Hvala lepa za besedo.
Vsi lepo pozdravljeni! Malo bom obrazložil amandma in dodal neke ugotovitve glede pripombe državnega sekretarja. Nova Slovenija predlaga, da se v 3. členu 1. se s prvim odstavkom 5. 6. in sedmi odstavek črtajo, šestnajsti odstavek pa se spremeni tako, da se glasi: "Omejitev iz 2. in 5. točke prvega odstavka ter izpolnjevanje pogojev iz četrtega odstavka tega člena se samodejno preverja v informacijskem sistemu za podporo poslovnih subjektov pri oddaji vloge za vpis v sodni register ali poslovni register Slovenije za neposredno elektronsko izmenjavo podatkov med poslovnim registrom Slovenije, Finančno upravo Republike Slovenije in informacijskim sistemom za podporo poslovnim subjektom." V primeru omejitev iz 2., 3. in 5. točke prvega odstavka tega člena v sedemnajstem odstavku se črta besedilo "in omejitev iz petega odstavka" ter besedilo šestega in sedmega.
Obrazložitev. Sprememba amandmaja, ki smo ga vložili naknadno, je nomotehnične narave. Vsebinski amandma ostaja enak, kakor je bil prvotno vložen. Amandma predlaga črtanje petega odstavka 10. člena ZGD-1, ki določa, da ustanovitelj oziroma družbenik družbe omejene odgovornosti ne more postati oseba, ki je v zadnjih treh mesecih ustanovila družbo z omejeno odgovornostjo oziroma pridobila delež v družbi z omejeno odgovornostjo, ki ni starejša od treh mesecev. Prav tako predlaga črtanje tudi šestega in sedmega odstavka člena, ki določata izjeme od splošnega pogoja ustanavljanja družb z omejeno odgovornostjo, ki ga določa peti odstavek navedene določbe krnijo pravico do svobodne gospodarske pobude in do svobodnega sprejemanja gospodarskih odločitev na podjetniški ravni, dovoljuje ustanovitev le ene družbe z omejeno odgovornost vsake tri mesece oziroma pridobitev poslovnega deleže vsake tri mesece ali največ štiri na leto. To investitorjem preprečuje neposredno investiranje denarnih sredstev v nova podjetja, tako imenovane startupe oziroma zagonska podjetja in ostale družbe, ki bi jim lahko investicije pomagale pri njihovi rasti.
Nekateri ugledni investitorji opozarjajo, da obstoječa ureditev omejuje investicijske možnosti in sili v investicije v druge vrste premoženja kot so na primer nepremičnine, delnice, druge vrednostne papirje. Zagonska podjetja pričakujejo, da za svojim vložkom stoji investitor sam z imenom in priimkom. To namreč prinaša večje zaupanje in verodostojnost družbe ter večjo motivacijo za druge investitorje, kot pa če bi se v družbo vlagalo preko drugih mehanizmov, ki osebno vlagatelja zakrijejo. Slovenija po ključnih kazalnikih, ki merijo prijaznost podjetniškega okolja za startup podjetja, zaostaja za evropskim povprečjem, saj dosegamo le 23 odstotkov realizacije startupov standardov do evropskega združenja držav za zagonska podjetja. S sprejemom amandmaja bi vsaj v manjšem delu izboljšali možnost za povečanje vlaganj preko lastniškega financiranja, kjer Slovenija primerjalno še vedno zaostaja.
Zdaj pa bi si želel tudi malo odgovoriti na povedano v razpravi. Mi se zavedamo, da smo imeli takšne težave veriženja in še vedno jih imamo, bi morali pa nekako tudi prisluhniti tem podjetnikom, ki štartajo, startupom, ki bodo imeli ta problem. Boscarol je februarja letos vložil pobudo za oceno ustavnosti tega zakona in bom samo zadnji del prebral, ker mislim, da je najbolj pomemben del tega članka, ki sem ga dobil: "V Sloveniji je neverjetno veliko mladih podjetij in bodočih podjetnikov z izjemnimi idejami, produkti in storitvami, ki potrebujejo začetni semenski kapital za hitrejši razvoj, pospeševanje prodaje in hitro rast, do srednjih ali velikih podjetij, ter izkušnje uspešnega podjetnika, ki se je dokazal v mednarodnem merilu, v čakalni vrsti. Boscarol ima nekaj bolj ali manj zanimivih primerov, a žal lahko pomaga le štirim na leto. Zato se je odločil za vložitev ustavne pobude za spremembo zakona in upa, da bo sprejeta čim prej." (Konec citata.)
Prosim, da se upošteva to mojo razpravo. Hvala lepa.