Govor

Mateja Čalušić

Hvala. Res je, pa bom začela morda direktno iz terenske seje, tako da bodo odgovori oziroma razprava nekoliko strnjena. Absolutno so bili sprejeti sklepi. Jaz menim, da na tisti seji, bodisi kot ministrstvo in vsi ostali deležniki iz lokalne skupnosti smo se strinjali, da je to pravi pristop, in da je pomembno to urediti, tako da takratna sklepna misel oziroma ki je bila že pred tem, da se ustanovi sama delovna skupina s predstavniki lokalne skupnosti in tudi s projektnimi snovatelji, kjer je predvsem bilo izhodišče, da morajo skupaj s stroko in medresorsko uskladitvijo z Ministrstvom za naravne vire in prostor določiti, v kolikšnem obsegu bo dejansko sama infrastruktura za namakanje potekala. To so bili tisti prvi koraki določeni. Mi v konkretnih številkah na ministrstvu, da bi dokumente prejeli oziroma, da je že projekt tako daleč, da bi bilo potrebno zagotoviti proračunsko postavko, nismo prišli do podatka, tako da delovna skupina še vedno deluje, se sestajajo. V kolikor bi želeli še dodatne seznanitve, se lahko tudi kasneje pogovorimo, pa vendar menim, da delo poteka nemoteno, predvsem pa je bil tisti prvi korak kot ste rekel, da kmet si želijo in pričakujejo postavko, se absolutno strinjam. Pa morda je pomembno, da poudarimo, da velikokrat se je izkazalo, da dejansko sam interes s strani terena je izredno pomemben, da se izkaže, ker ko preidemo dejansko iz projektov na dejanja, pa to imamo zdaj tudi izziv in primer v sami Vipavski dolini, kjer se dela največji namakalni sistem trenutno v Sloveniji, da kasneje sam interes oziroma stroški namakalnih sistemov, ki preidejo tudi deloma na proizvajalce oziroma na kmete, takrat pokažejo, da niso toliko zainteresirani oziroma so še nekoliko skeptični, ali bi sploh šli v tak projekt skupaj z državo. Tako, da v bistvu je pomemben najprej interes, v kolikšnem obsegu so potrebe na terenu, ker neposredno moramo znati tudi upravljati na koncu z vodo, tako da jaz sem razumela takrat, da morajo dejansko še en krog odteči dejansko s pridelovalci, kjer bodo izkazali interes, koliko bo let takih, ne glede na področje koliko tisoč hektarjev oziroma površin je na razpolago za namakanje, ampak glede na potrebe, ki so, predvsem pa na interes, ki izhaja iz terena, koliko ljudi si želi oziroma pridelovalcev potrebuje dejansko namakalni sistem in se bodo v projekt vključili. To je ta obseg, ki ga bodo določili skozi projekt. Zdaj pa, če je delovna skupina, jaz priznam, da v zadnjih tednih nisem bila v neposrednem stiku dejansko z našimi sodelavci na to temo, da bi si izmenjali informacije, pa vam lahko še karkoli, če se je dodatno spremenilo, potem podam obrazložitve, če boste želeli. Nimam težav. Prav. Okej.

Ja, vam samo še odgovorim, da kar se tiče naslednjega proračuna, ki smo ga omenjali, gre več kot polovica proračuna za konkretne ukrepe v kmetijsko politiko. Okrog 450 milijonov govorimo, da se bo dejansko sredstev namenilo tudi za, kar se tiče neposrednih plačil, kjer kandidirajo dejansko skozi zbirne vloge, kjer imamo določene intervencije in razpisne razpise, na javne razpise, pod ukrepe kjer prihajajo tudi skozi novo perspektivo. Od tega imamo še konkretno ukrep za razvoj podeželja, kjer je projekt za, mislim, kjer imamo proračunsko postavko 305 milijonov za sam razvoj podeželja. To so tudi sredstva, ki so namenjena neposredno kmetom, ki so kandidirali na samih razpisih. Jaz bi pa nenazadnje res rada poudarila, pa naj se sliši oziroma naj razume vsak kot želi. Jaz mislim, da celoten proračun kot tak je namenjen kmetom. Skozi mednarodne aktivnosti, ki jih izvajamo dejansko v tujini, kjer se mrežimo z ostalimi državami, kjer iščemo skupne interese in prepoznavnost Slovenije; kjer financiramo strokovne naloge in svetovanje v kmetijstvu za 30 milijonov na leto, se mi zdi tudi neposredno direktna podpora kmetom. V nekaterih mehanizmih deluje, delujejo določeni sistemi boljši, v nekaterih mogoče malo manj, pa se še vedno zavzemamo, da izboljšamo sisteme za to, da bi lahko nudili najboljšo tudi podporno okolje dejansko kmetom, kateri kasneje kandidirajo tudi na same razpise, kjer pa se lahko sami odločijo za katere ukrepe, v katere ukrepe se bodo vključili skozi skupno kmetijsko politiko? Hvala.