Ja, najlepša hvala.
Glejte, zdaj tovrstna zakonodaja, ki jo sprejemamo in smo imeli že trikrat v Državnem zboru, v bistvu do zdaj je nekakšen, ne vem, ne simptom, ampak bolj kot ne ogledalo državljankam in državljanom, ki ga v bistvu nastavlja vladajoča koalicija in sicer za to kaj pomeni popolnoma zgrešena ekonomska politika, ali pa z drugimi besedami, kaj pomeni to, ko se pozlatijo besede predsednika Vlade, kaj bo meni višji davki, samo za neum..., ne, nižji davki, ta višek denarja bi porabil samo za neumnosti. In ta napoved predsednika Vlade bi bil dejansko, to je edina stvar, ki jo realno ta leva koalicija realno tudi uresničuje. Če ni nobenih obljub s področja zdravstva realiziranih, če ni nič kaj bistvenega kar ste obljubljali, narejenega v državi imamo pa res bistveno to, da imamo iz leta v leto pod to Vlado višje davke, ki bremenijo zlasti davkoplačevalce, logično, zlasti tisti srednji sloj ljudi, ki vsak dan dela, se trudi, da preživi sebe, svojo družino in tako dalje.
Zgodba tega, celotne zakonodaje, ki se je začela, v bistvu ta boj proti normirancem, ki se je začel na začetku prejšnjega mandata, pa res kaže na to vizijo, se pravi, imamo podjetnike, imamo tiste, ki radi ustvarijo več, imamo popoldanske espeje, normirance, ki bi radi ustvarili več, imeli več od tega, dajmo jih posekati. Sami sebi pišete neko zakonodajo razrednega sovraštva in jaz sem že večkrat zapisal pa tudi omenil, da ne morete prikriti dejstva s to zakonodajo, kakšno razredno ali pa ideološko sovraštvo je proti podjetnikom, proti gospodarstvu. Dejansko za nebodigatreba jih imate, te ljudi v kolesju vašega vsakdana, ki se pač vrti in stavite paličico, da ja to kolo se potem polomi in to danes podjetniki občutijo.
Ampak začel bom to razpravo tudi na drug način, ne. Najprej predvidljivost poslovnega okolja. Danes smo 14. novembra. Gospe in gospodje, to zakonodajo sprejemamo 14. novembra, ti isti podjetniki, normiranci, pa bodo v novo davčno leto s 1. 1., ko vstopijo v njega, ne, imeli kaj? Ker delajo svoje letne plane, svoje načrte poslovanja. Gospe in gospodje, en mesec pa pol pred novim davčnim letom ste jim vi rekli, da bodo plačevali višje davke, spremenili zakonodajo. A to je odnos, ki ga imamo do teh pomembnih ljudi, ki so hrbtenica našega gospodarstva, do našega podjetništva? Zakaj tega niste naredili vsaj januarja, te zakonodaje, pa saj imate v planu že dve leti in pol, da boste dvignili davke, pa bi ti ljudje se vsaj prilagodili svojimi poslovnimi načrti za naslednje leto. Pa povejte mi, prosim za odgovor, ali je to način planiranja? Kaj je to? Ampak tako kot na vseh drugih področjih je ta raztreščenost te Vlade pač tudi skozi to zakonodajo, ki smo ji danes priča. Predsednik Vlade je tukaj v predstavitvi proračuna, ki ga bomo potrjevali naslednji teden, dejal, Slovenija je taka močna gospodarska gazela, noge druge države nam zavidajo, kako smo mi uspešni. Aha, naslednji dan je prišla novica iz novogoriškega Mahleja, da odpuščajo 600 zaposlenih, podobna novica pride iz Slovenske Bistrice, podobne novice prihajajo iz drugod, ne. Še enkrat citiram, državna sekretarka, Mahle, ker je gospod Han tja zelo hitro hitel. Oni selijo proizvodnjo zakaj? Zaradi tega, ker smo tukaj predragi. In selijo kam? V eno drugo evropsko državo, v večini na Madžarsko. Dajmo se vprašati, kaj je z nami narobe, zakaj selijo proizvodnjo. Tako smo davčno v redu okolje ali zato, da ni, ker nismo davčno v redu okolje? Torej, če smo že gazela, ne, tako kot je dejal predsednik vlade. Pa še to je dodal na Twitterju, ki se ne bo dobro postaral, na krizo smo zelo dobro pripravljeni, pa nas primerja z Nemčijo in Avstrijo. Generator te nove krize, ki prihaja, je Nemčija, ne. Tukaj se zelo težko primerjamo z