Hvala za besedo.
Lepo pozdravljeni!
V Zakonodajno-pravni službi smo predlog zakona preučili z vidika ustave, pravnega sistema in nomotehničnega vidika ter pripravili pisno mnenje, v katerem so podane pripombe predvsem ustavno pravne in nomotehnične narave.
Ugotovim lahko, da vloženi amandmaji k spremembi amandmajev in predlog za amandma odbora poslanskih skupin koalicije v večji meri ustrezno upoštevajo nomotehnične pripombe iz mnenja, posredovana so bila tudi pojasnila ministrstva, ki določene predlagane rešitve dodatno pojasnjujejo in jih sprejemamo, vendar pa je kljub temu treba izpostaviti: z vidika načela legalitete in hierarhije pravnih aktov ni ustrezno, da se zakonska materija usklajuje s podzakonsko materijo. To je namreč eden izmed ciljev predloga zakona.
Opozoriti je tudi treba, da ostaja sporna ureditev v zvezi z obdelavo podatka o zdravstvenih posebnostih učenca. Veljavni zakon v 44. členu predvideva trajno hrambo podatkov o učencu, čeprav je glede na namen, hramba tega podatka potrebna le do zaključka izobraževanja v glasbeni šoli.
V zvezi z vodenjem zbirk osebnih podatkov je treba tudi opozoriti, da mora biti skladno z 38. členom Ustave, vsaka obdelava osebnega podatka, primarno določena z zakonom in ne podzakonskim aktom. Nejasna pa ostaja tudi prehodna ureditev, predvsem v delu, ki se nanaša na predmet cimbale. Ta naj bi se uvedel v šolskem letu 2024/2025, čeprav je v predlogu zakona predvideno, da predmetnike in učne načrte v skladu s tem zakonom določi pristojni strokovni svet najpozneje do 1. januarja 2025, kar je glede predmeta cimbale že sredi šolskega leta in takšna prehodna ureditev krni načelo pravne države, predvsem predvidljivost pravne ureditve in pravno varnost. Gre za 17. člen, ki bo tudi odprt za sejo Državnega zbora, tako da, če je predlagatelj pripravljen, se lahko za predmet cimbale določi drugačen rok uskladitve.
Hvala.