Govor

Leopold Pogačar

Predsedujoči, hvala za besedo.

Poslanke in poslanci in ostali prisotni, lep pozdrav!

Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj podpira predlog zakona. Obenem pa izpostavlja določeno vprašanje v zvezi z nekaterimi predvidenimi rešitvami in ureditvijo sistema nadzora nad plačevanjem cestnine. Glede na ureditev po kateri opravljajo nadzor nad vinjetnim sistemom cestninjenja DARS in policija ter FURS, nadzor nad plačevanjem cestnine v primeru tovornih vozil pa je DARS, se komisija sprašuje o razlogih za tako razlikovanje oziroma zakaj policija ne opravlja tudi cestninskega nadzora nad vozniki tovornih vozil? Ker policija že izvaja različne vrste nadzora nad tovornimi vozili bi bilo mogoče smiselno, da ima v okviru teh nadzorov tudi pristojnost ugotavljanja plačila cestnine in morebitnega izrekanja glob. Pri tem komisija poudarja, da v dobi digitalizacije ni razlogov da policija ne bi zmogla izvajati cestninskega nadzora nad tovornimi vozili, pri čemer tak nadzor ne zahteva kadrovske okrepitve policije, ampak le ustrezen informacijski sistem. V zvezi z uvajanjem enodnevne elektronske vinjete komisija opozarja na trajanje njene veljavnosti, saj je razlika, ali velja 24 ur od njenega nakupa ali le v dnevu njenega nakupa. V zadnjem primeru to pomeni, da lahko elektronska vinjeta dejansko velja le nekaj ur ali še manj, če je kupljena proti koncu dneva, na primer ob 22. uri. Glede na to, da zakon o nalogah in pooblastilih policije pod določenimi pogoji omogoča pooblaščeni uradni osebi, da lahko uporabi tuje prevozno sredstvo komisija opozarja, da je lastnik vozila, ki nima veljavne elektronske vinjete, vendar bi ga uradna oseba pri opravljanju uradnih nalog uporabila na avtocesti, da je taka oseba v prekršku in zato bi moral v prekrškovnem postopku sam dokazovati svojo nedolžnost oziroma da ni storil prekrška. Da bi se izognili tovrstnim situacijam, komisija predlaga, da bi zakon uredil tudi take primere in zagotovil, da se lastnikom vozil v takih primerih avtomatično izbriše prekršek oziroma da se ne sprožijo ustrezni postopki oziroma da bi policija o tem sama obvestila DARS. Glede na to, da posamezni cestninski zavezanci uporabljajo cestninsko cesto več mesecev brez veljavne vinjete, pri tem pa nadzorni sistem ne zazna prekrška, se je komisija spraševala tudi z vidika enake obravnave cestninskih zavezancev o učinkovitosti delovanja nadzornega sistema. Hvala.