Govor

Spoštovane kolegice in kolegi, spoštovani ostali prisotni na današnji seji! Začenjam 14. sejo Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor. Vse prav lepo pozdravljam!

Na seji kot nadomestni člani odbora s pooblastili sodelujejo oziroma sodeluje poslanec Lenart Žavbi, ki nadomešča poslanca Miho Lamuta.

Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje ste prejeli dnevni red z dvema točkama. Po sklicu v ponedeljek, 15. 1. 2024, je Poslanska skupina NSi posredovala predlog, da se dnevni red današnje seje razširi z novo, 3. točko dnevnega reda, in sicer Predlog za sklic javne predstavitve mnenj o Predlogu energetskega zakona (EZ-2, EPA 1223-IX). V zvezi z omenjenim predlogom za širitev sem včeraj Poslanski skupini NSi posredovala dopis z ugotovitvijo, v vednost pa ste ga dobili tudi članice in člani odbora, da ta ne izpolnjuje pogojev za razširitev iz šestega in sedmega odstavka 64. člena Poslovnika Državnega zbora, saj razlogi za širitev niso nastali po sklicu seje, prav tako pa v predlagani širitvi ne gre za eno izmed zadev, določenih v drugem odstavku 58. člena Poslovnika Državnega zbora. Posledično o predlagani razširitvi odbor ne more in ne bo odločal. Ob tem naj dodatno povem še to, da bo v predlaganem sklicu javne predstavitve mnenj o predlogu energetskega zakona, ki ga je poslanska skupina NSi vložila predhodno že v petek 12. 1. 2024, odbor odločal na eni izmed prihodnjih sej. Ob tem bom poudarila še to, da menim, da bi bilo o tem smiselno odločiti po splošni razpravi o predlogu zakona, ki bo predvidoma opravljena na redni januarski seji Državnega zbora in je to že predvideno s terminskim načrtom za delo v mesecu januarju. Namreč šele po opravljeni splošni razpravi in sprejetju sklepa, da je predlog zakona primeren za nadaljnjo obravnavo, bo predlog zakona sploh dodeljen v obravnavo Odboru za infrastrukturo okolje in prostor kot matičnemu delovnemu telesu, zato je smiselno z odločitvijo o organizaciji in terminu javne predstavitve mnenj počakati do takrat. Ja, bom še nadaljevala. Na tem mestu pa bom poudarila še to, da javni predstavitvi mnenj ne nasprotujemo ne kot poslanska skupina in ne kot predsednica odbora, se pa mora to zgoditi na pravih podlagah in za to v zrelih okoliščinah, torej tudi po dodelitvi predloga zakona matičnemu delovnemu telesu, ne pa kar tako na pamet in v okviru zgolj in samo politične propagande, tako vsaj ocenjujem vsa vaša zadnja postopanja konkretno v zvezi z energetskim zakonom, ki je bil v mesecu decembru uvrščen v zakonodajni postopek in bo na zahtevo poslanske skupine SDS v mesecu januarju obravnavan najprej s splošno razpravo, kot je to predvideno s Poslovnikom na takšno zahtevo. Vsekakor pa bi pričakovala od poslanske skupine NSi, da v samem predlogu za sklic javne predstavitve mnenj, bi se bolj potrudila in že tudi pri predložitvi navedla vsaj minimalen nabor vprašanj na katera naj se odgovori v okviru javne predstavitve mnenj in tudi povabila vabljenih. Verjetno sem sicer v tem smislu mogoče naivna, ker še vedno mislim, da naše delo ni in ne sme biti samo politično nabijanje kdo ima prav, na primer ravno v primeru drv, ko oboji pravimo, da jih ne smemo izvzeti iz načina ogrevanja naših domov ali pa denimo, ko se oboji zavzemamo za izgradnjo drugega bloka jedrske elektrarne v Krškem, ampak da smo tukaj dejansko zato, da skušamo pripomoči k čim večjemu strokovnemu izplenu takšne javne predstavitve mnenj. Vsekakor bomo o tem inštitutu, torej o javni predstavitvi mnenj odločali kmalu v okviru zakonodajnega postopka in v skladu s Poslovnikom Državnega zbora, torej takoj po splošni obravnavi tega zakona v Državnem zboru, ki pa bo, kot sem že rekla, v mesecu januarju.

Zdaj pa še postopkovno ja, kolega Žakelj, izvolite.