Govor

Hvala lepa. Vsi lepo pozdravljeni! Spoštovani doktor Vinko Logaj, ki je predlagan za ministra za vzgojo in izobraževanje, se je v skladu z Ustavo Republike Slovenije ter prvim in drugim odstavkom 230. člena Poslovnika Državnega zbora 3. 10. letos predstavil Odboru za izobraževanje, znanost in mladino in odgovarjal na zastavljena vprašanja članic in članov odbora. Med prioritetnimi nalogami je navedel povečanje ugleda šolskega sistema in zaupanja v šolski kader. Ta proces bo po mnenju kandidata zahteval tako spremembe na sistemski kot izvedbeni ravni, predvsem pa sodelovanje in intenziven dialog med vsemi udeleženci. Ob tem je izpostavil vrednost, pomen šole, ki se v luči vse večjega individualizma v družbi izgublja napram pritisku za vedno boljše ocene. Kot je dejal, je pomen inkluzivnosti oziroma vključujoče šole prepoznan tudi v osnutku Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023 do 2033 ter ob tem omenil otroke priseljencev in problematiko šolanja romskih učencev. Izrazil je prepričanje, da je oba izziva s širokim dialogom vseh akterjev, ki že poteka, ter nadaljnjo spremembo zakonodaje možno uspešno nasloviti. V nadaljevanju je izpostavil delo z učenci s primanjkljajem ter nadarjenimi učenci. Za izvajanje aktivnosti s slednjimi je razširjeni program dela, ki se postopoma uvaja v vse osnovne šole primeren, vendar pa ga bo potrebno v prihodnje umestiti v normativne okvire. Menil je, da je tudi 5 stopenjski model pomoči učencem z učnimi težavami ustrezen, kljub temu pa je novelizacija področja predvsem pri normativnem delu, investicijskem vlaganju in usposabljanju kadra nujno potrebna. Kot prioritetno področje je izpostavil še krepitev varnega in spodbudnega učnega okolja. To bo zahtevalo spremembo določenih pravilnikov, med katerimi je izpostavil Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli ter razmislek o olajšanem vpis otrok z odločbo na srednješolsko izobraževanje, ki se po mnenju kandidata nemalokrat izkorišča. V nadaljevanju se je dotaknil tudi prenove osnovnošolskih in srednješolskih učnih načrtov ter katalogov znanj, ki že poteka ter poudaril, da gre za dolgotrajen proces, ki vključuje veliko število strokovnjakov s šolskega področja. Nazadnje je opozoril še na pomanjkanje strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju ter ob tem izpostavil določene ukrepe kot so štipendiranje in financiranje do kvalifikacij, ki že dajejo določene rezultate. Z željo po ohranitvi močnega in kakovostnega javnega sistema vzgoje in izobraževanja v Sloveniji si bo kot minister poleg krepitve tovrstnih aktivnosti prizadeval tudi za ustrezno umestitev pedagoškega dela na plačni lestvici. V nadaljevanju je kandidat za ministra dr. Vinko Logaj odgovoril na vsa zastavljena vprašanja ter članice in člane odbora seznanil s svojimi stališči, pogledi in mnenji, kot tudi s konkretnejšimi predlogi za ukrepanje na posameznih področjih delovanja Ministrstva za vzgojo in izobraževanje. Po končani predstavitvi je odbor sprejel mnenje, da je bila predstavitev doktorja Vinka Logaja, kandidata za ministra za vzgojo in izobraževanje ustrezna. Hvala.