to, da je nekdo aktiven. To se pravi, da se v določenem času neka pravica izkoristi ali pa ne. Da vam še to povem, da sem bila na Kolegiju opozorjena na 15-dnevni rok, ki mora preteči po tem, ko je vložen zakon ali pa nek akt, ampak ta 15-dnevni rok je popolnoma drugačen, kajti omogoča izkoristek pravice poslank in poslancev, da predlagajo splošno razpravo. In po 15 dneh, po tem, ko je zakon vložen ni več mogoče te pravice izkoristiti, medtem ko ta 30 dnevni rok, ki ga vi razlagate in ga je tudi, ja, parlamentarna praksa razlagala tako, ni bil namenjen prav ničemur drugemu kot zavlačevanju zakonodajnih postopkov. Stvari se spreminjajo in prav je, da se, ker samo tako kot družba napredujemo.
/ nemir v dvorani/ Če še nisem končala in zato, in zato dokler bom predsednica Državnega zbora, ne bom dovolila zlorabe postopkovnih institutov zaradi medsebojnih obračunavanj med koalicijo in opozicijo. Prav tako tudi koaliciji ne bom dovolila, da bi zlorabljala te postopkovne institute in tako bo in jaz sem žal še vedno predsednica Državnega zbora in še vedno, žal, jaz razlagam poslovnik in tako je. In vedno ga bom razlagala, to pa povem vsem, v dobrobit državljankam in državljanom, zaradi katerih smo tukaj. In tukaj nismo zato, da bomo pasivni in da bomo akte vlagali v predal in čakali, da poteče najmanj 30 dni, ampak tukaj smo zato, da smo zelo aktivni in delamo, zato smo tukaj.
Izvolite, kolega Černač, postopkovno.