Hvala lepa. Torej spoštovana predsednica, spoštovane poslanke, poslanci, predstavniki Vlade.
Komisija Državnega sveta za državno ureditev je ta predlog zakona obravnavala na 16. izredni seji in ga podprla, hkrati pa tudi podala še dva dodatna sklepa glede na vprašanja, ki so se znotraj te diskusije pojavila. Jaz bom iz te razprave bom poskušal biti seveda čim krajši glede na to, da ste dobili obširno mnenj, in bi najprej rekel, da predstavniki Vlade, ki so sodelovali v pojasnjevanju tega zakona, so to delo odlično opravili in na večino vprašanj, ki so bila tam zastavljena, tudi podali neke ustrezne odgovore. Polemika med nami je bila v določenih zadevah seveda precejšnja, ampak tisto, kar šteje, štejejo pač sklepi in sklepi so, kot rečeno, taki, da, da, da, v tem trenutku pač ta komisija to podpira. Kolegom se je zdelo zelo pomembno, da je ta zakon tudi uredil sistem plač funkcionarjev, ki so bili pač kis..., tako kislo jabolko, ki se ga iz različnih populističnih razlogov ni nihče upal lotiti in so tako pač te plače, bom rekel, capljale za, kar se tiče ureditve, za drugimi rešitvami. Zdi se nam tudi zelo dobro, da je bila podana obljuba, da nihče ne bo pod standardom minimalne plače; to je bila tudi zahteva, ki jo je Državni svet postavljal ob marsikateri rešitvi, ki smo ji bili priča v preteklih letih. Tisto, kar velja še reči, je, da je tudi sprejemljiv način tega postopnega prehoda in pojasnila glede tega, kako bo prihajalo do usklajevanja. Seveda mi teh izračunov ne znamo delati, si pa predstavljam, da so naši kolegi, ki so v enem delu tudi pogajalci, v teh rešitvah to v zadostni meri spremljali, da smo lahko take sklepe sprejeli.
Odprlo se je vprašanje tudi pri teh plačah županov. Tam, tam je bil naš, naš predlog, da se, da se v tistih zadnjih dveh skupinah, da se pač te to stvar ustrezno korigira in da se ti župani iz kategorij šest in sedem, da se jih uvrsti v višji plačni razred. Predlagali smo, mislim, da, pardon, 50., in to zato, ker je razprava, češ, da je bil kriterij, kako se ti, kako se te plače razvrščajo županske, po številu prebivalcev, v nekem smislu nepotreben, ker imajo župani enake odgovornosti ne glede na to, koliko pač duš šteje posamezna občina in da s tega vidika tudi imajo nekaj, nekaj upravičenj do tega, da se v večji meri izenačijo. Ta razprava okrog občin je normalno potekala tudi v tistem delu, kjer se nam dozdeva, da zna priti do določenih težav, če ne bo prišlo do dviga povprečnin za občine. Sam ta zakon to lahko nastavi, hkrati pa lahko poslušamo pripombe iz občin, da težko izvajajo zmeraj več nalog ob tem, da se, da ostane ta povprečnina nespremenjena in zato na nek način sugeriramo, da v tistih razpravah, ki jih imate zdaj ob drugih odločitvah, ki jih morate sprejeti, da se preprosto zavedate tega, da če se to sprejme, je treba vedeti, da je potrebno tudi zagotoviti sredstva, da lahko občine svoje naloge izvajajo. Ravno tako se nam je zdelo smiselno, da se omogoči v občinskih upravah tistim ljudem, ki pač delajo na posebnih projektih javnega pomena, da ravno tako lahko dobivajo neke dodatke, kar mislim, da je zdaj nekako izpuščeno. Ampak mislim, da teh pripomb je s strani občin dovolj in jih mi v, bom rekel, praktično v večji meri tudi z njimi delimo.
No, odprlo se je tudi še eno vprašanje, ki je lahko simbolno ali pa prestižno ali kakorkoli se ga vzame, a ne, pozicioniranje pač plače predsednika Državnega sveta in plače sekretarja Državnega sveta, kjer je bilo po našem vedenju v izhodišču, so bile, so bili podani drugi predlogi. In mi smo sicer o tem imeli neko polemiko, sprejet pa je bil sklep, da je smiselno, da se predsednika Državnega sveta, tako kot ga protokol izenačuje z drugimi predsedniki, izenači tudi pri plačah in da se generalnemu sekretarju tudi zagotovi višji plačni razred kot smo predlagali, ker bistveno odstopa od plačnega razreda tako generalnega sekretarja Državnega sveta, generalnega sekretarja Vlade in generalnega sekretarja predsednika republike.
To je, to je to. Sicer pa nas veseli, da ta zakon pravzaprav omogoča, da bomo morebiti prišli do tega, da bo status javnih uslužbencev bolj zanimiv in da se v različnih organih javnih ne bodo srečevali s temi težavami, da je težko pridobiti ljudi za te službe tudi iz naslova tega, da so finančno neatraktivni. Hvala lepa.