Nemčijo, pozabimo pa recimo na sosednjo Hrvaško, ki ima napoved gospodarske rasti v višini 3 odstotkov, Poljska ima 2,8 odstotka, nam je IMF znižal na 1,5 odstotka. Torej mi smo res tista gazela proti komu? Glede na našo majhnost, zlasti pa glede na našo odvisnost od nemškega gospodarstva in avtomobilske industrije bi bil pri teh napovedih zelo previden. Ampak bi hkrati opozarjal na to, na kaj se mora gospodarstvo pripraviti in jim predstavljal sprejemljivo davčno okolje ne pa zateženo davčno okolje, obremenjujoče, kar delate vi. Italija, ta teden sem prebral v eni izmed novic v enem dnevnem časopisu, da je povprečno obdavčitev, povprečna bruto bruto plača v Italiji, povprečna bruto bruta 33 tisoč evrov, 32 tisoč evrov, v Sloveniji skoraj 33 tisoč evrov. Neto izplen te iste plače v Italiji je 24 tisoč evrov, v Sloveniji je 17 tisoč evrov. Zdaj pa meni vi povejte. Drži, imamo dobro socialo, še preveč dobro do vseh, še preveč dobro od tistih, ki ne delajo, ki izkoriščajo socialno državo. Imamo tudi zgledno, kakorkoli gledamo, če zboliš v Sloveniji, zate poskrbijo. Imamo tudi brezplačno šolstvo. Ampak ali vi mislite, da vsega tega v Italiji nimajo? Še več, da imajo tudi močno birokracijo? Po mojem mnenju je italijanska birokracija še bolj zaguljena kot je naša. Recimo, da živim tam ob meji, pa recimo, da to razumem. Ampak on z enako bruto bruto plačo, Italijan, dobi 24 tisoč evrov neto, Slovenec pa dobi 17 tisoč evrov neto. Draga Vlada, zakaj nam to počnete, zakaj še dodatno obremenjujete ljudi z davki. Zakaj? Zaradi tega, ker ste vi v proračunu, izven tega, da imamo covid situacijo, ste v proračunu v dveh letih razbohotili odhodkovno stran s 14 milijard evrov na 17 milijard evrov. In to ste naredili ne glede na poplave. Ne glede na poplave. Poplave so noter 500 milijonov. Od česa? Zaradi tega, ker se financirajo tudi stvari, ki v bistvu se ne bi smele financirati, ki nimajo nič pri tem, da bomo mi bolj razvijajoča se družba in da se bi uresničila napoved predsednika Vlade, da bomo dvignili zaposlenost, dvignili produktivnost zaposlenega na 100 tisoč, ta dodana vrednost bo 100 tisoč evrov. Kje smo pa zdaj po dveh letih in pol dekadence leve politike, vsaj v ekonomskem smislu? Ravno tam, kjer smo bili. Torej, višji davki, gospe in gospodje, to je edina obljuba, ki se je ta Vlada drži, to vam gre priznati, drugega ne vidimo, ne v tem Državnem zboru ne nikjer drugje, samo ta del vam pa gre od rok. In ta zakonodaja priča točno o tem, priča o tem, kako se nadgradi razredni boj, ideološki boj proti nekomu, ki je nebodigatreba v kolesju. Imam veliko kolegov, malih obrtnikov. Polovica od njih razmišlja, da bodo selili svoja podjetja v sosednjo Hrvaško, tudi zaradi obdavčitev dobička, ki ga imamo v Sloveniji. Nihče ne govori o nizkih davkih, govorimo o razumnih davkih, skozi katere lahko financiramo tudi šolstvo, zdravstvo, socialo, o razumnih davkih. Ta trenutek so v tej državi napram naši soseščini nerazumno visoki davki. Medtem ko sosednja Hrvaška privablja naše podjetnike skozi različne načine nižjih obdavčitev ali pa razumnih, jih mi dvigamo. Polovica od teh, ki jih poznam, razmišlja o selitvi poštnih nabiralnikov in lastništva podjetij in naslova v sosednjo Hrvaško. Polovica teh je to že naredilo. Mene zanima, kako daleč boste šli, da te ljudi, dobesedno domoljube, jaz verjamem, da vsi ne bodo šli ven, kako daleč boste šli, da se bodo ti ljudje res odločili, da imajo poln kufer tega, kar jim vi predstavljate, in bodo izselili ne proizvodnje, ampak samo naslove svojih podjetij na poštne nabiralnike svojih vikendov na Hrvaškem ali pa v Avstrijo. Torej, zakaj smo mi tako posebni, da nabijemo davčna bremena ljudem in podjetnikom napram sosednjim državam, ne vem.
