Govor

Predsedujoči, zbrani vsi, lep pozdrav. Ministrstvo za zdravje ima z Zakonom o zagotavljanju finančnih sredstev za investicije v slovensko zdravstvo v letih od 2021 do 2031 za investicije namenjenih 64 milijonov. Sredstva proračuna za investicije se dopolnjujejo s sredstvi iz različnih virov Evropske unije. Na ministrstvu imamo odprte številne velike investicijske projekte v zdravstvu, ki imajo večletni ciklus izvedbe. Poleg tega pa se izvajajo tudi investicije v stavbe, ki se nanašajo na primarno zdravstveno mrežo, izobraževalne inštitucije in druge izvajalce zdravstvenih storitev. Te investicije so manjše vrednosti, vendar so prav tako pomembne za zagotavljanje kvalitetne izvedbe in dostopnosti zdravstvenih storitev na ozemlju Slovenije. Med tekočimi projekti, ki imajo najvišje investicijske vložke, so na primer dograditev infekcijske klinike UKC Ljubljana, energetska sanacija stavbe UKC Hospital, revitalizacija hospitala UKC Ljubljana, Diagnostično terapevtski servis in hospitalni blok UKC Ljubljana, Negovalna bolnišnica Maribor, ureditev starega internega oddelka Splošne bolnišnice Novo mesto, širitev onkološke dejavnosti UKC Maribor, bolnišnični oddelki in novogradnja v Splošni bolnišnici Celje. Sofinancirali in uspešno zaključili pa smo na primer prenovo in energetsko sanacijo negovalne bolnišnice UKC Ljubljana, prizidek zdravstvenega doma Bled, v katerem so prostori dobili nujna medicinska pomoč in ambulanta za otroke in mladostnike, prizidek Splošne bolnišnice Jesenice, v katerem so novi prostori enote intenzivne medicine in gradnjo izolacijskega bloka. V Zdravstvenem domu Bohinj izvajamo tudi investicije za financiranje medicinske opreme. Tako so Splošno bolnišnica Trbovlje, Jesenice in bolnišnica Topolšica, na primer, dobile nove naprave za računalniško tomografijo. Več investicijskih projektov se sooča z izzivi, kot so zamude pri izvedbi in znatne podražitve. To je rezultat slabo pripravljenih projektnih dokumentacij v prejšnjih vladah, ki so bile v preteklosti v želji po zagotovitvi evropskih sredstev umeščene v načrte razvojnih programov. Slaba kakovost začetnih načrtov in napake v popisih del so privedle do dodatnih zahtev po popravkih in revizijah. Naša prizadevanja so usmerjena v zagotavljanje, da bodo projekti izvedeni v skladu s tržnimi razmerami in zakonodajo, kar vključuje naročanje zunanjih revizij in uvedbo super nadzora za zagotovitev kakovostne izvedbe. Novo vodstvo Unkiza že skrbno in temeljito dela na tem, da bodo projekti tekli optimalno in da se v prihodnje podobni zapleti ne bodo ponavljali. To je na splošno, za vse podrobnosti bo pa direktor Unkiza. Hvala.