Govor

Hvala lepa za besedo.

Mogoče samo kratek odziv. Zdaj, kar se sveta tiče. Poglejte, ko se pripravljaš na eno tako sejo oziroma ko iščeš informacije, pač uporabiš vse vire. In očitno prenova vaše spletne strani še ni zaključena oziroma ni bila dovolj uspešna. Mi smo seveda našli statut, v katerem piše, da je v tem svetu šest članov, da sta dva predstavnika ustanovitelja, se pravi Vlada, pa SID banka, pa predstavnik delavcev, pa predstavnik zainteresirane javnosti, ampak nikjer pa nismo našli, no, razen podpisan je na statutu doktor Robert Kokalj kot predsednik sveta, to ime smo edino našli.

Zdaj, državna sekretarka, vi ste rekli, da vam CMSR pošilja tudi letna poročila. Mi letnega poročila nikjer nismo našli. Ker je to je pač pomemben dokument, ki ga vsaka bi rekel tovrstna inštitucija, tudi mi v Državnem zboru se srečujemo z raznoraznimi poročili. Tako da tudi to bi pričakoval, bi pričakoval, da je to javno objavljeno, ker najbrž ni nobena skrivnost. In potem, ko gledaš še na Erarju, ko še tam poskušaš dobiti kakšne informacije, še na tem Erarju ne vidiš, ne vidiš podatkov, kam je denar s strani CMSR šel. Tako da ko začneš se pripravljati na te stvari, se ti postavljajo vedno nova in nova vprašanja.

Gospod Prešiček, vi ste v svoji predstavitvi omenjali neke projekte. Zdaj mi v svoji zahtevi teh projektov nismo omenjali, so pa jih mediji. Po naših informacijah je v vašem obdobju oziroma odkar ste vi direktor, so bili objavljeni trije razpisi, vsaj tako smo našli na portalu za javna naročila, eden je nadgradnja informacijskega sistema upravljanja s pitno vodo v Ugandi v vrednosti 110 tisoč, potem so ukrepi za trajnostno rabo gozdov v občini Adigeni v Gruziji v vrednosti 548 tisoč evrov, pa podpora upravljanju rečnih bazenov v Keniji s pomočjo satelitske tehnologije in digitalnih modelov v vrednosti 603 tisoč evrov. V Sloveniji smo nekako navajeni, če gledamo v lokalni skupnosti, ko se prijavljamo na neke razpise, na evropska sredstva in tako naprej, je običajno, da se projekt zaključi oziroma ko so vsi elementi projekta zaključeni, dokazila predana in tako naprej, šele potem dobiš sredstva, na katera si se prijavil, ko so vse kljukice. Kar spomnite se, kako kakšne občine zbirajo dokumentacijo in se tresejo, da ja ne bo kaj narobe, da bodo, da bo vse tako rečeno, po PS, da dejansko ne bo kakšen evro zmanjkal na koncu. In zato nam je nerazumno, ko vidimo po drugi strani, da Ministrstvo za zunanje zadeve nakazuje toliko predujmov. Zakaj vi, po moji logiki, bi morali plačevati zaključene projekte. Zato nam je nerazumljivo, zakaj ste vi, bi rekel, v tem kratkem času nakazali za 2 milijona, več kot 2 milijona evrov predujmov. Tako jaz mislim, da se javnost čisto upravičeno sprašuje, ker je kar nekaj bi rekel takih nejasnosti.

Zdaj še eno vprašanje, dokler ste še z nami, državna sekretarka. Vi ste razlagali, kako ti postopki tečejo. 12. člen Zakona o mednarodnem razvojnem sodelovanju in humanitarni pomoči pravi, da na podlagi vsebinskih izhodišč, ki jih pripravi ministrstvo, ustanova pripravi predlog programa dela. Če prav razumem, je to po predstavljenem, se pravi program CMSR za izvajanje mednarodnega razvojnega sodelovanja, če prav razumem, je to to. Če vsebinska izhodišča pripravlja več ministrstev, jih morajo uskladiti. Ustanova mora program dela uskladiti z ministrstvom na področju, ki ga financira ali sofinancira ministrstvo. Jaz bi pričakoval, da je v teh programih tudi jasno navedeno, kdo bo to financiral, mislim, v tem dokumentu, ampak vi tukaj, vi samo navajate programe, financerja s strani Vlade oziroma s strani ministrstva pa ne. Tako da to je še eno vprašanje, ki se postavlja: zakaj je v tako kratkem času Ministrstvo za zunanje zadeve nakazalo več kot 2 milijona predplačil, ko pa gledaš dokumentacijo, pa ne najdeš jasnega razloga, zakaj, čemu so ta predplačila namenjena. Hvala.