Spoštovani kolegice in kolegi, spoštovani ostali prisotni!
Pričenjam 21. sejo Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor ter vse lepo pozdravljam.
Na seji kot nadomestni člani odbora s pooblastili sodelujejo: magister Bojana Muršič, ki nadomešča poslanca Predraga Baković in pa poslanec Jožef Horvat, ki nadomešča poslanca magistra Janeza Žaklja.
Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora.
S sklicem seje ste prejeli dnevni red z dvema točkama, po sklicu seje v petek, 4. 10. 2024, pa sem vam posredovala predlog v zvezi z dnevnim redom, in sicer sem predlagala, da se dnevni red današnje seje razširi z novo točko dnevnega reda, in sicer kot 3. točko - Zahteva državnega sveta za oceno ustavnosti drugega odstavka 110.b člena Zakona o prevozih v cestnem prometu.
Dovolite, da preden preidemo na odločanje, pojasnim svoj predlog za širitev dnevnega reda. Kadar Ustavno sodišče pošlje Državnemu zboru zahtevo, ali pobudo za začetek postopka pred Ustavnim sodiščem kot nasprotnemu udeležencu v tem postopku zaradi odgovora na zahtevo oziroma pobudo ali zaradi podatkov in pojasnil v postopku preizkusa pobude v skladu z (?)65. členom Poslovnika na tako zahtevo oziroma pobudo poda mnenje matično delovno telo, ko pridobi mnenje Zakonodajno-pravne službe ter Vlade. Pri konkretni zadevi je Ustavno sodišče zahtevo za oceno ustavnosti posredovalo 18. 6. 2024 in pozvalo Državni zbor, da se o njej izjavi v roku 60 dni. V zvezi z zahtevo je odbor prejel mnenje Vlade 17. 7. 2024, mnenje Zakonodajno-pravne službe pa 30. 9. 2024, torej po sklicu te seje. Ker se je rok, ki ga je Ustavno sodišče Državnemu zboru določilo za podajo mnenja k zahtevi že iztekel, menim, da je smiselno obravnavo te zadeve uvrstiti na današnjo sejo odbora.
Prehajamo torej na odločanje o navedenem predlogu za širitev. Želijo morda svoja stališča o predlogih za razširitev podati predstavniki poslanskih skupin? (Ne.)
Torej prehajamo kar na odločanje o predlogu za razširitev dnevnega reda z obravnavo zahteve Državnega sveta za oceno ustavnosti drugega odstavka 110.b člena Zakona o prevozih v cestnem prometu.
Glasujemo. Ugotavljam, da je predlog z 11 glasovi za in nič proti sprejet.
(Za je glasovalo 11.) (Proti nihče.)
In torej sprejemamo razširjen dnevni red.
Sprejeto razširitev pa bomo obravnavali kot novo 3. točko.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O UVAJANJU NAPRAV ZA PROIZVODNJO ELEKTRIČNE ENERGIJE IZ OBNOVLJIVIH VIROV, ki ga je Državnemu zboru v obravnavo posredovala Vlada s predlogom, da se predlog zakona obravnava po skrajšanem postopku.
Kolegij predsednice Državnega zbora je na 96. seji dne 30. 8. 2024 sklenil, da se predlog zakona obravnava po skrajšanem postopku. Za obravnavo je bilo posredovano naslednje gradivo, predlog zakona z dne 25. 7. 2024, mnenje Zakonodajno-pravne službe z dne 24. 9. 2024, mnenje Komisije Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj z dne 25. 9. 2024, mnenje Občine Selnica ob Dravi z dne 26. 8. 2024, ter odziv Ministrstva za okolje, podnebje in energijo k mnenju Občine Selnica ob Dravi, z dne 18. 9. 2024. V poslovniškem roku so bili vloženi amandmaji poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica k 1. 5. 8. 9. in 11. členu. Na sejo so bili k obravnavi te točke vabljeni Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj, Skupnost občin Slovenije, Združenje občin Slovenije, Združenje mestnih občin Slovenije, Energetska zbornica Slovenije, Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije in pa Zakonodajno-pravna služba.
Pričenjam drugo obravnavo predloga zakona, o kateri bomo na podlagi 126. člena Poslovnika opravili razpravo in glasovanje o posameznih členih predloga zakona.
Besedo dajem predstavnici Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, državni sekretarki magistri Tini Seršen, da nam poda dopolnilno obrazložitev k predlogu zakona.
Izvolite besedo.