Govor

Denis Kordež

Hvala za vsa ta vprašanja skozi razpravo. Mi smo sledili kakor se, kakor hitro se je le dalo. Če bomo kaj slučajno zgrešili, boste povedali, bom še enkrat pojasnil.

Če začnem čisto na začetku pri gospe Dimic, kar se presejalnih programov tiče, so vključeni v plan financiranja preko splošnega dogovora oziroma uredbe. Torej tam, tam so vključeni presejalni programi.

Če naprej se navežem glede tega, kar ste izpostavili okoli radiologov in zapuščanja javnih zdravstvenih zavodov. To je eden izmed zelo perečih problemov našega zdravstvenega sistema, daleč pred predlagano novelo Zakona o zdravstveni dejavnosti. Torej nikakor ne moremo govoriti, da je, da so ti odhodi povezani s trenutno predlagano obliko novele Zakona o zdravstveni dejavnosti. In rad bi zelo jasno poudaril, da so vsa prejeta mnenja in komentarji skozi javno obravnavo izjemno dobrodošla za Ministrstvo za zdravje, se že upoštevajo in se tudi bodo upoštevali. Bistveno je in namen novele v vsakem primeru na koncu mora doseči ta cilj, da zaščitimo in stabiliziramo javne zdravstvene zavode in javni zdravstveni sistem v celoti. Torej, trenutno so bolnišnice, vodstva javnih zdravstvenih zavodov prepuščena v milost in nemilost temu kar se je zgodilo na trgu zdravstvenih delavcev, torej trgovanje s ceno in trgovanje z različnimi oblikami zaposlitve in to vsekakor vpliva tudi na stroške, ki jih ti javni zdravstveni zavodi na to imajo. Torej, vsekakor pa skozi novelo Zakona o zdravstveni dejavnosti poleg zagotovitve stabilnosti delovanja javnega zdravstvenega sistema, moramo in želimo in se trudimo po najboljših močeh, da bomo skozi to novelo stimulirali zaposlene v javnem zdravstvenem sistemu, da bodo čim več dela, ki so ga pripravljeni poleg svojega rednega dela seveda, opravijo v matični ustanovi in so za to tudi ustrezno nagrajeni. Za izgube bolnišnic kot ste omenila, ni planiranih sredstev, kot pa veste smo pa, smo pa pristopili tudi k različnim načinom urejanja izgub bolnišnic, kjer nudimo strokovno, strokovno podporo menedžmentom javnih zdravstvenih zavodov in se na tak način planira tudi sanacijske programe v bolnišnicah zato, da se da se čim prej stabilizira poslovanje.

Ker to je tisto v kar se moramo usmeriti. Glede vseh investicij, nisem jih posamezne kot so bile naštete, si pač uspel konkretno zdaj pripraviti odgovor, Ampak na splošno, kar se Ministrstva za zdravje tiče, si in si bomo tudi v prihodnje prizadevali, da so vsi projekti in aktivnosti, da se maksimalno pospešijo in se izvajajo čim bolj tekoče in to pomeni z vsemi potrebnimi ukrepi, ki bodo morali slediti, da bomo to dosegli. Mi je žal, iz UMKI za danes niso uspeli zagotoviti prisotnosti, bodisi direktorja ali nadomestnega člana, ki bi lahko bolj poglobljeno podal odgovore.

Kar se pa tiče vprašanja, kjer ste, kjer ste vprašali zakaj se znižujejo sredstva. Zdaj, če gledamo proračunsko postavko Urada za nadzor kakovosti investicij v zdravstvu je res, da prihaja do znižanja sredstev, pa ne zaradi tega, ker bi zniževali sredstva za investicije, temveč ker se je zgodil prenos deleža in to je nekaj več kot 2 milijona evrov, na Ministrstvu za zdravje iz vidika izvajanja tudi določenih nadzorov kakovosti in tako naprej, torej ni to zniževanje sredstev iz vidika zniževanja sredstev za investicije. Kar pa se tiče končne realizacije proračuna za leto 2024, je pa, je pa to napovedna vrednost, ki pa se bo vsekakor še spremenila, tako da danes v tem trenutku o 821 milijonih pravzaprav ne moremo govoriti. Zdaj toliko za enkrat, morda pa še dopolnimo.