Govor

Matevž Čelik Vidmar

Hvala za besedo. Spoštovani gospod predsednik, spoštovane poslanke in poslanci, cenjeni člani Komisije za nadzor javnih financ! Hvala, da lahko še enkrat predstavimo pomen prenove SNG Drama in tudi, zakaj je nujno, da med prenovo nemoteno deluje na drugi lokaciji.

Kot veste, je Drama eden ključnih stebrov našega kulturnega sistema, je pa tudi prostor, kjer se prepletajo umetnost, zgodovina, pa tudi družbena odgovornost in v tem duhu se pripravljamo na njeno začasno preselitev, ki je ključnega pomena ne samo, zaradi varnostnih razlogov, ker je objekt Drame nevaren zaradi zastarelosti in neustreznosti stare zgradbe. Preselitev je nujna tudi kot pogoj za neprekinjeno uresničevanje izvajanja javne službe, za uresničevanje poslanstva Drame pa konec koncev tudi za ponudbo vrhunske slovenske umetnosti občinstvu. Odločitev za selitev ni bila sprejeta kar tako, ampak je vključevala temeljit premislek, obsežno in zahtevno iskanje primernih prostorov, ki jih na trgu ni. Ta proces ni bil lahek, ker je bilo treba usklajevati številne tehnične, logistične pravne, finančne vidike, da bi ta rešitev bila vzdržna. Z velikim veseljem vas že zdaj vabim, da se nam pridružite v jeseni na otvoritvi nadomestnih prostorov in na prvih predstavah, ki bodo tam uprizorjene in to bo priložnost, da tudi na lastne oči vidite plod teh prizadevanj in da skupaj proslavimo nov začetek za naše osrednje gledališče. Naj poudarim še, da smo ves čas procesa in načrtovanja in selitve delovali pregledno in predvsem z mislijo na najboljše tako za naše gledališče kot za občinstvo. In iskreno upam, da bo tudi razprava danes pokazala, da so vsi naši koraki vodeni z zavezo k ohranjanju in razvijanju kulture v naši državi. Bom poskušal obrazložiti celoten postopek in izbor nadomestne lokacije skozi to, kakšen je pomen drame, kakšna je specifičnost nadomestnih prostorov, ki jih je bilo potrebno poiskati, zakaj je takojšnja preselitev Drame tako nujna in v končni fazi, kako je postopek iskanja prostorov potekal.

Kot veste, je Slovensko narodno gledališče Drama osrednje nacionalno gledališče v Sloveniji in ima ključno vlogo v slovenskem kulturnem prostoru. Njegov pomen kot institucije je veliko večji kot le izvajanje gledališkega programa. Gre tudi za izobraževanje - drama je tudi varuh slovenske dramske umetnosti, obenem je pa tudi pomembna platforma za razprave o družbenih vprašanjih, za razvoj misli. Ključni vidiki drame so tako kulturna dediščina in tradicija, umetniška kakovost in inovativnost, njena vzgojna vloga, njena družbena vloga in konec koncev ima njeno delovanje tudi gospodarske učinke. Drama ima več kot 150-letno tradicijo, ki sega nazaj do leta 1867. To dolgo obdobje delovanja kaže na njeno prisotnost in na njen vpliv v slovenski kulturi. Je dom velikemu številu tako klasičnih kot sodobnih in eksperimentalnih produkcij, kar dokazuje njeno sposobnost prilagajanja času in odzivanja na spreminjajoče se kulturne trende. S svojim visoko kvalitetnim in prepoznavnim ansamblom Drama stalno postavlja visoke umetniške standarde ne le znotraj lastne hiše, ampak seveda tudi druga gledališča v Sloveniji. Njen poudarek na kakovosti in inovativnosti programov, ki jih izvaja v produkcijah prispeva ne le k njenemu ugledu in prepoznavnosti tukaj doma in v tujini, ampak tudi k prepoznavnosti naše države. Drama ima pomembno vlogo v vzgoji in izobraževanju različnih občinstev, vključno z mladimi s programi kot so pogovori, kot so različne delavnice, kulturno