Govor

Hvala lepa, gospod predsednik.

Lep pozdrav odličnima gostjama!

Hvala lepa za predstavljeno poročilo, tako v pisni obliki kot tudi zdaj ustno. Zelo dobro strukturirano, tako da lahko pazljivi bralec hitro dobi pregled.

Mogoče najprej občine oziroma revizije občin oziroma lokalne skupnosti. Občine so nastale po volji ljudstva. Imeli smo tako imenovane referendume oziroma lokalne referendume. Strinjam se z vami, da najbrž vse niso kadrovsko tako močne, da bi lahko parirale kompleksni slovenski zakonodaji. Ali lahko vaš apel razumem, kot tudi apel po čimprejšnji vzpostavitvi drugega nivoja lokalne samouprave, to pomeni pokrajin. To je seveda čisto politično vprašanje. Vidite, čisto strokovno, da bi morda, kaj bi takrat prišlo do prenosa nalog nekaj iz države na pokrajine, nekaj iz občin na pokrajine, da bi tam pa lahko sistem boljše funkcioniral. Drugo je pa revizija informacijskih sistemov, predvsem v luči varnosti. Eno seveda je to, ali informacijski sistem deluje tako in podpira tiste procese, ki jih je uzakonil zakonodajalec, torej Državni zbor; eno je to. Drugo pa, kako je glede varnosti. Mi se zdaj praktično na dnevni ravni srečamo z raznimi kibernetskimi napadi, ali kakorkoli že temu rečemo, prav na informacijske sisteme državnih organov. Kako vi vidite, kakšna je zaščita teh informacijskih sistemov? In tudi, kakšno je vaše mnenje glede samih informacijskih rešitev v določenih organizacijah, v določenih subjektih, državnih, ko bi morebiti sistemi delovali bistveno bolj optimalno, če bi bili nekako centralizirani, imamo pa zelo razpršene. In ko sem pred kakšnimi 34 leti spraševal takratnega generalnega direktorja UKC Ljubljana, ali drži, da ima UKC Ljubljana, ne vem, dva, tri informacijske sisteme, mi je nekako v tem smislu povedal - pa zdaj ne govorim ad personam - mi je povedal, "ne, ne drži, še hujše je, vsaka etaža ima svoj informacijski sistem." Kako je zdaj glede tega, ker najbrž ima Računsko sodišče pristojnosti, da tudi na to temo kaj reče?

Hvala lepa za vaš odgovor.