Hvala za besedo.
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je v skladu s sklepom Vlade Republike Slovenije z dne 1. julija 2024 pripravilo Predlog spremembe proračuna za leto 2025 in Predlog proračuna za leto 2026 na nivoju predlagatelja finančnih načrtov, kar v našem primeru pomeni Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti in Inšpektorat za delo kot organ v sestavi. Ta predlog je vključeval tudi obrazložitve in pri tem smo upoštevali obseg, ki je bil določen v razrezu za leto 2025 in obseg integralnih sredstev za leto 2026, kolikor je bilo določeno s sklepom Vlade z dne 19. septembra 2024. Torej predlog proračuna na ravni predlagatelja finančnega načrta znaša dve milijardi 80 milijonov evrov za leto 2025 in Predlog proračuna za leto 2026 dve milijardi in 139 milijonov, kar je za 58,2 milijona evrov več kot v predlogu sprememb proračuna za leto 2025, torej 58,2 milijona rasti 26 glede na 25. Predlog sprememb proračuna za leto 2025 je pa za 340,2 milijona evrov višji od sprejetega proračuna za 25 - to se nanaša predvsem na usklajevanje socialnih transferov, za katerega je v času prvega načrtovanja tega proračuna bilo predvideno, da se ne usklajujejo. Na koncu so se uskladili, zato ta razlika. Predlog proračuna 2026 je za 398,4 milijona višji od sprejetega proračuna za 25, isti razlog, če odstranimo tisto usklajevanje socialnih transferjev, pa je razlika iz 25 na 26 58,2 milijona evrov. 19. septembra 2024 se je Vlada Republike Slovenije seznanila s potekom usklajevanja predlogov finančnih načrtov neposrednih uporabnikov in v okviru tega seznanjanja je bil razred za leto 2026 znižan za 25 milijonov integralnih sredstev. Predlog sprememb za leto 2025 in proračuna za 26 ne vključujeta torej ta dva predloga ne vključujeta sredstev za interventne ukrepe, torej notri več sredstev za blažitev učinkov covida, draginje in naravnih nesreč. Predlog sprememb proračuna 25 pa vključuje bistveno več evropskih sredstev za novo programsko obdobje. Mogoče bistveno povečanje obsega sredstev na skupini proračunskih postavk namenskih sredstev je med evropskimi sredstvi in posledično tudi slovensko udeležbo. Na ravni politik pa so največje razlike na politikah socialna varnost za 240 milijonov evrov, na politiki 19, izobraževanje in šport, kjer se zvišujejo za 18,2 milijona evrov, na politiki trga dela in delovnih pogojev, kjer se zvišujejo za 81,6 milijonov, in na politiki, intervencijski programi, kjer se povečujejo za 0,4 milijona evrov in podobno zvišanje v primerjavi s sprejetim proračunom za 25 ljudi. Tudi v predlogu proračuna za leto 2026, kot rečeno, bistvene razlike v predlogu spremembe proračuna za 25 se nanašajo na usklajevanje transferjev posameznikom in gospodinjstvom. Vse ostale razlike niso toliko velike, razen tam, kjer se nanašajo na vključitev kohezijskih programov in posledično slovenske udeležbe. Toliko za enkrat.