Hvala lepa za besedo.
Zanimivo je, ko gledamo ta zakon in pa to, kar se je dogajalo z njim v tem postopku, je Vlada vložila zakon s 15 členi, koalicija predlaga črtanje štirih členov ali pa petih, to se pravi, tretjino zakona se črta, ostale stvari, ki so pa, ki ste jih pa popravili z zakonom, pa zdaj novelirate in popravljate nazaj predvsem pri rokih. To se mi zdi en tak zelo slab pristop in mislim, da je to opozorilo Zakonodajno-pravne službe, da se potencialni upniki, da se pravice potencialnih upnikov s tem precej onemogoča ali pa zavrejo. Ker ponavadi taki zapustniki, ki so brez dedičev, mogoče dediči v tujini in vse te informacijske stvari najbrž je težko izpeljati v treh mesecih, pa tudi v šestih. To se pravi, da se mi zdi, da če bi ostali pri rokovni ureditvi kot je, bi bilo po moje najbolj smiselno. Drugo kar je, je pa ta problem, kdo bo postal lastnik, če poenostavim, ljudsko poenostavim, premoženja po takem zapustniku. Zdaj, kot vidimo, je država zelo slab gospodar, zelo slab gospodar. Imate primerov v tem mandatu in tudi v prejšnjih, kolikor hočete, ko se je s premoženjem, finančnim in fizičnim, delalo kot, ne vem, kot svinja z mehom. Bistveno boljši gospodar premoženja so občine, bistveno boljši. In glede na to, da so občine tiste, ki morajo v mnogi večini ali pa v vseh primerih sprejemati tudi prostorsko zakonodajo oziroma prostorske akte, recimo OPN in tako naprej, kjer se zadeve pač opredeljujejo po namenu, prav tako so občine dolžne poskrbeti za vse svoje občane, tudi tiste, ki sicer morda imajo premoženje v fizični obliki, to se pravi nepremično premoženje, nima pa finančnega premoženja. In je smiselno, da se, bom rekel, da so občine tiste, ki dedujejo v tem primeru tako premoženje, ker ga bodo potem tudi uporabljale naprej.
Tako jaz podpiram te predloge. Zdi se mi pa tudi še ta problem, da zdaj, ko gledam te amandmaje, se mi pa zdi ta pristop znotraj koalicije tudi nekako dejansko zmeden. Enkrat vložite amandmaje za črtanje členov, drugič ena od koalicijskih strank vloži amandmaje, ki so diametralno nasprotni od tega in vsebinsko pač urejajo stvari tako, kot smo jih mi predlagali z amandmaji. Jaz računam, da bo prevladal razum in da ne bomo zdaj tukaj, ne vem, tlačili nekaj v okvir države, ker vemo, da so tudi postopki, če hoče občina zdaj dobiti to premoženje, izredno dolgi in zapleteni in odvisni predvsem od volje državnega uradništva, ne dejanskih potreb, ampak od državnega uradništva. Hvala lepa.