Govor

Klemen Boštjančič

Hvala lepa. Jaz bom precej kratek. Verjamem, da bodo pol kolegi dopolnili z bolj jasnimi argumenti.

Zdaj, kar se tiče pravnih vprašanj, ki jih je ZPS izpostavil, verjamem, da bomo danes kar nekaj o tem se pogovarjali pa šli po posameznih točkah čez. Mi smo se včeraj oziroma čez vikend o tem že že pogovarjali, tako da odziv imamo pripravljen.

Kar se tiče pa posameznih uvrstitev, zdaj slišali smo odziv Državnega sveta, teh odzivov seveda sem v zadnjih dveh mesecih slišal praktično od vseh funkcionarjev. Še nobenega funkcionarja nisem slišal, da bi bil nezadovoljen, ker ima previsoko plačo, vsi so se obrnili na nas, da imajo prenizko in vsi so se primerjali z nekom drugim, za katerega mislijo, da so primerljivi in bi morali imeti za to višjo. Tako, da ta pričakovanja Državnega sveta niso nič posebnega. Samo razlika je v tem, Državni svet ima danes pač možnost, da tukaj sodeluje, medtem ko drugi funkcionarji pa te možnosti nimajo, sicer pa je stvar popolnoma enaka. Na kratko zakaj je razlika med funkcionarji Državnega sveta in funkcionarji vlade, Državnega zbora, je, zaradi tega, ker menimo, da ne gre za primerljive funkcije. Slovenija nima polnega dvodomnega sistema, tako da so tudi temu primerno seveda pristojnosti Državnega sveta popolnoma drugačne kot Državnega zbora, če samo z Državnim zborom se primerjam.

Zdaj, kar se tiče županov, je pa, v vseh kategorijah funkcionarjev ima največjo rast glede na sedanji sistem ali pa današnjo plačo, ima KPK oziroma predsednik pa člani KPK. To je zaradi enih zgodovinskih dejstev, ker so bili zgodovinsko uvrščeni najnižje, na drugem mestu so pa župani. Od funkcionarjev so župani nasledniki, katerim se bodo plače najbolj povezane, povečale do konca, mislim, da imajo prav vsi rast čez 50 % glede na današnje plače. Seveda bo ta rast zaključena, tako kot pri vseh ostalih, s 1. 1. leta 2028, ampak nobeni drugi funkcionarji niti v Državnem zboru niti v Vladi ne rastejo s takim odstotkom. In spet, tako kot sem rekel, tako kot običajno pri vseh, ki imajo pripombe na plače, mi smo pričakovali, da bo kdo prišel tudi s predlogom znižanja; če se nekomu razmerja ne zdijo ustrezna, se jih lahko prilagodi tudi na način, da se komu zniža kakšna plača. Seveda to je bolj teorija kot praksa. Tako da temu primerno je tudi bilo pri županih in pri teh dveh skupinah z župani v občinah z najmanj prebivalci in smo se s tem ogromno ukvarjali, primerjali sedanji sistem, primerjali tudi z drugimi in javnimi uslužbenci in funkcionarji in menimo, da so ta razmerja ustrezna. Tako kot sem rekel, župani so ena specifična kategorija in poudarjam, da tudi tem, ki so v najmanjših občinah, se bodo plače najbolj povišale, pa so med tisti skupni, katerim se bo najbolj, bolj kot drugim funkcionarjem. Argumenti glavni, ki smo jih mi poslušali, so bili, da so plače tako nizke in da bodo ostale tako nizke, da ni več interesa za župansko funkcijo v posameznih občina - vsak si lahko o tem ustvari svoje mnenje, komentar tega. Ker tudi na zadnjih volitvah se ne spomnim, da je bila kakšna občina, ki ni bilo nobenega kandidata za župana, pa so, saj pravim, ta predlog plač precej višji. Tako da, kar se nas tiče, menimo, da je, so uvrstitve, kot jih predlagamo, ustrezne.