Najlepša hvala za dano besedo.
Zdaj, ta seja ni nastala zato, ker bi si pač mi te stvari želeli, ampak enostavno so ugotovitve Računskega sodišča preobremenjujoče, da bi šli lahko mimo tega. In se mi zdi prav, da danes neke zadeve tukaj tudi razčistimo. Res je, da Računsko sodišče velikokrat daje mnenja s pridržkom, vendar ko si pogledal tokratno poročilo Računskega sodišča, je pa teh nepravilnosti zelo veliko, bistveno več kot jih je bilo kadarkoli v preteklosti. Zdaj če nekatere zadeve izpostavim. Računsko sodišče je na podlagi ugotovitev o pravilnosti izvršitve državnega proračuna za leto 2023 v delu, ki se nanaša na vladne proračunske uporabnike, dalo mnenje s pridržkom, tako kot je bilo rečeno. Vsi vemo, da je seveda teh vladnih proračunskih uporabnikov zelo veliko in da je posledično pač tudi več nepravilnosti, ampak neskladje s predpisi so tako rekoč po čisto vseh področjih, tako v plačah in drugih odhodkih zaposlenih kot pri prevzemanju plačevanja obveznosti iz proračuna, tako pri oblikovanju sredstev splošne proračunske rezervacije kot pri drugih pravnih aktih pri dodeljevanju transferov na področju pridobivanja prihodkov državnega proračuna, tako rekoč na vseh področjih. Zdaj tisto, kar se mi zdi najbolj kritično, je seveda, da v skladu z Zakonom o javnih financah v okviru neskladij s predpisom pri prevzemanju in plačevanju obveznosti iz proračuna obveznosti niso bile prevzete s pisno pogodbo, pred izplačili niso bili preverjeni pravni temelji višine obveznosti, niste upoštevali načela učinkovitosti, gospodarnosti. Nakup poslovne stavbe na Litijski ni bil ustrezno načrtovan v državnem proračunu, čeprav takrat, ko je šlo za prerazporeditev, v dokumentih ministrstva jasno piše, da so aktivnosti v zvezi z nakupom stavbe na lokaciji Litijska 51 v Ljubljani se izvajale že vsaj od junija 2023; potekalo je zbiranje ponudb, ogled prostorov in tako naprej, kar pomeni, da bi teh 6,5 milijonov moralo biti zagotovljeno v proračunu. In seveda to ni kar neka manjša napaka, ampak gre za, bom rekla, zelo veliko nepravilnost. Kako izgleda ta stavba na Litijski in kaj je v bistvu država tukaj kupila, pa mislim, da smo v medijih že velikokrat videli in tega niti ne rabim tukaj ponavljati zdaj. Minister je rekel, da ta Vlada denar troši pametno. Ne vem, tista razpadajoča stavba 6,5 milijonov, oprostite, ampak meni se ta nakup niti najmanj ne zdi pameten. Tudi ostale zadeve, omenili ste tiste, ki so, ki so pametne, če pa samo eno omenim, recimo en razpis, 12,6 milijonov za razvoj in profesionalizacijo nevladnih organizacij. Mislim, ali je to res tisto, kar je tako zelo pametno, da ste na to ponosni? Ampak kakorkoli, tu smo zaradi drugih stvari in teh 6,5 milijonov je zagotovo ena velika šlamastika te Vlade in vi kot minister ste s tem soglašali in seveda posledično zagotovo morate za to nositi tudi vso odgovornost. Zelo podobno je s temi 13 tisoč računalniki. Ponovno ste kot minister dali soglasje in ponovno je šlo za nespametno in netransparentno trošenje davkoplačevalskega denarja. Kje so ti računalniki danes, pa v bistvu zelo dobro vemo - ne pri tistih, ki bi morali biti, ampak nekje v skladišču, potekla jim je garancija in nastaja zgolj dodatni stroški, tako da to zagotovo ni racionalno. Bilo je omenjeno, kako bo ta Vlada poskrbela za višje neto plače. Spoštovani minister, ta Vlada je takoj ob nastopu svojega mandata poskrbela, da vsi zaposleni v Sloveniji dobivajo nižje neto plače, namreč izničili ste takrat veljaven Zakon o dohodnini, ki bi prinašal splošno olajšavo zdaj že 7 tisoč 500 evrov v prihodnjem letu. Tako, da, in nenazadnje do uskladitve dohodninskih razredov z inflacijo ni prišlo niti lani, ko bi seveda glede na visoko inflacijo moralo priti. Tako, da me veseli, da boste to naredili letos, ampak tiste napake, ki so bile storjene v samem začetku, niti najmanj niso odpravljene. In vemo, kako obdavčene so v Sloveniji plače in z vašimi ukrepi, ki jih peljete, zagotovo na tem področju do zdaj niste naredili nič pozitivnega, kvečjemu negativno, imamo vsi zato nižje neto plače, vsi, ki v bistvu delamo. Vse, kar znate, so uvajati nove obdavčitve. Še mogoče bi izpostavila sledeče, neskladja s predpisi pri oblikovanju sredstev splošne proračunske rezervacije. Zakon o odpravi posledic naravnih nesreč določa, da program odprave posledic naravnih nesreč je bil Vladi Republike Slovenije prepozno predložen v obravnavo, o uporabi sredstev - to je ugotovilo Računsko sodišče - proračunske rezerve v znesku, ki je presegal 2 % razpoložljivih sredstev rezerve pa ni odločal Državni zbor s posebnim zakonom. Prav tako glede zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami sredstva, ki so bila zagotovljena s sklepom Vlade za izvedbo interventnih ukrepov na cestni infrastrukturi, ki so potrebni za odpravo posledic neurij v času od začetka avgusta 2023, niso bila v celoti porabljena za ta namen, kar pomeni, da so šla tudi za druge namene. Kar je seveda nesprejemljivo, sploh če vemo, v kakšni situaciji so ljudje, ki na tem območju živijo danes. In tako rekoč smo pred drugo zimo, pa še vedno nimajo novega bivališča, čeprav je tudi ta Vlada, ki bi naj denar trošila tako zelo pametno, kot pravi minister, obljubila, kako bomo, kako boste zgradili sto hiš na leto.
Tako da jaz mislim, da je to to poročilo Računskega sodišča zelo povedno. Nepravilnosti so bile narejene in vi kot finančni minister, čeprav vemo, da se, da so za sredstva seveda odgovorni ministri posameznih resorjev, ste pa na koncu vi tisti, ki dajete soglasje. In verjamem, da preden podpišete dokumente, ki se dotikajo državnih milijonov, da seveda te stvari tudi preberete, tako da se mi zdi absolutno prav, da glede tega nosite tudi vso odgovornost.