Govor

Romana Bidar

Tako, aha. Najlepša hvala za povabilo in za besedo. Jaz sem predstavnica pobude Vse posvojitev, ki ima tako zelo preprosto osnovo, kdor je prizadet v zvezi s to našo strašno problematiko in ga to kaj boli, in če je pripravljen karkoli narediti v zvezi s tem, je dobrodošel pri tej pobudi. Se pravi, pobuda prihaja od spodaj in nekako temelji na krščanskih temeljih, da to, kar nas prizadeva, da to, kar nas boli, iz tega zraste lahko nekaj novega, recimo za neko tako splošno ponazoritev bi mogoče rekla kaj takega. Poznamo ljudi, ki se jim kaj hudega naredi, recimo človek Ostane brez rok, kaj vse je sposoben on potem z nogami narediti? Poznamo ljudi, ki z nogami berejo solato, pišejo, rišejo, šivajo vse mogoče, in jaz si pol seveda predstavljam, to bi lahko tudi jaz počela, če bi bilo treba, in če ni treba, potem ne delamo. Se pravi, imamo speče potenciale in vse posvojitev cilja na te speče potenciale v ljudeh, ki jih stvar prizadeva in lahko povem, ko imam stik s temi ljudmi, da to toliko lepega raste, toliko neverjetnega bogastva pri teh ljudeh občutim in srečujem. Recimo samo, če gremo gledati na e-pokopališče, kaj vse ljudje pišejo svojim dragim na grob, ker recimo, zdaj smo čuli tele pri teh obstrukcijah, da netimo sovraštvo med ljudi pa take stvari, ki rajši kar nič ne rečem v to smer, ko sem samo prizadeta. Pojdite gledati na e-pokopališče, kaj pišejo ljudje s svojim dragim, kako jih pogrešajo, kako ljubeče misli jim naklanjajo in jaz mislim, da je to nekaj kar je zelo živo, ampak ljudje od zgoraj tega ne vidijo, jaz si pa nekako predstavljam, da bi bilo prav, da bi to videli, glede na to, da smo neskončno determinirani s tem zločinskim obdobjem, ko mu ne znamo, ne znamo priti blizu. In bi povedala morda eno definicijo, ki sem jo prebrala pri Karlu Mavsarju, romanu Ljudje pod bičem. Razliko med belimi in rdečimi. Tako pravi: Če je beli ubil rdečega, je umazal sebe, ker je kršil postavo, ne ubijaj Če je rdeči ubil belega, mu zločin prinese medaljo, ker je ideja zahtevala smrt nasprotnika. In jaz mislim, da danes po 80 letih še te logike revolucionarnega nasilja nismo pri nas predelali. In dokler tukaj ne bomo nič naredili, ne bomo znali ločiti oziroma ne bomo znali videti, maščuje se nam to, da ne vidimo, kaj je bistvo revolucionarnega nasilja, se nam maščuje v tem, da ne vidimo kaj je bistvo terorizma. Smo ravno včeraj čuli kaj, spet se je naša vlada dobrega spomnila, ampak dobro, to so že te teme, ki so malo izven pobude vse posvojitev, ampak samo, da vidite približno kje smo, in jaz mislim, da imamo dela ogromno. Hvala za besedo.