Hvala lepa, predsednica.
Dober dan vsem!
V Poslanski skupini Nove Slovenije smo tudi proti temu, da je 5. točka, ki ste jo prebrali, na dnevnem redu te izredne seje Državnega zbora. 184. člen Poslovnika Državnega zbora zahteva, da se predlog za razpis referenduma uvrsti na dnevni red prve naslednje seje Državnega zbora, če je vložen najkasneje 30 dni pred to sejo. To pomeni, da bi z glasovanjem o posvetovalnem referendumu morali počakati vsaj 30 dni. Zdaj, v odzivu na vašo razpravo in vaše utemeljitve, zakaj ne boste čakali tega roka, bi rekel samo tole; Poslovnik se ni spremenil, nismo ga spremenili. Poslovniška praksa je bila 30 let pravzaprav v celotni zgodovini slovenskega parlamenta in parlamentarizma, se je ta 30 dnevni rok za odločanje o posvetovalnem referendumu spoštoval, do nedavnega ste ga tudi vi spoštovali in nekaj se je pa spremenilo, da ste spremenili svojo pozicijo in svoje tolmačenje Poslovnika, in sicer, spremenilo se je, kot ste sami povedali, pri točki priznanje Palestine, ki je imela pred evropskimi volitvami visoko javnomnenjsko podporo. Predsednik Vlade iz vaše stranke si je zadal, da bo ta sklep sprejel na žive ali mrtve pred evropskimi volitvami in zato ste takrat prvič precedenčno kršili poslovniški rok in tako protipravno dosegli urgentno obravnavo in sprejem tega sklepa, kar sam kot politolog, kot poslanec in tudi Poslanska skupina Nove Slovenije dojema, da ste tudi nekako sokrivi poraza zakonodajne veje oblasti pod težo pritiska izvršilne veje oblasti. Torej, tu moram reči, da v razmerju zakonodajne veje oblasti, ki bi morala biti nadrejena in po moči nad izvršilno ali pa vsaj v nekem ravnovesju, check and balances, ste pripeljali do tega, da smo pod pritiskom izvršilne veje oblasti, predsednika Vlade klonili, ste klonili, saj nismo vsi, ker smo mi nasprotovali temu in niste zdržali tega pritiska, kar je izredna škoda za slovenski parlamentarizem.
Zdaj, predlagatelji umika te 5. točke z dnevnega reda so nekaj utemeljili, tukaj jih ni. Mi pa imamo kar konkretno tudi citate enega od teh uglednih profesorjev, oni niso navedli koga, mi imamo pa, ker se še zelo dobro spomnimo razprave iz tistega časa, ki je nekako tudi podal svoje mnenje na vaše, saj bom povedal, na vaše sklicevanje na 60. člen Poslovnika, ki nekako v četrtem odstavku določa, da za izredno sejo ne veljajo roki iz tega poslovnika, je ta ugledni profesor in predstojnik katedre za upravno pravo Pravne fakultete Univerze v Ljubljani doktor Rajko Pirnat za vašo razlago tega nespoštovanja Poslovnika in poslovniškega roka dejal, zdaj pa citiram, da ne boste meni pripisovali teh besed: "Ta razlaga je nora in nesprejemljiva. Zdaj imamo razlago, kot da noben rok v poslovniku ne velja nič, če skličeš izredno sejo, kar je nora in nesprejemljiva razlaga. Osebno mislim," še vedno je to citat, "da je to precej resna kršitev poslovnika." Konec citata. Očitno je, da je predsednica Državnega zbora to razlago uvedla, to novo razlago prvič v zgodovini slovenskega parlamentarizma uvedla zgolj za to, da je lahko predsednik Vlade tik pred volitvami v Državni zbor dosegel priznanje Palestine kot všečno predvolilno potezo. Ta poteza je imela tudi visoko javnomnenjsko podporo takrat in od takrat naprej Poslovnik velja drugače kot do zdaj, brez da bi mi Poslovnik spremenili. Ni problem, če se mi dogovorimo Poslovnik spremenimo, se dogovorimo, da so to nova pravila in zdaj delujemo tako. Ne, kar naenkrat se je samo razlaga spremenila, poslovnik pa ne, brez, da bi Komisija za poslovnik, vsaj jaz nimam tega vedenja, spremenila razlago tega člena ali pa teh členov, teh določb. Človek se vpraša kdo ima zdaj prav. Predsednica Državnega zbora trdi, da njena odločitev stoji, da je pravna, da je zakonita, da je tudi politično nesporna. Na eni strani imamo predsednico Državnega zbora, s temi trditvami in z pač dogajanjem okrog priznanja Palestine. Na drugi strani imamo 30 let poslovniške prakse in pa zelo jasno in eksplicitno mnenje profesorja doktorja Rajka Pirnata. Kdo ima prav? Jaz mislim, da naj se vsak tu sam potem odloči, ampak nasprotujem uvrstitvi tega, te točke v dnevni red te izredne seje Državnega zbora.