Ni problema. Hvala lepa, predsednica. Spoštovani, spoštovane poslanke in poslanci, lepo pozdravljeni.
Zdaj, predlog zakona, ki je pred vami, je zelo pomemben korak, ne pa edini korak, ki je potreben za reformo sistema plač v javnem sektorju. Naj spomnim, ta sistem od leta 2008 praktično ni bil temeljito spremenjen. Pomemben del, ki nas še čaka, je sklepanje kolektivnih pogodb dejavnosti. Za sindikate je izjemno pomembno, da se plače v javnem sektorju poleg okvira, ki ga daje zakon, urejajo dvostransko in ne z oblastnim aktom enostransko. In ta del nas še čaka, seveda pa je zakon temelj, ki daje okvir za določanje vseh elementov, ki so potrebni za to, da lahko sistem živi. Zdaj na tako bolj celovito prenovo plačnega sistema smo čakali dolgo, morda celo predolgo. Eden od razlogov, zakaj je temu tako, je najbrž tudi to, da je zakon izjemno zahteven, da je tako imenovanih orehov, ki jih je bilo treba streti, ogromno in da je treba uskladiti seveda tudi ogromno enih interesov. In naj samo povem dve informaciji v zvezi s sprejemanjem zakona, morda tudi vezano na pripombo Zakonodajno-pravne službe o premišljenosti. Te spremembe so se pripravljale praktično dve leti. Samo delovna skupina, ki se je ukvarjala s pripravo zakona, je zasedala na več kot 60 sejah, na katerih smo detajlno pretresali, pretresali predlagane spremembe; seveda pa to ne more biti nadomestilo za zakonodajni postopek, to je popolnoma jasno.
Zdaj, nekaj pomembnih izboljšav in novosti, ki jih ta sistem prinaša, zaradi katerih seveda si tudi na sindikalni strani želimo, da bi bil ta zakon sprejet, so že omenjena sprememba plačne lestvice, ki se začne z minimalno plačo. Res je, da z različnimi načini usklajevanj posameznih plačnih institutov bo lahko zopet prišlo do določenih razhajanj med njimi, pa vendarle je noter pomembna varovalka, ki zagotavlja, da noben javni uslužbenec po novem ne bo imel več osnovne plače nižje od minimalne. Zelo pomembna novost, ki smo si jo dolgo časa, za katero smo si dolgo časa prizadevali, je avtomatično usklajevanje plačne lestvice z inflacijo oziroma z delom inflacije. Kar nekaj je izboljšav sistema in kar nekaj je tudi odprave pomanjkljivosti, ki so se v praksi pokazale, na primer kar se tiče ocenjevanja, kar se tiče napredovanja, tako da pravzaprav spremembe se pojavljajo pri praktično vseh institutih zakona. Uspeli smo najti tudi kompromis glede kvoruma za sklepanje kolektivne pogodbe za javni sektor, ki ga je Ustavno sodišče pred 12 leti spoznalo za neustavnega in v vseh teh letih nam ni uspelo najti rešitve za to vprašanje. Ustavno sodišče je takrat svojo odločbo zastavilo tako, da smo bili, da je tako zakonodajalec kot socialni partnerji postavljeni pred praktično nemogočo nalogo, in ocenjujemo, da smo tekom teh pogajanj uspeli najti neko rešitev, ki predstavlja neko ravnovesje na eni strani med različnimi interesi, ki so tudi na sindikalni strani, in na drugimi, na drugi strani med tistimi izzivi, ki jih je izpostavilo Ustavno sodišče.
Naj povem, da, ker potem v nadaljevanju ne bo možnosti imel se še prijavljati k besedi, da so čez vikend in danes potekala tudi še usklajevanja amandmajev, ki ste jih tudi prejeli, in tudi o teh amandmajih smo uspeli doseči soglasje.
In na splošno bi zaključil s tem, da ta zakon je zaradi krhkega ravnovesja interesov, ki se v njem prepletajo v resnici kot neka hišica iz kart, ne, zato pač upamo, da boste poslanci upoštevali dejstvo, da smo se sindikati in Vlada o rešitvah res dolgo časa usklajevali, da smo res pretehtali in pilili praktično vsako črko in vsako vejico in da smo na koncu nenazadnje vsaj večinsko uspeli doseči soglasje o predlaganih zakonskih rešitvah. Želimo si, da bi bil zakon tak kot je bil usklajen tudi sprejet in da bi javni uslužbenci lahko potem z januarsko plačo tudi prejeli prvič po tem zakonu višje plače. Hvala lepa.