Najlepša hvala.
Spoštovana predsednica Državnega zbora, spoštovani poslanci, poslanke, spoštovani gostje!
Spoštovana poslanka mag. Furman, najlepša hvala za vprašanje.
Kot prvo bi rada povedala, da je Slovenija v celem svetu ena izmed držav, ki ima zelo dobro urejen primarni sistem zdravstvenega varstva. Vsi se tega zavedamo, še posebej na ministrstvu, ker vemo, da je vsaka obravnava pacienta na primarnem zdravstvenem varstvu cenejša in dosti kakovostna in zmanjša tudi napotitve na sekundarno raven. Pri nas vemo, da primarni zdravniki, družinski zdravniki delujejo kot gatekeeper v sistemu, se pravi kot nek filter, ki omogoča zelo učinkovito zdravstveno obravnavo. Takih držav, ki imajo tako dober primarni zdravstveni sistem, je v Evropi izjemno malo. Cela Evropa nam ta sistem zavida. Res pa je, da je število družinskih zdravnikov premajhno, prenizko. Zaradi tega imamo težave. Medtem ko v drugih evropskih državah ta sistem šele postavljajo, šele postavljajo in imajo težave nasploh z zdravstvenim sistemom, smo v Sloveniji zgodovinsko podedovali izjemno dober primarni zdravstveni sistem, kjer pa imamo zaradi pomanjkanja zdravnikov oziroma z zagotavljanjem izbranih osebnih zdravnikov že kar nekaj časa težave, česar se vsi dobro zavedamo.
Primarno zdravstveno varstvo je v pristojnosti občin, organizacija dela v vsakem zdravstvenem domu je v pristojnosti direktorja zdravstvenega doma. Sistemski ukrepi za zagotavljanje oziroma za regulacijo sistema, tudi na primarni zdravstveni ravni, so seveda, kot je sistem zdravstvenega varstva, v rokah ministrstva. Na tisti ravni, se pravi v tistem delu, za katerega smo odgovorni na Ministrstvu za zdravje, smo tako sprejeli že številne ukrepe, ker se situacije zavedamo, od odprtja novega programa medicinske fakultete do izboljšanja standarda timov na primarnem zdravstvenem varstvu, potem smo pred kratkim sprejeli na Vladi Strategijo razvoja zdravstvene dejavnosti na primarni ravni zdravstvenega varstva do leta 2031, sedaj pripravljamo akcijski program za leti 2025 in 2026. Sprejeli smo številne administrativne razbremenitve za time na primarni zdravstveni ravni, na primer trajna napotnica, pripravljamo tudi e-delovni nalog za fizioterapijo in številne dokumente, ki obremenjujejo zdravnike in zdravstveno osebje na primarni ravni, skušamo digitalizirati in jih s tem administrativno razbremeniti.
Tudi sicer iščemo druge načine, kako bi pridobili v zdravstveni sistem nove kadre. Konkretno pripravljamo spremembo zakonodaje, s katero bodo postopki priznavanja poklicnih kvalifikacij kandidatov, ki so poklicno kvalifikacijo pridobili v tujini, poenostavljeni, poenoteni in skrajšani. Predlog zakona o priznavanju poklicnih kvalifikacij v zdravstvu je trenutno v javni obravnavi. Trenutni Zakon o zdravstveni dejavnosti v 5. členu določa, da mrežo javne zdravstvene službe na primarni ravni določa in zagotavlja občina oziroma mesto, Republika Slovenija pa sodeluje pri zagotavljanju mreže javne zdravstvene službe na primarni ravni na demografsko ogroženih območjih v skladu s planom zdravstvenega varstva. Kot veste, ZZDej v svoji v noveli predvideva tudi nekatere spremembe oziroma postopek sprejetja mreže javne zdravstvene službe in tudi na primarni ravni predvideva določene spremembe. Hvala.