Govor

Patricija Pergar

Ali lahko? Od 26 rednih izvajanih nadzorov je bil en načrtovan še v letu 2022 in zaključen v letu 2023, ostali so bili načrtovani in izvajani v letu 2023. Pri neposrednih proračunskih uporabnikih je bilo izvajanih 18, to je približno 70 odstotkov nadzorov, pri posrednih proračunskih uporabnikih pa je bilo izvajanih osem nadzorov, to je približno 30 odstotkov vseh nadzorov. V izvedenih rednih inšpekcijskih nadzorih so bile nepravilnosti ugotovljene pri 12 zavezancih. Od 26 izvajanih rednih nadzorov je bilo izdanih 23 zapisnikov, zaključenih je bilo 19 zadev, trije nadzori so še v teku, pri ostalih štirih ukrepi še niso bili izvršeni. Navedeni podatki so tudi razvidni v tabeli ena v tem našem poročilu.

Kar se tiče obravnav prijav, pritožb, poročil in drugih vlog v obdobju, ki ga obravnavamo, je proračunska inšpekcija prejela in obravnavala 34 prijav pritožb, poročil in drugih vlog ter en predlog te komisije. V enem primeru obravnavanih prijav je bil uveden inšpekcijski nadzor, ena prijava je bila obravnavana v okviru nadzora po rednem letnem načrtu, v 19 primerih je bilo ugotovljeno, da glede na vsebino sodi v pristojnost drugih organov, katerim so bile prijave odstopljene v reševanju oziroma so bile drugim organom že poslane s strani prijavitelja ali je odstop opravil drug organ. V sedmih primerih je bilo ugotovljeno, da ne obstajajo razlogi za uvedbo inšpekcijskega nadzora oziroma, da vloga, da vloge glede na vsebino niti ni mogoče obravnavati kot prijavo. Šest prijav je še v reševanju.

Navedeno je tudi razvidno oziroma predstavljeno v tabeli 2 našega poročila.

Zdaj pa, kar se tiče izvedenih, analize izvedenih inšpekcijskih nadzorov po vrstah proračunskih uporabnikov smo predstavili v tabeli štiri našega poročila, in sicer pri neposrednih proračunskih uporabnikih je bilo izvedenih 19 nadzorov, skupaj pri vseh proračunskih posrednih proračunskih uporabnikih pa 9 proračunskih, 9 nadzorov. Na podlagi 23 izdanih zapisnikov v obdobju od 1. 7. do 31. 12. je proračunska inšpekcija v nadzor zajela skupno, kot že povedano, 48 milijonov evrov proračunskih sredstev, po nadzorih v teku pa je zajetih še dodatnih 25 milijonov evrov nadziranih sredstev, kar skupaj znaša 73 milijonov evrov.

Podatki po posameznih zavezancih so razvidni tudi v tabeli 5 v našem poročilu, polletnem poročilu o delu.

Kar se tiče ugotovljenih nepravilnosti in pomanjkljivosti, v 28 nadzorih je proračunska inšpekcija ugotovila nepravilnosti in pomanjkljivosti pri 12 proračunskih uporabnikih oziroma kar predstavlja v odstotkih 43 odstotkov vseh izvajanih nadzorov. Od tega 11, to je 90 procentov pri neposrednih uporabnikih in pri 1, to je 8 odstotkov pri posrednih uporabnikih. Pri tem je bilo skupaj ugotovljenih 18 primerov nepravilnosti in pomanjkljivosti. Za odpravo nepravilnosti in zagotovitev pravilnega izvajanja predpisov sta bila sprejeta dva ukrepa po prvem odstavku od 104. člena Zakona o javnih financah in bilo je podanih 19 predlogov po drugem odstavku 104. člena Zakona o javnih financah. Od 18 primerov nepravilnosti in pomanjkljivosti ugotovljenih v obdobju od 1. 7. do 31. 12. je bilo največ primerov nepravilnosti v zvezi z nenamensko in negospodarno porabo sredstev, pomanjkljivim oziroma neustreznim nadzorom financerja nad porabo sredstev pri prejemniku sredstev, pomanjkljive notranje kontrole in nedoslednost pri izvajanju notranjih aktov in ostalo pa štejemo v skupino drugih nepravilnosti, kar je tudi razvidno iz tabele 7 našega poročila o delu.

V zvezi z dvema ukrepoma po prvem odstavku 104. člena Zakona o javnih financah in 19 predlogi ukrepov po drugem odstavku 104. člena Zakona o javnih financah je 8 zavezancev že izvršilo 16 ukrepov, pri enem ukrepu rok za izvršitev še ni potekel, pri dveh ukrepih je bil rok za izvršitev podaljšan, dva ukrepa pa sta bila delno izvršena. Toliko z moje strani.