Govor

Hvala lepa, gospod predsednik, spoštovani kolegi, spoštovani gostje, lepo vas pozdravljam.

Morda bi bilo dobro, da kljub vsemu par sekund počakamo, ker je ministrica pred vrati. Res je, da se je formalno opravičila, upam da s to gesto, da je pred vrati, torej ne v sejni sobi, da se ne dela norca iz parlamenta, ker to kar se dogaja v zadnjem času je daleč daleč od parlamentarne demokracije, ki smo jo v Sloveniji vzpostavili pred dobrimi 30. leti. Tu pa tam nam kakšen očita, da Komisija za nadzor javnih financ ni sposobna opraviti nadzora. Kot je povedal predsednik, praktično že 14 dni čakamo ministrico, da pojasni ugotovitve, ki niso ugotovitve Nove Slovenije, ampak ugotovitve Komisije za preprečevanje korupcije in Računskega sodišča. Obžalujem, da predstavnice Računskega sodišča, tudi predsednica je bila tukaj z nami, da do tega trenutka še niso dobile besede, ampak to ravno zaradi tega, ker ministrice ni, in ravno zaradi tega, ker koalicija ne zagotavlja sklepčnosti, kar dejansko v več kot 30. letih parlamentarne demokracije v Sloveniji nismo videli.

Ključno vprašanje je za ministrico, kdaj bo odstopila. To je ključno vprašanje. In če ne namerava odstopiti, zakaj ne, da nam to pojasni.

Kolegice in kolegi, spoštovani davkoplačevalci. Računsko sodišče je 3. septembra 2024 izdalo revizijsko poročilo, Predlog zaključnega računa proračuna Republike Slovenije za leto 2023. Računsko sodišče je v tej reviziji med drugim izvedlo tudi dodatne preveritve pravilnosti izplačil tudi pri Ministrstvu za digitalno preobrazbo za nakup 13 tisoč računalnikov v okvirnem znesku 6,5 milijona evrov v letu 2023. Pri tem je računsko sodišče ugotovilo številne nepravilnosti. Računsko sodišče je ugotovilo številne nepravilnosti, kar izhaja iz revizijskega poročila na straneh od 81 do 84. Zadevni izsek revizijskega poročila je priložen tej naši zahtevi, zahtevi poslanske skupine NSi za sklic te nujne seje Komisije za nadzor javnih financ. Celotno revizijsko poročilo je bilo državnemu zboru poslano 3. septembra 2024, in je seveda javno dostopno na spletni strani Računskega sodišča. Pozor, tudi Komisija za preprečevanje korupcije je v postopku zaradi suma kršitve določb Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije obravnavala očitke o izvedbi javnega naročila Ministrstva za digitalno preobrazbo zaradi nakupa 13 tisoč prenosnih računalnikov. KPK je med postopkom ugotovila korupcijska tveganja, kar izhaja iz priporočil, ki jih je Ministrstvo za digitalno preobrazbo izdala dne 22. avgusta letos in na svoji spletni strani objavila dne 5. septembra letos. Priporočila KPK prilagamo tudi tej zahtevi, je javno dostopna na spletni strani Državnega zbora.

Na tem mestu se želim iskreno zahvaliti, da je Računsko sodišče, kakor tudi Komisija za preprečevanje korupcije, opravila nalogo, da so opravili nalogo, ki je bila s sklepom, s soglasnim sklepom sprejeta prav na tej komisiji. Za nadzor javnih financ, ker je Računsko sodišče pri navedenem javnem naročilu ugotovilo nezakonito ravnanje ter kršitev načel učinkovitosti in gospodarnosti, ter ker je KPK ugotovila korupcijska tveganja predlagamo, da komisija o tem opravi razpravo in sprejme ustrezna sklepa.

Torej, dva predloga sklepov bom predstavil,

prvič: Glede na ugotovitve Računskega sodišča, o nezakonitem ravnanju ter ugotovitve Komisije za preprečevanje korupcije o obstoju korupcijskih tveganj pri izvedbi javnega naročila za nakup 13 tisoč prenosnih računalnikov, Komisija za nadzor javnih financ poziva ministrico za digitalno preobrazbo doktorico Emilijo Stojmenovo Duh k odstopu s funkcije ministrice.

Drugi predlog sklepa: Glede na ugotovitve Računskega sodišča o nezakonitem ravnanju ter ugotovitve Komisije za preprečevanje korupcije o obstoju korupcijskih tveganj pri izvedbi javnega naročila za nakup 13 tisoč prenosnih računalnikov, Komisija za nadzor javnih financ poziva predsednika Vlade doktorja Roberta Goloba, da Državnemu zboru predlaga razrešitev ministrice za digitalno preobrazbo, doktorice Emilije Stojmenove Duh. Pa da ne bom našteval samo državnih institucij, kot rečeno, Računskega sodišča in Komisije za preprečevanje korupcije, ki ugotavljajo negospodarnost, nezakonitost, neučinkovitost nabave teh računalnikov, ki pravzaprav niso računalniki v takšnem smislu, kot jih poznamo in kot jih uporabljamo, ampak so zaenkrat zgolj strojna oprema. Vseh informacij tudi nimamo, kaj je z operacijskim sistemom, ker vemo, da računalnik, ki je zgolj strojna oprema, je kup kovin, kovine in plastike. Če ni operacijskega sistema na računalniku, je to nek nedelujoč kup železa in plastike, čeprav je v razpisnih pogojih pisalo, da morajo biti računalniki usposobljeni za Windows driverje oziroma za Windows gonilnike, ampak to je zdaj morda že neka druga, druga vsebina.

Kot rečeno, da ne bom našteval samo delček ugotovitev državnih inštitucij, kot so Računsko sodišče in KPK, morda za ta moj zaključek uvoda samo nekaj, kaj mislijo državljani, o tem res sramotnem poslu nabave 13 tisoč računalnikov. V dnevnem časopisju sem zasledil izjavo gospe Ksenije Benedetti. Gospa Ksenija Benedetti ni kdor si ga bodi, je bila kar dolga leta šefinja protokola računskega, pardon, šefinja protokola Republike Slovenije. Takole pravi Ksenija Benedetti: »Kupljeni računalniki še vedno mirno počivajo v skladišču, za katerega vsi plačujemo najemnino. Ministrica jih še vedno ni razdelila, razdelila je pa veliko praznih obrazložitev zakaj ne, med drugim tudi, da se ni dalo tako hitro pripraviti zakonskih podlag, kriterijev za prejem zastonj mašin in razpisov zanje. Čakajte malo, nadaljuje gospa Ksenija Benedetti, mar ni logika taka, da najprej narediš načrt, pripraviš zakonske podlage in kriterije, potem malo sešteješ, šele potem jih skrbno nabaviš. Mah in gospa še vedno ne sprejema nobene odgovornosti, ker ona je z negibnim nasmeškom naredila vse prav in po pravilnikih in po zakonih, čeprav ima kar nekaj o tem, da temu ni ravno tako povedati, kot že rečeno, Računsko sodišče in KPK. Skratka, vse super, kaj ji sploh težimo. Mah, še enkrat.", konec navedbe gospe Ksenije Benedetti. In s tem tudi zaključujem moj uvod. Hvala lepa za vašo pozornost.