Govor

Najlepša hvala, predsednica. Spoštovani predstavniki Vlade, kolegice in kolegi.

Zdaj, jaz sem zelo pozorno poslušal tako predlagatelje kot vse ostale predstavnike in mi vsaj v Novi Sloveniji tudi ocenjujemo, da gre za prepočasno reševanje. In nas to žalosti. Zdaj, saj veste kako je, dejstvo je, da je gospa pred menoj, je rekla, da v enem letu se ne da, očitno se da, ker ena družina je dobila hišo, a ne. Zdaj pa, zdaj smo tukaj za to, da poiščemo, kako bi lahko hitreje zadevo urejali, a ne, pri nas rečemo temu krava je po srcu zelo dobra, mleka pa ne daje. Zdaj moramo videti, kako bomo prišli še do tega mleka. Zdaj, jaz mislim, da je eden od problemov slaba komunikacija. Slaba komunikacija se z državnim sekretarjem Šeficem strinjam in tudi, da je bilo tudi veliko narejeno, in da je iluzija, da bo v enem letu vse rešeno. Ampak saj veste, takoj po poplavah je premier povedal, da bo sto montažnih hiš na mesec postavljenih. To verjamem, da je rekel v afektu, ko je videl te ljudi, ampak to so dejstva. In zdaj nazadnje, ko je bil z vendar Von der Leyenovo, je povedal, da so žal postopki predolgotrajni, in da ni problem denar, če sem ga prav razumel, ampak dolgotrajni postopki. Zdaj, če bi poslušal verjetno zdaj župani, ki jih mi tukaj ne smemo govoriti o njih, jaz imam izkušnjo treh mandatov županskih in smo imeli tudi poplave in vem, da je težko, vem pa tudi, tudi iz poznavanja kolegov iz drugih občin, da so različne občine, tukaj se strinjamo, ampak kljub vsemu, kljub vsemu, se bi težko pridružil vam, gospod Leben, da so župani edina krivda. Zdaj seveda pol pa še, ker ni projektantov, so krivi še projektanti in vemo, da so pol še občani, ki imajo vsak svojo zahtevo, in a veste, zdaj iz Ljubljane se probleme vidi bolj enostavno kot iz lokalne skupnosti. Brez skrbi, saj vi gospod Šefic gotovo veste na terenu kako je, vsak ima svojo zahtevo, vsak bi hotel to, pa se premisli, pa reče, to pa je drugače, vendar kljub temu mislim, da bi se dalo zadeve hitreje reševati. Predvsem recimo, sem pa vesel, da je ta sestanek vsaj nekaj prinesel, da bomo, da bo služba, če sem prav razumel, za te, ki niso imeli prijavljenega stalnega prebivališča, da se bo Zakon o odpravi posledic naravnih nesreč spet dopolnil, in da bo noter predlagana neka komisija, ki bo reševala specifične primere. To je super. Samo glejte, od poplav je že kar nekaj časa in predloga SDS niste podprli, pa je bil, jaz verjamem, da vsi govorimo dobronamerno, da bi si želeli za te ljudi hitrejšo rešitev, ker so med temi ljudmi desni, levi in sredinski, to ni bistveno, ampak glejte, bistvo je to, kar sem na začetku rekel, da je važno mleko pri kravi, ne tisto, da je po srcu dobro in tega mleka žal je premalo.

Zdaj... Kako? Eden takih problemov je, tudi mi smo, mi smo nasprotovali, da se v dopolnilo zakona da Družba za svetovanje in upravljanje. Zdaj to kakor sledimo na terenu, to samo spet podaljšuje zadeve in je bila, tudi ta zadeva je bila dobronamerna. Seveda razumem, da je poenostavitev postopkov, tukaj smo na zelo ostri meji kje je korupcija pa kje so intervencijsko javna naročila hitreje speljana, a ne, tukaj je verjetno, bi se pa dalo tudi hitreje, razumete, tukaj vse, če se hoče, se da hitreje, ker dejstvo je, da ti ljudje so konkretni ljudje so konkretne osebe, ki trpijo.

Zdaj, da ne bom izpadel navijaški, samo za predlagatelje, jaz osebno se strinjam, za urejanje vodotokov, tudi drugega reda, da, četudi sem bil na vodotoku na začetku, občina na začetku vodotoka, ampak kljub vsemu, vodotok in celotno porečje je ena celota in jaz mislim, tukaj se strinjam z vladno stranjo, da bi v primeru, da se da občinam pristojnosti za urejanje vodotokov drugega reda, da bi to znalo biti zelo nevarno, ker, saj veste, župana zanima njegova, njegov del pa do meje, naprej se naj pa ukvarja kdor se hoče. Seveda, bi pa verjetno v kakšnih primerih interventno lahko tudi malo hitreje, mi smo z vodarji, se opravičujem, vedno imeli probleme in tudi mnenja, četudi ni šlo za vesoljsko tehniko, so mnenja bila, so se čakala predolgo in so bili nekdo, ki je mislil, da je, da je nekoga za nekaj zagrabil, je samo, ko smo klicali, povedal še ni, še ni, še ni, pa je šlo pol leta, kot bi mignil, pa bi lahko bilo v 14 dneh, bi lahko bilo.

Tako, da tukaj bi apeliral, da se, da se uskladijo te službe. Jaz še vedno mislim, gospod Leben, da ni vse tako idealno tudi na vladni strani in v službah, kot da je, marsikaj, marsikaj je, je tudi na tej strani, se da še narediti. Zdaj, revizije, seveda da se dobiti veliko, veliko teh recenzij ali kakor, kakor že rečete temu, je tudi postopek zaradi postopka, dostikrat.

Zdaj, ne bi se, naj na koncu še to rečem, služba, se pravi pravna služba Državnega zbora je povedala, da se ne da poziva dati. Jaz mislim, da če bi, če bi bili dobronamerni je čisto vseeno se temu reče pobuda ali pa predlog je čisto vseeno, to jaz vzamem dobronamerno. Mi smo tukaj, dan je že dolg, ura je relativno pozna, ker smo začeli že zjutraj. Mislim, da bi bilo fino, če bi vsi dobili občutek, da se je nekaj spremenilo zaradi tega sestanka, ne da smo šli za okope, pa da smo eden drugega streljali, rešili pa nismo nič, samo še bolj smo zavozili zadevo.

Tako, da jaz predlagam, da se, mi bomo ali pa, jaz bom podprl štiri sklepe, pri tretjem se bom vzdržal, se pravi, o tem, o urejanju drugega reda in verjetno bi tudi koalicija lahko kakšen predlog sprejela čisto dobronamerno in mogoče malo bolj pomigala, kjer je potrebno.

Hvala.