Govor

Stane Merše

Aha, zdaj pa bo. Ja, se oproščam, ja. Se strinjam z vami in z izhodišči. Res se soočamo z zelo kompleksno problematiko, z velikimi izzivi in je res prav, da se o tem skupaj odprto pogovarjamo, ker mislim, da je to edini način, da pridemo do nekih skupnih sprejemljivih rešitev, ki so nujno potrebne in tudi v okviru priprave posodobitev NEPN smo vložili ogromno napora, da bi do takih rešitev prišli in jaz upam, da je, da bomo tudi po današnji seji skupaj lahko ugotovili, da pravzaprav nas ta dokument usmerja v neko novo, novo realnost, novo prihodnost, dejstvo pa je, da noben dokument ni popoln in ga seveda s skupnimi močmi lahko nadgradimo in izboljšamo.

Res bi pa, če se samo dotaknem nekaj teh ključnih pripomb, ki so bile postavljene. Promet, eden ključnih sektorjev, kjer imamo težave in tukaj je res NEPN sistematično gradi na številnih sklopih. In če se dotaknem samo tistega najbolj izpostavljenega, dejstvo je, da nekih, zmanjševanja osebnega potniškega prometa z osebnimi avtomobili, ki je za Slovenijo specifično, tega se zavedamo, tudi tukaj nismo radikalni, v naših projekcijah, ne radikalno ne zmanjšujemo tega, ampak je predpogoj temu, da dejansko vzpostavimo kvalitetne alternative na javnem potniškem prometu in drugih trajnostnih rešitvah in tukaj temu področju NEPN res namenja ključno pozornost, tako s stališča razvoja železniške infrastrukture, posodobitve potniškega kot tudi tovornega prometa na tem področju in pa seveda tudi posodobitve avtobusne infrastrukture, ki je ključna glede na specifiko Slovenije in pa vseh drugih multimodalnih rešitev brez katerih si nekega učinkovitega javnega potniškega prometa danes ne moremo predstavljati tako, da bi si res želel, da če se želimo kompetentno pogovarjati, da si pogledamo te predstavljene rešitve in se res o njih vsebinsko opredelimo, je pa, kot je bilo že rečeno, res, NEPN je usmerjevalni dokument si postavlja cilje, postavlja ključne usmeritve. Končna izvedbena raven, se pravi na kakšen način bomo pa to dosegli, je pa seveda prepuščena odgovornim nosilcem posameznih ukrepov, da dejansko presodijo kako do tega priti. Tako da, skratka toliko na kratko z moje strani. Kar se tiče prometne politike. Zares: Prvi ukrep je seveda omogočiti alternativo, potem pa preučiti tudi druge možnosti, da bi postopno spodbudili prehod na to alternativo, kjer je pa seveda, so določeni ukrepi, morda tudi nekoliko manj zaželeni, ampak tudi o teh ukrepih se bo treba odprto, strpno in konsistentno skupaj pogovarjati. Jaz bi morda na tej točki nehal, če verjetno bo pa še kasneje priložnost za kakšno dopolnilo.