umetniška vzgoja, drama, spodbuja razumevanje umetnosti in kritično mišljenje. Ima tudi družbeno vlogo, kjer je forum za razpravo. S tem, s tem gradi družbene vrednote in pomaga udejanjati spremembe v družbi. Njene predstave pogosto obravnavajo aktualna družbena, politična, osebna vprašanja, ki se dotikajo ljudi in s tem naše osrednje gledališče spodbuja dialog in razmislek in konec koncev kot eno izmed vodilnih gledališč v državi prispeva tudi k lokalnemu in nacionalnemu gospodarstvu. Je ne nezanemarljivo velik zaposlovalec in je spodbujevalec gospodarstva skozi svoje sodelovanje z drugimi umetniškimi organizacijami in sodelovanja z gospodarskimi subjekti. In kot veste, je letos tudi Slovenska turistična organizacija z leti 24 in 25 kot krovno temo komuniciranja opredelila prav temi umetnosti in kulture in prepričan sem, da se vsi zavedamo, kakšen potencial predstavlja naše osrednje gledališče za uspešno nagovarjanje različnih ciljnih skupin tudi izven Slovenije. V času prenove je torej za Dramo ključnega pomena, da ohrani celostno produkcijo, celostno ponudbo, to je stalen prostor, ki ga mora imeti ne samo zato, ker to prispeva k identiteti gledališča, ampak tudi zato, ker to omogoča nemoteno ustvarjanje predstav in drugih vsebin, o katerih sem govoril. In samo celovita predstavitev Drame in se opravičujem, vseh njenih delov na eno nadomestno lokacijo lahko zagotovi, da bo gledališče še naprej delovalo učinkovito, učinkovito opravljalo svoje poslanstvo in da bo v času trajanja prenove lahko ohranilo vse svoje funkcije. Naj vam pojasnim, kakšna je specifika prostorov, ki jih je bilo potrebno iskati. Torej pri iskanju Drame ni šlo za iskanje navadnih pisarniških ali pa kakšnih drugih poslovnih prostorov, iskanje prostorov za gledališče, še posebej pa za naše osrednje nacionalno gledališče, kar Drama je, ima pač specifične zahteve in te se bistveno razlikujejo od iskanja običajnih poslovnih prostorov, zato so bile pri iskanju nadomestnih prostorov za Dramo pripravljene podrobne prostorske, tehnične, akustične in logistične specifikacije, ki vse temeljijo na potrebah in standardih za izvajanje uprizoritvenih umetnosti in na programih Drame, ključni vidiki, ki so bili upoštevani, so bile torej tehnične zahteve za te prostore, so bile akustične zahteve, za te prostore je bila velikost in oblika, predvsem gre tukaj za velike višine samega odra. Je bil vidik dostopnosti tako za zaposlene kot z vidika občinstva se pravi, sama lokacija in logistika, logistična uporabnost te lokacije in multifunkcionalnost. Gledališki prostori zahtevajo specifične tehnične instalacije, vključno z možnostjo montaže, osvetlitve, zvočne opreme, posebnih tal, druge scenografske infrastrukture. Potrebni so prostori za garderobe, skladišča, za rekvizite, kostume, tehnične delavnice, prostori za pripravo scene in, kar je bistveno, da vsi ti prostori, vse te prostore mora biti mogoče med sabo funkcionalno povezati. Za kvalitetno gledališko produkcijo je bistvena akustična izkušnja, dobra akustika, torej prostori morajo biti prilagojeni tako, da se jasnost zvoka ne izgublja, da ni odmeval, da ni zunanjih motenj. To je bistveno tako za nastope igralcev kot za glasbeno spremljavo. Potrebno je bilo torej izbirati med prostori, ki imajo možnost vzpostaviti oder, ki ima ustrezne dimenzije, ki ima ustrezno obliko, ki ima ustrezno višino, ki lahko omogoči različne stenografske postavitve in pomembni pri tem so tudi zadostni zaledni prostori, da oder sploh lahko funkcionira, se