Govor

Hvala lepa za besedo, spoštovani predsednik.

Lep pozdrav prisotnim gostom, sekretarji, gospod direktor uprave Behin!

Seveda, naš sistem, kot je že bilo rečeno, nekako relativno dober, cilj pa, sistema za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami ali pa recimo sistema, ki spada pod tudi nacionalno obrambo, če tako rečem, je biti čim boljše pripravljen in nekako resolucija daje vizijo za naprej, kako torej bomo nekako v prihodnosti sledili razvoju in pa seveda sodobnim trendom in tveganjem in na osnovi teh tveganj se resolucija potem tudi spiše. Če rečemo nek obširni načrt, ki ste ga dejansko spisali z ena cela petletno zamudo. Ona prejšnja resolucija je veljala do 2022.

Tako, da glede na to, da pač, bom rekel, da si je Ministrstvo za obrambo nekako ravno v tem, v tem delu zadalo naloge, ki smo jih slišali ob nastopu ministra Šarca, da bomo preko požarnega sklada povečali financiranje vseh gasilskih organizacij, civilni zaščiti, reševalcem, vsem ostalim zaposlenim, prostovoljcem v varnostnih obrambnih sistemih zagotovili materialne in delovne pogoje in jim uredili status in karierne poti, izboljšali bomo ureditev odsotnosti z dela. V glavnem velik del tega kar bom rekel, da pač papir prenese na terenu vidimo, da ni "glih" stanje najbolj rožnato, ampak da se sredstva povečujejo, ker že glede na zadnja leta kakšne ujme smo imeli, to pa drži in moram reči tudi, da odziv na ujme je pa bil ne, to pa, se pravi, tako na poplave, tako na nekako tudi požare in je zelo pomembna, če tako rečem, organizacija pod tem eno resnično tudi prostovoljsko in če tako rečem, humano združenje, ampak imamo pa seveda tudi nekaj vprašanj, kar ni bilo, recimo, od tega narejenega kot je sedaj, bom rekel, to lepo zapisano, kajne? Ker, ko gremo po terenu, tudi vi greste z nami, pač naletimo tudi recimo na, ne vem, gorsko reševalno službo, društvo, ki je tam v eni garaži noter, kar je že popolnoma neprimerno, za, da bi bili ves čas v pripravljenosti.

Potem, če se dotaknem mogoče teh glavnih poudarkov, ki ste jih omenili, med drugim je gospod Črnčec tudi poudaril, da se nekako povečuje pripravljenost in pa kapacitete za gašenje te košare. Glejte, v redu, nove večje košare za zajemanje vode za gašenje. Potem pa imamo recimo R traktorje, za katere pa gasilci pravijo, da so pač bolj "švoh" kapacitet, kajne. Zdaj, tukaj jaz slišim, da so, ja, za vodo, da tukaj jaz pač slišim, da pri teh večjih požarih, kajne, bi bilo priporočljivo, da imajo, če tako rečem, večje rezervoarje, cisterne za vodo.

Potem gospod Črnčec omenil, da je omenil, da imamo 40 taktičnih vozil? Leta decembra 2022 so ta vozila prispela. Res me zanima, kje so, ker na vse strani, kaj sem povprašal, do zdaj cistern še ni na njih? Ali so že cisterne na njih ali je kakšna dodatna oprema še bila kupljena? Ker ta prazna vozila so bolj kot ne za prevoz tovora, potem, če so to taktična vozila, s katerimi krepimo pripravljenost seveda na velike nesreče kot so bile recimo poplave, da so 8×8? - to pa vemo, da je dobro.

Če, potem gremo še naprej. Imam mogoče še eno vprašanje okrog tega, ker pač spada tudi, pa se ne govori veliko o tem, je pa notri navedeno v resoluciji, da pač skrbimo tudi za protitočno zaščito, letalsko protitočno zaščito. Sedaj, toča, je v zadnjih nekaj mesecih tolkla v debelini pesti. Se pravi, toča ni več samo problem kmetov in kmetovanja, ampak je tudi problem varnosti ljudi, ker je nevarna za življenje, če koga zadene? In tukaj mislim, da smo namenili za eno malo lepšo hišo, sredstev za to in bi morali na tem področju narediti več. Verjamem, da bi se dalo narediti več. Prav tako je v prihodnosti pač naplaniranih še nekaj nabav in verjamem, da te nabave, ki so vse tako opevane kot dvojne, se pravi, da bodo imele možnosti delovanja v vojski in pa potem tudi v namene civilne zaščite torej zaščite pred naravnimi in drugimi nesrečami. Vse to dvojno, verjemite, ne bo šlo. In pač moramo nekako tudi za specialne naloge, imeti tudi specialna vozila in drugo opremo.

Ja, imamo tudi nekako v prihodnjih dneh zaslišanje za novega ministra, ki je naš kolega tukaj med nami danes in moram reči, da pač en takšen prosti tek ministrstva toliko časa brez ministra za obrambo verjetno vpliva tudi na to in delo? In še vprašanje recimo, kaj je v januarju 2024 mislil gospod Šestan na Brdu pri Kranju s tem, ko pravi, da upa, da ne boste naredili revolucije? Ampak evolucije pri civilni zaščiti. Torej bila je planirana reorganizacija civilne zaščite, kako sedaj dejansko te stvari tečejo? Ali so to nekako, če bom rekel, veliki rezi pri tako po tem vodenju in pa seveda tudi obveščanju ob drugačnem sistemu obveščanja ob naravnih in drugih nesrečah.

Še enkrat. Verjamem, da je bilo delo opravljeno. Samo resolucijo seveda kot poslanec Poslanske skupine Slovenske demokratske stranke ne morem biti proti, ampak tudi mi je nekako, ni bila preveč spodbudno zapisana glede na to, da je potem tudi Zakonodajno-pravna služba dala kar obširno, kako naj rečem, pripomb, med drugim tudi to, da pač je logično, da se resolucija ne more dopolnjevati kot je bilo navedeno v njej, ampak se takrat, ko se jo želi spremeniti, mora spisati drugo, kar smo tudi že delali? Tako da, želim vse dobro naprej našemu sistemu za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, tudi vsem prihodnjim, kako naj rečem, liderjem tega sistema. Hvala lepa.