Govor

Anja Zevnik

Hvala lepa za besedo.

Lepo pozdravljeni tudi z moje strani!

Zdaj, jaz bi povedala takole, čisto na kratko. Nasilje na šolah, medvrstniško nasilje, tako skrito, kot tisto, prikrito, ga je, povsod ga je. Zdaj, pri nas se je zgodilo to, kar se je zgodilo in prišlo je v medije, tako da pravzaprav veste čisto za vsak korak, kaj se je zgodilo prej, kaj se je zgodilo potem. Veliko nasilja na ostalih šolah po Sloveniji pa je skritih in tudi o tem bi se bilo vredno pogovarjati.

Torej, sedaj pa kako to nasilje reševati. Zdaj, veliko je bilo vprašanj namenjenih meni, kaj ste naredili, česa niste naredili, se pravi, kje ste zgrešili, da je do tega prišlo?

Zdaj, kot veste, smo šola že, odkar, od začetka šolskega leta res intenzivno sodelovali s centrom za socialno delo, s policijsko postajo, z ministrstvom in tudi z inšpektoratom. Od začetka šolskega leta smo sestankovali s starši, starši so pritiskali na šolo, češ da je šola mogoče pristranska do romskih otrok, da jim dajemo potuho in tako naprej. Sestankovali smo, pogovarjali smo se kaj, kaj in kako, kako morajo starši doma se pogovarjati, da bodo naši, da bodo otroci, se pravi, sprejeli drugačno kulturo, da bomo nekako zaživeli skupaj, ker pomembno je vedeti tudi to, če že govorimo o romski problematiki, tematiki na naši, v našem koncu, je tudi to, da so prišli Romi v naše konce leta 2019, se pravi, da smo se srečali s to manjšino v šoli leta 2019, prej s tem nismo imeli izkušenj in seveda smo jih sprejeli in jih nekako, smo poskušali se prilagajati, jih vključevati, navezati stik s starši, komunikacijo, vedno pa to ni bilo lahko. So primeri, kjer se lažje pogovarjamo, so pa tudi primeri, kjer se pogovarjati ne zmoremo.

No in, skratka, težav ni, ko so otroci majhni, ko pa rastejo, pa se težave večajo. In če govorimo o tem otroku, o katerem je bila pač že beseda danes, lahko rečemo, da je težava tudi ta, da zelo težko navežemo stik z njegovimi starši in zelo težko se kaj dogovorimo in zato se zadeve težje rešujejo. Šola, ko vprašajo, kaj ste ukrepali prej? Ukrepali smo v skladu z zakonodajo in s pravili šolskega reda. Vedno je pač potrebno tako ukrepati. Ko me nekdo vpraša zakaj tega učenca, kljub temu, da so starši že opozarjali, da je nevaren, da grozi, da ne vem, da je kaj ukradel in tako naprej, zakaj ga niste izključili? To sem že povedala velikokrat, izključitve, do izključitve pač v šoli ne more priti, bilo pa je izvršenih kar nekaj ukrepov, med ostalimi tem, da smo dežurstva povečali. Naša šola je zelo majhna, imamo malo število strokovnih delavcev in zato pravzaprav vsi po vrsti dežurajo in smo samo še po hodnikih in gledamo. Potem smo v letošnjem šolskem letu nabavili omarice. Učenci so se počutili, da jim kar naprej stvari zmanjkujejo, da nekdo krade lastnino in to smo rešili z omarico, omaricami. Potem nam je občina Brežice priskočila na pomoč in nam kot šoli priskrbela s strani Centra za socialno delo, delavko, ki je bdela nad našimi Romi. Mi imamo na šoli štiri Rome, kot veste, nam romski pomočnik nikakor ne pripada, ampak smo s temi, s to delavko res veliko pridobili. Ne samo to, da jih pazi, da gleda na njih, ampak tudi tako, da se dela z njimi, da se, ne vem, te neke omejitve, ki jih imajo, jezikovne in druge učne, da jih lažje pridobijo. Tako, da vse to v bistvu smo delali. Potem svetovalna delavka se je res redno vključevala, imela učence pri sebi, delala z njimi, se pogovarjala in nekako vodila, kako reagirati, če nekdo tebe, ne vem, zbada, kakorkoli že, ampak a veste, zelo težko je pa potem predvideti, kaj se bo zgodilo.

Če ste poslušali že prej gospoda župana, predsednika sveta staršev, predsednika krajevne skupnosti, veliko težav je v kraju samem in velikokrat sem opozarjala, da se težave iz kraja, iz popoldanskih zadev širijo potem v šolski prostor in to pa je tista težava, na katero zelo težko v šoli vplivamo, ukrepamo oziroma vse preprečimo in tako se je zgodilo tudi v tem primeru. Tako da vedno pa je pač treba pač nekako poudariti to, držali smo se zakonodaje in pravil šolskega reda, ampak je ob teh omejitvah pri določenih učencih zelo, pa ne govorim tukaj samo o učencih romske skupnosti, pri določenih učencih zelo težko, kaj doseči oziroma preprečiti to medvrstniško nasilje.

Toliko z moje strani.