Spoštovana predsednica, poslanke in poslanci, ostali navzoči!
Zakonodajno-pravna služba je predlog zakona preučila z vidika njegove skladnosti z Ustavo, pravnim sistemom in zakonodajno tehničnega vidika ter o tem pripravila pisno mnenje. Predlagateljica je pripravila amandmaje, ki delno sledijo našemu mnenju, še vedno pa v predlogu zakona ostajajo nekatera neskladja z ureditvijo v direktivi. Ustavna dolžnost zakonodajalca je, da direktivo v celoti prenese v slovenski pravni red.
V nasprotju z direktivo se časovni okvir iz 8. člena predloga zakona ne nanaša na posamezne vmesne faze TEN-T projekta, ampak samo na izdajo gradbenega dovoljenja. V tem členu bi bilo treba urediti enak časovni okvir, z možnostjo podaljšanja za vse vmesne faze, torej tudi za mnenja in soglasja, ki so pogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja. Predlagan člen ne vključuje niti izjem, ki so določene v direktivi in bi jih zakonodajalec moral prenesti v slovenski pravni red. Predlog zakona v 9. členu ureja možnost podaljšanja časovnega okvira, čeprav podaljšanje roka za gradbeno dovoljenje v skladu z direktivo sploh ne pride v poštev, ampak samo za vmesne faze, zato je predlagana ureditev po našem mnenju v nasprotju z ureditvijo v direktivi.
Predlagatelj je v pojasnilih v zvezi z našim mnenjem navedel, da dodatne informacije o izmenjavi kontaktov v tem postopku niso potrebne, ker so te dosegljive na spletni strani. Ponovno opozarjamo, da je obveznost izmenjave kontaktnih podatkov določena v direktivi, zato jo je zakonodajalec dolžan prenesti v predlog zakona. Poleg tega z amandmaji niso odpravljene morebitne kršitve ustavnega načela jasnosti in določnosti predpisov iz 2. člena Ustave. Predlog zakona ne upošteva, da so posamezni pravni instituti v slovenski zakonodaji že urejeni drugače kot na evropski ravni, zato bi bilo treba prilagoditi izraz dovoljenje slovenski ureditvi kot soglasje ali mnenje, ki bi imela za posledico spremembo tega izraza v celotnem predlogu zakona in bi s tem predlog zakona postal tudi mnogo bolj razumljiv, določen in jasen.
Na podlagi navedenega ugotavljamo, da bo s predlogom zakona opravljen nepopoln prenos direktive, glede katere je Evropska komisija z opominom že začela postopek za ugotavljanje kršitev proti Sloveniji. Morebitno naknadno popravljanje zakona pa bo po našem mnenju nepotrebno, dodatno obremenilo tako postopke na ravni Evropske unije kot tudi vladne postopke in zakonodajni postopek.
Hvala lepa.