Govor

Hvala lepa.

Saj nisem pričakoval, da bo kdo od kolegic ali pa kolegov iz koalicije podprl stališče Poslanske skupine NSi, tako je pričakovano. Ampak je pa tu še vedno na mestu pripomba mojega kolega Jožefa Horvata, še ne dolgo nazaj, ko je rekel: "Odpuščamo, dementni pa nismo." Torej, odziv na kolega Vatovca, ki ga zelo spoštujem, dolgoletnega parlamentarca, moram samo spomniti, ker nismo dementni, na to, da še ni dolgo nazaj, ko je KUL opozicija, takratna, mislim, da, ne me čisto za besedo držati, ampak ene desetkrat uporabila instrument posvetovalnega referenduma ravno s tem namenom. Zdaj oni trdijo, da takrat so ga uporabili, mi ga pa zdaj zlorabljamo. Razumete poanto? Hočem samo povedati, da če imamo neko določbo, jaz nisem pravnik, sem politolog in še kako razumem, spoštovana predsednica, to, kar ste rekli, da se stvari spreminjajo, da se prakse spreminjajo in tako naprej. Ampak hkrati imamo pravo, verjetno boste pravniki, nekaj vas je tukaj, pravo imamo zato, da imamo jasna pravila igre. In tukaj smo se že nekajkrat zataknili v tem mandatu, pa tudi v kakem od prejšnjih. Torej, če je v nekem pravnem aktu, si jaz razlagam, napisano, da nekaj gre tako, je dobro, da gre tako. Če obstaja večinsko mnenje in če je to vedno bolj nevzdržno v tisti skupnosti, za katero velja ta določba, potem se najde kritična masa in to določbo spremeni, tako, da bo bolj odgovarjala dejanskemu stanju. Je res? Pa nisem pravnik. In tukaj do tega ni prišlo. Zdaj pa, če imamo pa mi neko arbitrarno zadevo, pred tremi leti je lahko bila uporabljena, je bil uporabljen instrument tega, zdaj je pa zlorabljen, ker ga nepravi uporabljajo. To je, bi rekel, prvi odziv na to, kar je bilo povedano.

Drugič, za volivke in volivce smo tukaj - res je. Res je, saj so nas oni izvolili, nekateri bomo, ne bomo, ne vemo vnaprej, izvoljeni, nikoli ne vemo. Ampak vsak dela po svoji vesti najboljše, kar zmore. In zdaj poslušajte, kako jaz berem ta trud nas očrniti, da zlorabljamo ali pa skušamo zlorabiti, vas pa, da branite interese volivk in volivcev in ljudi. Naj si ljudje potem sami, naj si potem sami izoblikujejo mnenje, kdo in kako dela za volivke in volivce. Namreč, gre za razpis posvetovalnega referenduma o Predlogu zakona o dodatku k pokojnini za izjemne dosežke na področju umetnosti. Jaz in moji volivci, s katerimi imam stik, berejo to tako: ljudem, ki so 40 let vplačevali, pa ne malo, v pokojninsko blagajno, boste znižali pokojnine - ste jim jih že, z obveznim dodatkom za zdravstveni prispevek, z obveznim prispevkom za zdravstveno zavarovanje, ki je bilo prej prostovoljno, zdaj se jim bodo znižale še zaradi prispevka za dolgotrajno oskrbo, pa še kaj jih bo udarilo. Da ne govorim o drugih zadevah, ki še pridejo. Nimajo božičnice, ki je bila obljubljena. Tapravim, ki si pa po vašem mnenju, pač politične koalicije, večine, zaslužijo dodatke k pokojnini za izjemne dosežke, njim pa moramo dati, in to po hitrem postopku, čeprav je zakon po navadnem, običajnem postopku, ni nujnega, ni skrajšanega in tako naprej. Tako pa jaz berem to, da smo tu za volivke in volivce in to si bodo ljudje sami potem izdelali mnenje, kdo in kako dela.

Zdaj, rok, naj ne bi služil ničemur in naj bi ostal kot neka odmrla določba v Poslovniku kot, ali si pravilno razlagam, predsednica, kot slepič v našem telesu, ki pravijo, da ne služi ničemur, samo težave so z njim. Vi ste že sami v svoji utemeljitvi tega, da je to določba, ki je neuporabna in nesmiselna in ničemur namenjena, ste že odgovorili, že z enim razlogom, zakaj je to noter, v namen premisleka, to je že en, jaz pa lahko še dva dodam. V namen priprave vseh, ki jih to zadeva, da se pripravijo na zadevo, da se, ja, glejte, da se pripravijo organizacijsko, vsebinsko in tako naprej, na to, da bo morda o tem referendum in tretje, tudi še en razlog za to, da pač se to počaka, je tudi organizacija kakšnih aktivnosti, da se ljudje organizirajo, da gredo v politično akcijo, kar smo pa vsi, vsi smo za to, da so čim bolj aktivni državljanke in državljani. Je pa še nekaj drugih, zdaj, ker nisem pravnik, me boste verjetno sesuli, ampak jaz si razlagam, da to ni edini rok, kjer nek akt počaka, preden gre z njim naprej, imamo tudi rok koliko mora predlog zakona odležati v prvi obravnavi, pa se z njim nič ne dogaja. Saj to mi malo odgovarja na to zakaj imate toliko nujnih postopkov pa skrajšanih postopkov v tem mandatu. Imamo rok, ne vem, spet morda sekam mimo, ker nisem pravi, vacatio legis. Zakonodajno-pravna služba nam je vedno rekla, ne krajšajte vacatio legisa, ne delat tega, kar se potrebuje, da se ljudje, inštitucije, tisti, za katere bo to veljalo, da se pripravijo. Saj pravim, sem samo poslanec Državnega zbora, po izobrazbi politolog, nisem pravnik, ampak glejte, tako si pa jaz razlagam. Ljudje naj si pa sami ustvarijo sliko, za koga in zakaj se tukaj tako na silo hiti, ko ta pravi, pač uporabljajo neko določbo ali pa jo želijo prehiteti v Poslovniku dogovorjene in določene roke, ki še vedno veljajo.