pravi stranski prostori, prostori za kulise in podobno. Za gledališče je bilo torej možno izbirati samo med dovolj velikimi prostori, ki imajo sploh možnost vzpostavitve takšnih dvoran. Obenem je bilo potrebno izbirati samo med prostori, ki lahko zagotovijo zadostno število sedežev za občinstvo. Potem dvorane in drugi prostori morajo biti dostopni za vse obiskovalce, vključno za obiskovalce z gibalno oviranostjo, se pravi, to so dostopi brez ovir, ustrezno število izhodov sil, dovolj sanitarnih prostorov in za gledališče je pomembno, da je lokacija dostopna tudi za obiskovalce in zaposlene znotraj mesta, tudi z javnim prometom, da so tu možnosti parkiranja in še en ključen vidik je možnost, zelo pomemben vidik, možnost dostave in shranjevanja scenografskih elementov in drugih velikih delov opreme. In kot že rečeno, Drama gosti različne vrste dogodkov, dramske predstave, koncerte, izobraževalne delavnice in zato je bilo potrebno najti prostor, ki je dovolj prilagodljiv, da bo omogočal vse te različne rabe. Torej še enkrat poudarjam ni šlo. Drama ni iskala običajnih poslovnih prostorov. Lotila se je nečesa veliko bolj zahtevnega. Kar je, izhaja iz kompleksnosti in specifičnosti zahtev, ki presegajo običajne pisarniške potrebe. Gledališča pač potrebujejo prostorsko in tehnično specifično infrastrukturo, ki podpira njihove potrebe za izvajanje njihovih dejavnosti in pri tem so ključnega pomena tudi varnostni standardi kot so požarna varnost, akcijski načrti gre za veliko število zaposlenih in za veliko število obiskovalcev. In dejstvo, da je količina primernih prostorov za takšno gledališče na slovenskem trgu izjemno omejena, je tukaj ključno, zato je bilo treba v okviru iskanja teh prostorov opraviti temeljit pregled in ta temeljit pregled je bil opravljen že ob vnaprejšnjem zavedanju, da bo kateregakoli od teh prostorov, ki ga bomo našli, potrebno tudi temeljito prilagoditi in da bo pri tem ključna tudi pripravljenost najemodajalca, da se takšnih prilagoditev sploh loti. Treba je poudariti še enkrat torej, da takšnih prostorov na trgu nepremičnin ni, tisti prostori, ki pa so prisotni na trgu, potrebujejo prilagoditve in to prilagoditve za izvajanje gledališke javne službe. Torej, potrebno jih je potrebno opremiti in pridobiti vsa potrebna dovoljenja. V svojem gradivu navajate cene iz Geodetske uprave Republike Slovenije, Geodetska uprava Republike Slovenije vodi evidenco posplošenih vrednosti nepremičnin, ki odražajo nepremičninskega trga na dan 1. 1. 2020, vrednosti nepremičnin Gurs, v Gursu so torej modelske ocene tržnih vrednosti nepremičnin, ki so vodene v predmetni evidenci in ob vsaki spremembi vrednosti teh nepremičnin se ti podatki ponovno izračunajo. Pred izračunom posplošenih vrednosti se nepremičnine oblikuje v enote vrednotenja. V vsaki enoti se nato posplošena vrednost izračuna z enim modelom vrednotenja, pri čemer se model določi glede na najgospodarnejšo rabo in tukaj gre za tri kategorije, gre za dejansko rabo delov stavb, to velja za stavbe in za zemljišča pod stavbami, gre za dejansko rabo zemljišč, gre za zemljišča pod javnimi cestami, železnicami in za vodna zemljišča in gre za namensko rabo za vsa ostala zemljišča. Ker so torej za izvajanje gledališke javne službe potrebni zelo specifični prostori, ki sem jih prej naštel velika dvorana, oder za nastopajoče, garde robe, sanitarije, tehnični prostori, rekvizitarna, krojačnice, garderobe in da ne naštevam vse nadaljnje prostore, ki jih Drama potrebuje. Skratka, ti prostori