Govor

Vse članice in člane odbora, vabljene ter ostale prisotne lepo pozdravljam!

Obveščam vas, da bom danes po pooblastilu sejo odbora vodila jaz. Pričenjam 22. nujno sejo Odbora za pravosodje.

Obveščam vas, da so zadržani in se seje ne morejo udeležiti naslednje članice in člani: Milan Jakopovič. Na seji kot nadomestne članice in člani odbora s pooblastili sodelujejo: Andrejo Kert nadomešča Lenart Žavbi, Leno Grgurevič nadomešča Jurij Lep, magistro Urško Klakočar Zupančič nadomešča Vera Granfol in magistro Almo Intihar nadomešča Branko Zlobko.

Ker k dnevnemu redu seje ni bilo predlogov za razširitev oziroma za umik katere od predlaganih točk, je določen dnevni red seje, kot je bil predlagan s sklicem.

Glede na to, da bomo danes obravnavali dva proračunska akta, odboru predlagam, da združimo obravnavo prve in druge točke dnevnega reda. Najprej bi dali besedo predstavnikom predlagatelja za predstavitev obeh predlogov aktov ter predstavniku Sodnega sveta za predstavitev mnenja k predlaganim finančnim načrtom za sodišča, nato pa bi sledila razprava članic in članov odbora. Ali kdo takšnemu predlogu nasprotuje? Vidim, da ne.

Prehajamo na 1. IN 2. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOGA SPREMEMB PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2025 IN PREDLOGA PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2026.

Oba predloga proračunskih aktov sta bila dne 30. 9. 2024 objavljena na spletnih straneh Državnega zbora. Kot gradivo smo prejeli tudi mnenje Sodnega sveta z dne 9. 10. 2. 2024. Na sejo so vabljeni predstavniki Ministrstva za finance, Ministrstva za pravosodje in Sodni svet.

Obrazložitev postopka obravnave predloga sprememb proračuna in predloga proračuna. Odbor za pravosodje je v postopku obravnave predloga proračuna in njegovih sprememb zainteresirano delovno telo. Obravnavali ju bomo v okviru pristojnosti odbora, torej področja Ministrstva za pravosodje in njegovih organov v sestavi ter pravosodnih proračunskih uporabnikov. V skladu s petim odstavkom 157. člena Poslovnika Državnega zbora lahko zainteresirano delovno telo predlaga amandmaje k posameznim podprogramom tistih neposrednih uporabnikih in posebnega dela predloga proračuna, ki zadevajo njegovo delovno področje, pri čemer lahko predlog za spremembo izdatkov na tem področju uravnoteži s predlogom za spremembo izdatkov na drugem področju. Pri oblikovanju amandmajev je treba upoštevati določbo 157. člena Poslovnika Državnega zbora glede upoštevanja pravila o ravnovesju med proračunskimi prejemki in izdatki. Za predlagane amandmaje k predlogu sprememb proračuna se smiselno uporablja stosedeminpetdeseti člen poslovnika, pri čemer se lahko po petem odstavku 156. člena Poslovnika Državnega zbora amandmaji nanašajo le na tiste podprograme, ki so zajeti v predlogu proračuna.

Pričenjamo obravnavo predloga. Do tega trenutka nismo prejeli nobenega amandmaja kvalificiranih predlagateljev niti predloga za amandma odbora.

Predstavnike predlagateljev obeh predlogov sprašujem, ali želi podati dopolnilno obrazložitev in želi besedo predstavnica Ministrstva za finance, gospa Tatjana Čampelj? (Da.)

Izvolite besedo.