Gremo zdaj do normirancev. Tu boste videli - argumentirano govorim -, da ne gre za bistveno več pobranega denarja, ureditev sistema, ampak da gre za to razredno sovraštvo. Torej, sistem normirancev je sistem, ki dobro deluje že 12 let, s katerim poberemo, zelo kakovostno, pobere država veliko davkov. Ta vaš zakon bo udaril predvsem 15 tisoč ljudi. Zdaj pa poglejte podatke, ki sem jih že dvakrat prebral na sejah parlamentarnih odborov, pa odgovorov na to nikakor ni. Torej, predlagane spremembe bi udarile 15 tisoč normirancev, kot sem dejal, za okoli tisoč družb z omejeno odgovornostjo, torej dooje, in 14 tisoč espejev. To, kar se govori, kar pravi koalicija, pri normirancih gre za nekakšno davčno oazo. Ali še vedno to trdite? Upam, da po tem tekstu tega ne boste več trdili. Glejte, primerjava plačanega davka normirancev in podjetnikov, ki davčno osnovo ugotavljajo na podlagi dejanskih odhodkov: normiranci so lani ustvarili 2,3 milijarde evrov prihodkov in nato plačali 158 milijonov evrov davkov na dobiček oziroma dohodke iz dejavnosti; navadni espeji, veste, tisti, ki zbirajo račune, oziroma posamezniki z dejavnostjo so pa lani ustvarili 7,3 milijarde evrov prihodkov in plačali zgolj in samo 84 milijonov evrov omenjenega davka. In povejte mi, kajne, draga Vlada, vladna koalicija, pa zakaj vi greste zaradi 12 milijonov evrov, kar bi več pobrali tega davka, z ukinitvijo teh normirancev, ubiti celo kravo za en zrezek? Pa zakaj? Imate proračun na 17 milijardah in vi nam rečete, teh 12 milijonov evrov pa bi mi še dodatno pobrali, zaradi tega jih gremo mi odstraniti. Pa imate tukaj podatke iz Ministrstva za finance, koliko je lani pobrale s. p. navadni in koliko je pobral normiranec. Pri 7 cela, pri 2,3 milijarde evrov prihodkov od normirancev, so plačali 158 milijonov evrov davka. Dajte si zapomniti, no, zapišite si. 158 milijonov evrov, navadni s. p., pa so lani ustvarili 7,3 milijarde evrov in plačali 84 milijonov evrov davka. A veste, kam boste pripeljali to zgodbo? Da oni normiranci, ki bodo šli iz normiranega s. p. ven, bodo tako kot vsi ostali s.p-ji pač iskali druge davčne možnosti in okoliščine in vsako pot, ki jo bomo imeli, vse potne naloge ali bo takšna ali drugačna, kajti, če je človek preveč davčno obremenjen, išče potem pač davčno optimizacijo. Tako pač je. In vi silite v to, da ljudje iščejo davčno optimizacijo, silite jih, da bodo zbirali v lokalih, ko bodo šli na kavice, račune, na davčno. Ja, čeprav smo, prebrali podatke z Ministrstva za finance, kakšni so podatki.
Torej, običajni podjetniki imajo trikrat več prihodkov kot normiranci, a so plačali, kajne leta 2023, so plačali polovico toliko davka kot normiranci. In še ena primerjava. Delež davka od dohodkov iz dejavnosti v prihodkih normirancev pomeni 6,8 odstotka, delež davka pri navadnih s. p.-jih pa 1,5 odstotka. Razumete? Kdo več plača davka glede na obseg dejavnosti?
Torej, enostavno se ne da razložiti, zakaj nekdo s to zgodbo, sitnari(?) že dve leti in pol, da je treba te normirance oklestiti, zaradi tega smo mi predlagali v Novi Sloveniji amandma, ki ga bo kolega Jožef Horvat potem obrazložil, ampak enostavno sporočamo na tem mestu podjetnikom, da smo z vami, smo z vami proti nerazumno visokim davkom, ki jih predlaga ta Vlada, smo z ljudmi, ki bi radi za delano delo zaslužili toliko kot sosed v Italiji, zasluži pa 7 tisoč evrov manj za isto bruto plačo in smo skupaj proti tej ekonomski politiki leve Vlade in obljubljamo, da ta zakon, da bo romal tudi na Ustavno sodišče, zaradi tega, ker prihaja noter do neenakosti. Tudi ZPS, vedno jo poslušamo. Predsednica tega parlamenta je dejala, kar ne bo v skladu z mnenjem ZPS, ne bomo več obravnavali tukaj na tej seji in tako ena preiskovalna komisija ni na tej seji. Drži? Drži. ZPS je ta zakon raztrgala po dolgem in počez, ampak ta zakon je danes na seji. Tukaj imamo dvojne vatle, kako se obravnava zakonodaja in koliko, na kakšen način tretirate tukaj, se pravi to neko nadoblast, ki jo imate. Ampak ta zakon je po mojem mnenju in tudi po mnenju ZPS recimo, neustaven na vsaj eni točki.
