Govor

David Lapornik

Hvala za besedo.

Lepo pozdravljeni z moje strani! Jaz bi samo pojasnil, kaj je bilo naše že večkrat povedano mnenje, da smo proti sami razdrobljenosti ureditve, nezdružljivosti funkcij, ki se s to ureditvijo še veča. Potem bistveno, kar je v predlogu zakona, ni primernega primerjalno pravnega vidika, ki bi tako urejal za manjšine, ker moramo vedeti, da manjšine že imajo pozitivno diskriminacijo s tem, kar je edino pravilno, da imajo svoja poslanca vedno zagotovljena v vsakem sklicu Državnega zbora. In v samem predlogu bi bilo treba ustrezno, do kje gre ta pozitivna diskriminacija, ker tudi ta ima svoje meje. Če se lahko... Upravno sodišče je v letu 2022 že vse to povedalo, ampak ta odločba je bila potem z odločbo Vrhovnega sodišča razveljavljena in ni veljavna. In tudi ta razlaga ni veljavna. Če pa lahko rečemo, ja, kar ste hoteli, nezdružljivost funkcij je res v poglavju Nasprotje interesov, vendar mislim, da je celo profesor doktor Zagorže /?/ v svoji disertaciji, ki je govoril o tem, povedal, da uveljavlja ne samo dejansko nasprotje, ampak tudi nekaj potencialnega, neke situacije, ki bi lahko privedle, ker vsi se zavedamo, da tam noter pomeni tudi, da nihče ne sme biti direktor neke družbe. Ampak saj, če si direktor neke družbe, še ne pomeni, da si vedno v nasprotju interesov, ko nekaj delaš. Ravno zato so te situacije, urejajo tista družbena razmerja, ki bi lahko v neki točki privedla do nasprotja interesov, ni pa nujno, da privedejo in točno to so tudi predstavniki Italijanske unije in Madžarske skupnosti v svojem odklonilnem mnenju, lahko bi v neki točki prišlo do interesov, ki bi bili nasprotni. In še to moramo vedeti, da na področju italijanske in madžarske narodnostne manjšine imamo dve situaciji, eno so situacije, kjer te manjšine so v okviru občin zastopane, drugo pa je na njihovi krovni ravni in tudi tu imamo dvoje različnih volitev. S tem spremembo zakonodaje, rečemo vse je okej, ampak bi moralo biti to natančno, ali so res vse situacije upoštevane ali je tudi kakšna, kjer bi lahko tudi do tega, kot rečem, bila tako pomembna, kot so same manjšine zaznale, da so očitno neke situacije pomembne, da ni dobro, da en človek ima preveč moči. In tudi to je naše sedenje na več stolčkih, sploh pa, če so ti stolčki med sabo tako zelo povezani, ni dobro.

In ni tisto, kar izhajajoč iz pravne države ni dobro za pravno državo in na dolgi rok tudi ne za same manjšine, kot so tudi same manjšine zaznale. Hvala.