Govor

Tadeja Pušnar

Hvala lepa, gospod predsednik.

Pozdrav vsem ostalim!

Mogoče bi začela z zadnjega konca. To vedno povemo, ne glede na to, da to ni tema današnje razprave. Kar zadeva celoten Predlog sprememb proračuna za leto 2025 in Predlog proračuna za leto 2026 se bo Računsko sodišče seveda o tem izreklo, ko bo zaključilo revizijo zaključnega računa za posamični leti. Kar pa zadeva finančni načrt Računskega sodišča za ti dve leti, bi želela mogoče začeti s tem, da, kot ste tudi predsednik, lepo izpostavili in državna sekretarka, Računsko sodišče je ustavni državni organ, najvišji organ, ki kontrolira celotno javno porabo in za Računsko sodišče je izjemnega pomena njegova samostojnost in neodvisnost, kar je, čemur je pritrdilo Ustavno sodišče s svojo odločbo leta 2020.

Vezano na to neodvisnost pa samostojnost je potrebno povedati, da je Računsko sodišče ob obravnavi finančnega načrta v celoti sledilo oziroma skupaj z Ministrstvom za finance vzpostavilo zelo konstruktiven dialog in doseglo v bistvu tisto, kar je ocenilo, da je za njegovo delo potrebno, tako v smislu materialnih pogojev za delo kot tudi precejšnjega povišanja na delu investicij, kjer ministrstvo načrtuje dva večja projekta v naslednjem letu. To pojasnjujem zato, ker je postopek priprave finančnega načrta tekel in se mi zdi pomembno, da na tem mestu, ko imamo to priložnost, to povemo, v popolnoma drugačnem vzdušju, kot je na primer teklo usklajevanje z Računskim sodiščem glede skupnih temeljev za nov plačni sistem, kjer je bilo Računsko sodišče v celoti spregledano, je pa ta tematika neobhodno oziroma zelo tesno povezana s to problematiko, ki jo obravnavamo danes. Ni stvar v nominalni višini plač, ampak je stvar v pripoznanju institucije in v umestitvi institucije tudi po plačah vodstva na način, kot to predvideva ta Zakon o Računskem sodišču in Ustava. Računsko sodišče je torej za svoje delovanje po predlogu, ki je v obravnavi danes, po naši oceni dobilo zadostna sredstva oziroma taka, kot jih je želelo oziroma predlagalo. Računsko sodišče, ravnanje v tistem drugem postopku, ki sem ga omenjala, obžaluje, ker Zakon o Računskem sodišču funkcije Računskega sodišča veže na funkcije Ustavnega sodišča, bo pa ne glede na to, da s svojim delovanjem po naravi stvari in po svojih pristojnostih posega oziroma nadzoruje vse druge veje oblasti, tudi izvršilno, še naprej seveda svoje delo opravljalo visoko strokovno, nepristransko in objektivno. Toliko na kratko, če bi bilo potrebno še kaj natančno pojasniti pa sem na voljo. Hvala lepa.