Govor

Hvala lepa, predsedujoči.

Gospa državna sekretarka, kolegi poslanci, ostali prisotni!

Odbor za finance je na 15. seji kot matično delovno telo obravnaval Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o reševanju in prisilnem prenehanju bank, ki ga je Državnemu zboru predložila Vlada s predlogom za obravnavo in sprejetje po skrajšanem postopku. Kolegij predsednice Državnega zbora je na 60. seji sklenil, da se predlog zakona obravnava po skrajšanem postopku. V poslovniškem roku amandmaji niso bili vloženi. Na seji odbora so sodelovali predstavnice in predstavniki Ministrstva za finance in Zakonodajno-pravne službe.

V uvodni dopolnilni obrazložitvi je državna sekretarka na Ministrstvu za finance pojasnila da se s predlogom zakona v nacionalni pravni red prenašajo zadnje spremembe Direktive Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi okvira za sanacijo ter reševanje kreditnih institucij in investicijskih podjetij. Navedla je, da so spremembe posledica sprejetja uredbe v zvezi z bonitetno obravnavo globalnih sistemsko pomembnih institucij s strategijo reševanja z več vstopnimi točkami in metodami za posredni vpis instrumentov, primernih za izpopolnjevanje minimalne zahteve glede kapitala in kvalificiranih obveznosti, s kratico v nadaljevanju MREL. Z direktivo o reševanju bank je bilo za bančni sektor določeno, da morajo banke stalno zagotavljati zahtevo MREL, ki jo je posamezni banki določil pristojni nadzorni organ. Z zahtevo se zagotavlja, da lahko banka v primeru težav, zaradi katerih gre v nadzorovani postopek reševanja, sredstva za pokritje izgub in dokapitalizacijo zagotovi s temi sredstvi. Sredstva za kritje izgub tako prispevajo delničarji in podrejeni upniki banke, ne pa več davkoplačevalci. Če to ne zadošča za rešitev banke, se dodatna sredstva zagotovijo iz enotnega evropskega sklada za reševanje bank, v katerega sredstva vplačujejo vse banke s sedežem na območju Bančne unije. V nadaljevanju je predstavila še dve poglavitni spremembi direktive o reševanju bank. Prva se nanaša na določitev pravil za oblikovanje in uporabo zahteve MREL na ravni podrejenih družb v bančnih skupinah, in sicer z uvedbo izraza notranji MREL, s čimer se je zagotovilo, da so med subjekti v skupini vzpostavljene notranje ureditve za prenos izgub subjektov v bančni skupini na subjekt v postopku reševanja, to je običajno nadrejeno družbo. Z drugo spremembo direktive o reševanju bank pa se spreminja pravni okvir za reševanje bank, in sicer z vključitvijo posebne obravnave posrednega vpisa instrumentov, ki so primerni za notranji MREL. V zaključku je še navedla, da se s predlogom zakona odpravljajo tudi pomanjkljivosti pri prenosu direktive o reševanju bank, ki so posledica nepopolnega slovenskega prevoda te direktive.

Predstavnica Zakonodajno-pravne službe je navedla, da na predlog zakona služba ni imela pripomb, v razpravi pa je bila izražena podpora predlogu zakona.

Odbor je v skladu s 128. členom Poslovnika Državnega zbora glasoval o vseh členih predloga zakona in jih tudi sprejel. Glede na to, da Odbor za finance kot matično delovno telo k predlogu zakona ni sprejel nobenega amandmaja, odbor predlaga Državnemu zboru, da predlog zakona sprejme v predloženem besedilu. Hvala lepa.