Govor

Matjaž Vrčko

Ja, hvala lepa. Torej smo že na nekaj odborih diskutirali to temo. Zdaj, če vendarle povem nekaj pozitivnih stvari. V Zakonu o prevozih v cestnem prometu je zapisano, da pač, prevozniki morajo torej zagotavljati tudi prevoz invalidnim osebam, torej imamo celo zastonj vozovnico za imetnike evropske kartice ugodnosti invalida, zagotavljamo tudi prevoze študentom invalidom in tudi študentom, ki recimo nimajo primernega dostopa do javnega potniškega prometa, plačamo prevoze s prilagojenimi vozili, v kolikor jih uporabljamo. Vsako leto, tudi financiramo, Geodetski inštitut Slovenije, ki preučuje infrastrukturo, ki naj bi bila prilagojena za dostop invalidom tako do vgrajene infrastrukture kot do avtobusnih postaj in postajališč. Kot rečeno, je s strani zagovornika, tudi naš nacionalni center za upravljanje prometa, je torej pred leti že sicer uspel zbrati skupaj vse vozne rede avtobusnih in železniškega prevoznika in mestnih prevozov v Ljubljani in Mariboru, nisem sicer preverjal, ampak zadeva bi morala biti prilagojena tudi že za invalide in tudi prilagojena za mobilni telefon. Kot rečeno, je tudi zastonj spremljevalca smo v zadnjem, v zadnji spremembi Zakona o prevozih v cestnem prometu torej zagotovili in invalidom, tako da nekaj teh aktivnosti je. Zdaj, res pa je, da je pa stanje na terenu, kar se tiče infrastrukture, postaj in postajališč slabo. Zdaj, tam kjer je seveda državno cestno omrežje, je Direkcija za infrastrukturo zadolžena, da prilagodi postaje oziroma postajališča, predvsem tam, kjer so občine, pa občine in ta infrastruktura je v resnici zelo slabo prilagojena invalidom. Torej tudi avtobusi, sicer avtobusi prilagojeni invalidom, so tam kjer so recimo izobraževalna središča za njih, tam prevozniki tudi zagotavljajo, da so vozila prilagojena za te osebe, ni pa to povsod. Tako da, mi menimo, da je trenutno najbolj primerna in najhitrejša rešitev, da zagotovimo prevoze na klic, vsaj do tistih, vsaj do točk, kjer pa je potem lahko nekaj na neki prilagojeni primerni postaji invalidi gredo na normalen, če rečem, javni potniški promet. In torej, ko govorimo o pilotnem projektu, mi bomo v kratkem roku enega meseca razpisali prvi pilotni projekt, da testiramo rešitve, potem pa bomo te rešitve prilagodili za celotno državo in jaz se strinjam s tem, da je seveda v končni fazi treba zagotoviti da bodo invalidi uporabljali javni potniški promet tako kot vsi ostali, ampak če pa hočemo narediti velik korak naprej, pa se mi zdi, da so ti prevozi na klic ta hip prava rešitev, in da, torej bomo ta projekt verjetno v letošnjem letu, kot rečeno, stestirali, v prihodnjem letu pa razširili na celotno državo in mislimo, da je to ustrezna rešitev.

A ha, še nekaj, da ne pozabim. V teku je tudi prenova Pravilnika o avtobusnih postajah, ki bo pravzaprav tudi temu področju posvetila posebno pozornost. Hvala lepa.