Govor

Sonja Bien Karlovšek

Hvala lepa.

ZPS je predlog zakona preučila z vidika svojih poslovniško določenih nalog, torej z vidika njegove skladnosti z Ustavo, pravnim sistemom in z zakonodajno tehničnega vidika. Pripravila je pisno mnenje in ker k predlogu zakona amandmaji niso bili vloženi so vse pripombe iz tega pisnega mnenja še zmeraj relevantne. Če jih na kratko strnem. Se pripombe nanašajo na navedbe v zakonodajnem gradivu, da je veljavna zakonska ureditev v neskladju z 51. členom Ustave, saj ta ustavna določba ne zagotavlja takšne pravice do proste izbire zdravnika kot jo utemeljuje predlagatelj. Javna zdravstvena služba in javna služba obveznega zdravstvenega zavarovanja sta povezani, kar je prepoznano tudi v ustaljeni ustavno sodni presoji zlasti pa v odločbi Ustavnega sodišča, številka U-1-125/97 iz leta 1998, v kateri je Ustavno sodišče razložilo 80. člen Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju in ni poseglo v ureditev, po kateri zavarovanec sam krije stroške zdravstvenih storitev opravljenih v samoplačniški ambulanti pri izvajalcih izven javne zdravstvene službe. Javna zdravstvena služba izvajalcem zdravstvene dejavnosti tudi nalaga določene omejitve, zlasti pa dolžnost, da pacienta ne zavrnejo in da zagotavljajo enako dostopnost do zdravstvenih storitev. Predlagana dopolnitev 80. člena pa izvajalcem izven javne zdravstvene službe ne nalaga izvajanja načela enake dostopnosti, poleg tega pa tudi ne rešuje vseh razmerij do zavarovanca in do Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije kot izvajalca obveznega zdravstvenega zavarovanja, kar bi po naši oceni lahko predstavljalo kršitev 51. člena Ustave. Hvala.