Govor

Najlepša hvala.

Sam kot predsedujoči bom namenil nekaj stavkov. Strinjam se, mislim, da se vsi strinjamo, da gre za eno najbolj zavržnih dejanj, ki je sploh možno, je pa spolna zloraba otrok, lahko bi rekel tudi ogroža javno varnost v Evropski uniji in predstavlja tudi kršitev temeljnih pravic otrok, ki jih zagotavlja nenazadnje tudi evropska listina. Je tudi javnozdravstveni problem, predvsem na resnih duševnih, telesnih, zdravstvenih težavah kasnejših otrok v življenjskem obdobju kasneje, ko prihajajo v starost, nenazadnje tudi ekonomsko breme za posameznike, družine, družbe. Mnogi in tudi sam ugotavljam, da je naznanjanje teh dejanj znatno prenizko, saj veliko žrtev, ki je izrazito mlajših, ne zmorejo spregovoriti zaradi svoje nizke starosti in okoliščin same zlorabe. Glede na to, da se pogosto zgodi tudi v družini ali drugih zelo znanih okoljih, možnost za preiskovanje in pregon spletnega prenosa spolne zlorabe otrok v živo So pa seveda zelo omejene. Strinjam se tudi s tem, da lahko tu umetna inteligenca izrazito pripomore. Ključniki so tisti, ki jih tudi nenazadnje uporabljajo številne pedofilske združbe in seveda gre za izrazito organiziran, sofisticiran kriminal pedofilskih družb v Evropi in tega ni malo. Tako da, sam kot predsedujoči Odboru za zadeve Evropske unije seveda pozdravljam sam predlog, ki je pred nami, tudi stališče Republike Slovenije. V zadnjem delu tega stališča ste izrazili tudi nekatere dvome, kar se tiče samih rešitev, ki so vezane na neke pristojnosti, ki močno posegajo v tudi našo zakonodajo na tem področju. Jaz mislim, da je zakonodaja kar se tiče pedofilije in pa spolnega izkoriščanja otrok, mladoletnikov, vzorno urejena v Sloveniji da, in bi bili morda lahko na tem področju celo vzor marsikateri evropski državi. Je pa tako kot ste napisali v zadnjem delu stališča, da si boste prizadevali, da bodo določbe, ki naslavljajo pravice žrtev, usklajene z drugimi relevantnimi direktivami, predvsem to je pomembno, se mi tudi zdi, ker to imamo večkrat, da prihaja do, da ne prihaja do prikrivanj ali odstopanj, ki bi vodila do neenakega obravnavanja med različnimi kategorijami žrtev kaznivih dejanj. Tudi potreben nazdržan, premišljen pristop k samim pooblastilom, ki jih nov predlog, torej sam predlog direktive daje organizacijam s sedežem v državi članici, ki delujejo v javnem interesu proti spolni zlorabi otrok in jih odobri pristojni organ države članice. Tudi to se mi zdi smiselno, da imate takšno stališče. In pa seveda tudi pomen zbiranja podatkov za pripravo ukrepov in pa seveda politik, vendar moramo vedno paziti, tu smo vedno, ne samo sam, ampak tudi kolegice in kolegi nekako pozorni, da ne povečuje se neko administrativno breme kljub temu, da zasledujemo plemenite cilje, kakorkoli je, če se odkriva, če se najde čim večji krog teh, lahko bi rekel osumljencev, vsaj v prvi fazi in tistih, ki počnejo taka gnusna kazniva dejanja.

Tako, da toliko z moje strani. Torej sam seveda ta predlog direktive podpiram, podpira ga tudi Slovenska demokratska stranka. Mislim, da je pomembno narediti en pomemben korak naprej pri nekem usklajevanju vseh 27-erice na tem področju in da te informacije, in pa tudi uporaba modernih tehnologij, kot je rekla pred tem kolegica, pomaga k temu, da se več takih kaznivih dejanj vsaj že naznani in pa kasneje tudi seveda odkrije in sankcionira. Toliko z moje strani.

Če še želi kdo pri tej točki? Vidim, da ni, ker je mislim, da strinjanje s to temo vseh poslanskih skupin tako veliko, da ni kaj dodati.

Tako da zaključujem razpravo. Zaključujem seveda razpravo poslancev, dajem pa seveda še zadnjo besedo državni sekretarki Ministrstva za pravosodje.

Izvolite.