Govor

Lenča Arko Fabjan

Hvala za besedo.

Samo na kratko bom povzela naše pisno mnenje, v katerem smo uvodoma, tako kot je ustaljeno v tovrstnih zadevah, izhajali iz položaja Državnega zbora kot zakonodajalca in njegovega razmerja do Vlade kot izvršilne veje oblasti. Izhodišče je pri tem predstavljala ustavna ureditev, zakonska ureditev in pa tudi pravna narava predlaganega akta, ki je opredeljen v Poslovniku Državnega zbora, in sicer gre za predlog sklepa, da Državni zbor Vlado poziva, da v določenem času z vložitvijo zakona začne zakonodajni postopek. Mnenje pri tem poudarja, da bi bil poziv po eni strani lahko sporen z vidika načela delitve oblasti, po drugi strani pa za takšen sklep ni najti pravne podlage. Ob tem je v mnenju dodano glede na to, da predlagatelj v zahtevi kot gradivo tudi navaja predlagano poročilo, se pač sklicuje na to, da predlaga priporočilo je v mnenju, torej dodano, da bi dejansko bilo glede na predlagano vsebino sklepa možno Državnemu zboru predlagati, da sprejme priporočilo Vladi. V mnenju smo še dodali, da je predlagan sklep vložen skupaj z zahtevo za sklic izredne seje Državnega zbora predlagani sklep pri tem obrazložitev v bistvu prepisuje iz razlogov za sklic izredne seje le v nekoliko skrajšani obliki, zato smo na koncu mnenja še dodali, da manjka podrobnejša pojasnitev same vsebine predlaganega sklepa.

Hvala.