Hvala za besedo.
Lep pozdrav! Najprej se zahvaljujem vsem poslankam in poslancem, članom Odbora za finance za možnost, da v imenu Vseslovenskega združenja malih deležnikov podam kratko predstavitev naših predlogov k predlagani noveli ZTFI-1C.
Naj uvodoma poudarim, da v ZMD skrbno spremljamo postopke priprave zakonov, ki vplivajo na položaj malih delničarjev. Pri tem pa s svojimi dolgoletnimi izkušnjami iz neposredne prakse ter bogatimi izkustvi kolegov iz Evropske federacije investitorjev poskušamo aktivno prispevati tudi k izboljšanju zakonske ureditve v Republiki Sloveniji. V združenju smo že lani septembra na predlagatelja naslovili naše predloge in pripombe, ki so sicer bili s strani združenja že pred tem večkrat podani, vendar žal niti ta predlagana novela se jih ni dotaknila. Novela tako ne rešuje problematike stroškovne obremenitve za imetnike vrednostnih papirjev ob menjavi borznoposredniške družbe oziroma banke finančne posrednice. V ZMD že vseskozi zagovarjamo stališče, da menjava finančnega posrednika ne bi smela predstavljati večje stroškovne obremenitve. Namreč, gre za položaj, ki je primerljiv v tistem, kjer na primer odjemalec zamenja dobavitelja elektrike, plina, telekomunikacijskih storitev in podobno. Toda kljub temu danes menjava finančnega posrednika še vedno pomeni nesorazmerno visok strošek glede na vrednost prenesenega portfelja, čeprav to nima dejanske podlage v povzročenih stroških posrednikov. Prvi ukrep po naši oceni za zmanjševanje stroškov je tako določitev posebne, nižje tarife KDD ob menjavi finančnega posrednika. Pri tem je po naši oceni bolj primerna in transparentna rešitev, da mora KDD k tarifi pridobiti soglasje vlade, ne pa zgolj ATVP, kot je predlagano. Drugi ukrep pa je določitev, da ob menjavi finančnega posrednika vlagatelj nosi le dejanske stroške prenosa vrednostnih papirjev na račun pri drugem ponudniku, kakor je to urejeno pri menjavi ponudnika telekomunikacijskih storitev, ponudnika plačilnih storitev ali ponudnika električne energije, gre za uveljavljen pristop preprečevanja omejevanja konkurence. Prav tako novela ne povzema predloga VZMD za razširitev odbora uporabnikov KDD, zdajšnjih treh, na vsaj pet članov. Trenutni sistem namreč izključuje določene skupine uporabnikov, kot so mali delničarji, ki pa predstavljajo številčno največjo skupino končnih koristnikov storitev, kar predlog v ZMD ja popravlja. V želji po zagotovitvi čim boljše stroškovne učinkovitosti pa v ZMD predlagamo še, da pri najemanju zunanjih izvajalcev tudi KDD postane zavezanec po Zakonu o javnem naročanju.
Glede na to, da besedilo novele ne ureja izpostavljenih vprašanj, ki se tičejo malih delničarjev oziroma individualnih vlagateljev, ki predstavljajo, moram še enkrat poudariti, številčno največjo skupino končnih koristnikov storitev, v ZMD podajamo sklepno oceno, da novela brez izpostavljenih potrebnih dopolnitev po naši oceni ni primerna za nadaljnjo obravnavo. Hvala za besedo.