Danes, ko gre slovenski podjetnik odpreti startup na Florido, ali bo deležen davčne olajšave? Ne, ne bo, zaradi tega, ker ima že tako za vse tam poenoteno pozitivno davčno okolje do startupov. Vi pa delate, da nekdo, ki je mlajši od 40 let, pazite, najprej diskriminacija po starosti, ko pride v Slovenijo in odpre startup podjetje, bo bil deležen posebnih davčnih odpustkov. Zakaj pa Slovenec ne? Jaz se strinjam, da tisti, ki pride iz Amerike ali pa iz katerekoli druge države in ima dobro poslovno idejo in reče, v Sloveniji bom pa odprl start up, da dobi davčne odpustke. Pa povejte mi, zakaj Slovenec ni enakopravno obravnavan? Ali veste zakaj ne, zakaj ne? Pa mi povejte, zakaj ne? Naj bosta oba enakopravno obravnavana, oba naj imata davčne odpustke na podlagi projekta za startup, ki ga nekdo ima. Enako velja za davčne, torej v tem primeru ne rezidente, kot tiste Slovence, ki se potem vrnejo v Slovenijo, imate tudi opredeljeno v tem zakonu. Jaz pozdravljam to pozitivno diskriminacijo za tiste, ki so sposobni, delavni, pridni, da odprejo tukaj podjetja, startupe. Super, ampak naj enako velja za vse, kajti enako delež sposobnih imamo v tej državi, ki pa morajo iti ven v tujino odpirati startupe, kar je tukaj nesprejemljivo davčno okolje. Poenotimo, znižamo davke za te startupe in za naše državljane in za tuje, ki prihajajo v državo, ki bi radi, ki jih vabimo mi v državo. Nič nimam proti temu, proti temu, da je pozitivna diskriminacija do vseh ne vem pametnih, sposobnih ljudi, ki želijo odpreti podjetje.
Torej, za konec želim sporočiti še eno stvar. Upam, da bo to na Ustavnem sodišču, da bo ta Zakon o Ustavnem sodišču seveda najprej zadržan, da ne bi podjetniki niti imeli probleme s prilagoditvijo celotnega sistema s 1. 1. To bomo naredili, ker to je nujno za narediti, če želimo ubraniti podjetniški ceh v državi, kajti jaz se sprašujem, kdo je naslednji. Sedaj ste udarili po normirancih in celotni podjetniški kasti. Po popoldanskih espejih tistih, ki so rekli, jaz delam 8 ur v službi, želim pa še nekaj dodatno ustvariti, želim zaslužiti in mi ga omejujemo koliko lahko zasluži s tem zakonom: če več zasluži bo več obdavčen. Še huje. Predlagate zakonodajo na področju zdravstva, omejujemo delo zdravniškega ceha popoldan. Kdo bo naslednji vsi uslužbenci javnega sektorja, vsi zaposleni? Zakaj se bojimo biti družba pridnih in delovnih ljudi? Zakaj se bojimo krepiti srednji sloj, ki želi delati in ustvarjati? Zakaj na drugi strani pa želimo krepiti neke institucije, financiranje iz proračuna in te postavke se v proračunih še dvigajo, ki so same sebi namen, nevladne organizacije in tako dalje? Namesto, da bi pustili ljudem, da delajo in da se srednji sloj krepi, vi ste pa s tem zakonom udarili zlasti proti tistim, ki želijo delati, ustvarjati, udarili ste proti srednjemu sloju. Zaradi tega smo mi vložili amandmaje, kot zadnji poduk, da se ta zakonodaja spremeni. Verjamem, da ne bodo bili sprejeti in zakon si pač ne zasluži naše podpore. Verjamem pa, da si ne zasluži tudi po tem take podpore teh ljudi na naslednjih parlamentarnih volitvah, po katerih tolčete.