Govor

Darko Čander

Hvala lepa, predsednik, za besedo. Mogoče samo kratek odziv, pa pojasnilo. Kakovost zdravstvene obravnave zdravstvenega varstva je predvsem odvisna od, bom rekel, razvite in dobro urejene organizacije na primarni ravni. To je tisti temelj, še posebej na, bom rekel, območjih, kjer ste sami omenili, so zdravstveni kazalci morda nekoliko slabši od povprečja ali govorimo tako, kot ste vi po jasno povedali, starajoče se prebivalstvo. In to je tisto kar je najbolj pomembno. Se pravi, preventiva in osnovno zdravstveno varstvo, to je temelj. Tukaj, bom rekel, je pa seveda druga zgodba, ali k temu pripomore tudi nujna medicinska pomoč. Verjetno glede na to, kar je bilo povedano v začetku, se uredbo povezuje s časom trajanja neke lokacije. Lokacije nujne medicinske pomoči so zelo jasno zapisane v pravilniku in pravilnik nikjer se ni spreminjal v, bom rekel, obsegu ali, bom rekel, lokaciji delovanja posameznega dela. Se pa spreminja, programi, to pa je dejstvo. In tudi tu je bilo tako, kot je že napovedano s strani državnega sekretarja, se bo za te programe zelo jasno določilo pogoje pod katerimi se bo lahko seveda programi tudi financirali. In večkrat smo doživeli, bom rekel, iz različnih sredin pretiran strah, da vse kar ni, bom rekel definirano kot satelitski urgentni center, jutri več ne bo financiralo. Tega nikoli nihče ni izrekel in nikoli nihče niti ni nameraval kdajkoli narediti. Tako, da mogoče res za pojasnilo, jaz imam včasih občutek, da se določene stvari ne razumejo pravilno, zato še enkrat pojasnjujemo. Mreža je takšna kot je obstoječa v pravilniku. Z uredbo se v resnici mreže ne more spreminjati. Zelo jasna so zakonska določila in pristojnosti in tudi zelo jasno je bilo povedano, v zaključku, da vsake stvari kjer se bomo pa pogovarjali o kakršnikoli optimizaciji, ki bo ljudem v resnici prinesla boljšo kakovost, ne glede na lokacije seveda se dela vse v soglasju z lokalnimi skupnostmi. Mogoče še en podatek, da veliko enot se na nas obrača nujne medicinske pomoči, da imajo težave z zagotavljanjem urnikov, kar pomeni, sploh v poletnem času, pa tudi delno zaradi umika soglasja zdravnikov za nadurno delo, kako sploh zagotoviti 24 urno nujno medicinsko pomoč. Bi rekel, v ta namen je Vlada sprejela tudi določene ukrepe, sklep s katerimi omogoča dvema sosednjima izvajalcema, da vsaj začasno to, v kolikor v resnici nimajo zdravnikov, lahko to zagotovijo na enem mestu. Se pravi, dajemo celo pravne podlage za določene ukrepe za premostitev eno, tako kot sem že rekel, zaradi, bom rekel, umika soglasij. Ker kaj se namreč dogaja v kolikor imamo, tak je bil primer v času zdravniške stavke, potrebno je bilo zagotavljati neprekinjeno zdravstveno varstvo oziroma nujno medicinsko pomoč. In kaj se je začelo dogajati? Ambulante družinske medicine so v resnici prenehale s kompletnim svojim delovanjem zato, da so tej obligaciji tudi lahko zadostili. To pa je zelo resna nevarnost, kaj lahko na dolgi rok pomeni za zdravstveno varstvo prebivalcev. Zato je vedno, še enkrat poudarjamo, temelj je dobra družinska medicina in to je temelj tudi za vse lokacije nujne medicinske pomoči. Hvala.