Ponovno hvala. Spoštovani.
V Poslanski skupini Svoboda smo večkrat javno izpostavili, da mora odločitev o energetski prihodnosti Slovenije temeljiti na podlagi vključujočega in transparentnega procesa. oblikovanja zakonodaje in energetskih politik. In mora upoštevati voljo ljudstva, ki se manifestira preko mehanizma neposrednega odločanja torej referenduma. S tem namenom smo se tudi aktivno vključili v postopke priprave vseh potrebnih aktov za izvedbo posvetovalnega referenduma, ki bi stroki in politiki podal jasen signal o tem, ali se slovenska javnost z začrtanimi smernicami razvoja energetskega koncepta v prihodnosti strinja ali ne. Po sprejeti odločitvi prvotnega predlagatelja pa smo v Poslanski skupini Svoboda opravili poglobljen razmislek o smiselnosti nadaljevanja postopkov za izvedbo posvetovalnega referenduma ter sprejeli odločitev, da bi nadaljevanje postopkov v trenutnih razmerah izničilo vse do sedaj izvedene aktivnosti in prizadevanja te vlade, ostal pa bi tudi utemeljen dvom o legitimnosti izvedenega posvetovalnega referenduma, ki pa tudi med političnimi strankami ne bi užival niti minimalne podpore. V Poslanski skupini Svoboda bomo iz navedenih razlogov Predlog odloka o prenehanju veljavnosti Odloka o razpisu posvetovalnega referenduma o zagotavljanju stabilne oskrbe z nizkoogljično električno energijo podprli. Bi pa na tem mestu izrazil eno kritiko o neobjektivnem in necelovitem poročanju, ki je v javnosti ustvarila vtis, da so bile vse sprejete odločitve o postopkih sprejemanja tako Resolucije o dolgoročni miroljubni rabi jedrske energije v Sloveniji Jedrska energija za prihodnost Slovenije kot tudi predloga za razpis posvetovalnega referenduma o zagotavljanju stabilne oskrbe z nizkoogljično električno energijo, plod samovoljnega odločanja predstavnikov ljudstva. Namerno so namreč bili zamolčani izvedeni posveti s pravnimi strokovnjaki in zamolčana pridobljena pravna mnenja s strani predsednice Državnega zbora, vse z namenom zagotavljanja zakonitosti postopkov razpisa posvetovalnega referenduma. Na podlagi načina poročanja je v javnosti tako zavladalo prepričanje, da je Državni zbor že s sprejetjem omenjene resolucije in dogovori med parlamentarnimi strankami, predlagatelji posvetovalnega referenduma, sprejel odločitev o gradnji JEK2 in da odločitev volivcev na posvetovalnem referendumu ne bi imela nobene teže oziroma predstavlja zgolj legitimacijo že vnaprej sprejetih dejstev. V Poslanski skupini Svoboda se zavedamo dejstva, da je zaupanje javnosti v luči nedavnih dogodkov trenutno skrhano. O tem bo seveda odločala javnost. Naša naloga pa je, da z vsemi nadaljnjimi aktivnostmi povrnemo in okrepimo zaupanje v naše delo. Nadaljnje aktivnosti bodo tako usmerjene v pripravo Zakona o JEK2, ki bo vseboval določila o vzpostavitvi projektnega podjetja, določa postopke strateškega odločanja na tem projektu samem, določila o nadzoru nad projektom, vključno s civilnim nadzorom ter določila vezana na specifike projekta pri različnih procesih in postopkih, vse z namenom, da se prepreči ponovitev okoliščin v povezavi z gradnjo nekaterih sorodnih energetskih projektov v preteklosti.
V luči danih zavez, katerih cilj je informirana in avtonomna odločitev državljank in državljanov, pa bo Vlada nadaljevala s pridobivanjem vseh potrebnih informacij, analiz in strokovnih mnenj in bo projekt do sprejema dokončne investicijske odločitve vodila na pregleden, strokoven in učinkovit način.