Govor

Hvala lepa za besedo.

Cilj predloga zakona je prenos uredbe Evropske unije, kar bo v slovenskem pravnem redu zagotovilo večjo pravno varnost. To bo doseženo tudi z odpravo pomanjkljivosti, ki so jih povzročile nekatere direktive Evropske unije, kar je bila predvsem posledica netočnega prevoda angleške različice teh direktiv. Prenos uredbe pomeni zmanjšanje tveganj, ki lahko ogrozijo finančno stabilnost. S spremembami se zagotavlja, da so med subjekti v bančni skupini vzpostavljene notranje ureditve za prenos izgub subjektov v skupini na subjekt v postopku reševanja, to je običajno nadrejeno družbo, ne da bi se za subjekte v skupini začelo formalno reševanje, kar bi lahko povzročilo motnje na trgu. Za izvajanje tega mehanizma morajo subjekti v skupini na podlagi odločitve za reševanje izdati kvalificirane obveznosti, ki jih mora subjekt v postopku reševanja prevzeti neposredno ali posredno. Druga pomembna sprememba se nanaša na obravnavo bančnih skupin, strategijo reševanja z več vstopnimi točkami v primerjavi s strategijo reševanja z eno vstopno točko. Ta novost se dotika zlasti področja uskladitve s pravno ureditvijo in upoštevanja subjektov iz tretjih držav znotraj takšnih bančnih skupin, če pravna ureditev tretje države glede postopkov reševanja bank ni enakovredna ureditvi, ki velja v Evropski uniji.

Čeprav se uredba, ki prinaša opisane spremembe, uporablja neposredno, obenem spreminja predhodno direktivo, ki je bila v nacionalni pravni red prenesena z Zakonom o reševanju in prisilnem prenehanju bank. Ob tem se odpravlja ugotovljene pomanjkljivosti pri prenosu direktive, saj bi zdajšnja interpretacija zakona lahko vplivala na pravno varnost udeležencev pravnih poslov, vključno s pravno varnostjo oziroma izvršljivostjo dogovorov o izravnavi. Z dopolnitvijo zakona se tako zagotavlja skladnost s standardi, ki veljajo v evropskem prostoru.

V Levici bomo predlog spremembe in dopolnitve zakona podprli.