Govor

Tomislav Lebar

Dober dan še z moje strani! (Tomislav Lebar iz Urada Pomurske madžarske samoupravne narodne skupnosti).

V bistvu smo mi dobili prošnjo, da podamo mnenje k temu zakonu, in se je naš svet sestal na seji in pri tem sprejel stališče, da ne podpira tega predloga v predlagani obliki. Pri tem, kot je že bilo povedano, je naš svet stremel k tej rešitvi, da bi se podobno uredilo, kot je to urejeno na občinskem nivoju. To pomeni, da bi lahko bil predsednik oziroma da predsednik oziroma podpredsednik narodne skupnosti ne bi smel biti poslanec. In sicer, iz narave dela izhaja, da samoupravne narodne skupnosti pač izvajajo podobne naloge, kot to izvajajo občine, sicer res, da v zelo okrnjeni obliki in tudi samo za tiste zadeve, ki urejajo položaj narodnih skupnosti. Ampak, če že gremo v neko primerjavo, je to sigurno najbolj primerljiva zadeva. In na podlagi tega stališča oziroma tega mnenja je svet tudi izoblikoval svoje stališče. In sicer, kot navedeno, stališče sveta gre v tej smeri, da tega predloga v tej obliki ne podpira. V našem dopisu smo sicer še podrobno razložili, kakšen je bil argument v tistem času, ko se je sprejel zakon v tisti smeri, da župan oziroma podžupan ne smeta biti, ne smeta opravljati funkcije poslanca. Tega zdaj jaz ne bi tako na široko razlagal, ampak bi mogoče povzel, da je tu po nekih mnenjih strokovnjakov bil poglaviten argument k temu to, da se naj funkcije na državni in lokalni, na lokalnem nivoju naj se ločita oziroma da se prepreči opravljanje dvojnega mandata in s tem konflikt interesa. Zdaj, kakorkoli rečemo, do konflikta interesov lahko prihaja v vsakdanjih situacijah. Nenazadnje je lahko pač mnenje sveta čisto drugačno, kot je mnenje poslanca, to pomeni, da svet lahko izoblikuje svoje mnenje, na primer tudi v tem vprašanju se mnenja razlikujejo. Torej, to so na kratko ti argumenti sveta oziroma jaz zdaj v tem trenutku nadaljnjih argumentov ne morem podati oziroma niti nisem za to zavezan. In mogoče bi še to dodal, tisto drugo zadevo, kaj smo še izpostavili v našem dopisu oziroma kaj je svet opozoril, da se sprašujemo, zakaj bi to veljalo samo za poslance narodne skupnosti, ne pa tudi za ostale poslance. In sicer ste tu podali odgovor, ampak ne vem, če jaz to čisto razumem oziroma bi potem v nadaljnji obravnavi tudi želel, da se to bolj konkretno argumentira. Toliko zaenkrat z moje strani. Kot rečeno, je to stališče Sveta Pomurske madžarske samoupravne narodne skupnosti, ki pa sem ga zdaj v odsotnosti predsednika jaz na kratko predstavil in to je to, za enkrat. Hvala.