se na trgu nepremičnin sploh ne pojavljajo, zato te cene teh prostorov ni mogoče primerjati s cen poslovnih prostorov, ki so namenjeni izvajanju pisarniške, gostinske ali pa druge dejavnosti, ker modeli vrednotenja oziroma enote vrednotenja za tovrstno rabo sploh niso izdelani. Zdaj pa, če gremo na konkretne podatke iz Gursa, poročila o trgu poslovnih nepremičnin. Gursa za leto 2003 in 23 poročajo, da so se najemnine pisarn v centru Ljubljane gibale med 14 in 16 evri za kvadratni meter. V celotni Sloveniji pa med 10 in 16 evri za kvadratni meter. In cena najema za nadomestne prostore za Dramo je kljub zahtevnosti, kljub kompleksnosti, kljub temu, da teh prostorov na trgu ni, popolnoma primerljiva s ceno čisto navadnih poslovnih prostorov. In celoten znesek najemnine je namenjen najemu prostorov, ki morajo biti prilagojeni v skladu s tehničnimi zahtevami, ki jih je Drama podala v projektni nalogi. In ta projektna naloga je priloga pogodbe, ki jo je sklenila najemnina torej ne vključuje nikakršne prilagoditve prostorov, država ne bo investirala v zasebne prostore, država ne bo financirala povečanja vrednosti zasebne nepremičnine. Z najemno pogodbo se je Drama kot najemodajalec zavezala, oziroma najemno pogodbo se je najemodajalec Drami zavezal predati prostore. Prilagojene njenim potrebam, takšne, kot bo kot najemnik potrebovala. In če tega ne bo storil, je v zavarovanje Drame kot najemnika in njenih interesov v pogodbi predvidena tudi pogodbena kazen. Država torej zagotavlja sredstva zgolj za najem in po jasnih merilih, ki so bila, torej zagotovitev opravljanja dejavnosti na eni lokaciji. Javna dostopnost oziroma možnost javnega prevoza na to lokacijo, specifične lastnosti te nepremičnine, se pravi zadostne vertikalne, horizontalne površine prostorov, ki lahko omogočijo vse prostore, ki sem jih prej naštel. Možnost predhodne prilagoditve teh prostorov, konec koncev cena in zagotavljanje stalnost teh prostorov za izvajanje javne gledališke službe.

Zdaj, zakaj se drama mora preseliti takoj? Ta preselitev je nujna iz več razlogov in ti razlogi temeljijo na varnostnih ugotovitvah, ki so bile pridobljene s strokovnimi poročili na podlagi Inšpektorata Republike Slovenije za okolje in prostor je bila Drama 10. maja 2022 v zvezi s poškodbami objekta gledališča pozvana, da v roku 15 dni predloži strokovno dokumentacijo, ki bo izdelana s strani pooblaščenega inženirja gradbene stroke. In iz te dokumentacije naj bi bilo razvidno, da bo objekt kljub poškodbam še naprej varen in da ne ogroža življenja ljudi. In na podlagi tega je Drama naročila elaborat, ki je bil predan avgusta 2022, gre za elaborat tehničnega stanja statično potresne analize in predloga sanacije SNG Drama. Naj izpostavim samo ključne ugotovitve tega elaborata. Ta elaborat ugotavlja varnostna tveganja. Ugotavlja, da drama ni potresno odporna. Ugotavlja, da je potrebno, da ni zadostnega zagotavljanja varnosti in za zaposlene in obiskovalce več v Drami. Da je nemoteno izvajanje kulturnih dejavnosti oteženo. Da objekt ne izpolnjuje več zakonskih zahtev po varnosti in da bi bilo konec koncev najbolj gospodarno ravnanje Dramo čim prej preseliti v nadomestno lokacijo. Elaborat ugotavlja, da objekt ne izpolnjuje več varnostnih standardov, ki so potrebni za varno uporabo, in to je posebej kritično v primeru potresov. Obstajajo strukturne pomanjkljivosti in materialna obraba, ki povečujejo tveganje za nevarnost v primeru naravnih nesreč pa tudi vsakodnevne uporabe. Podrobne analize kažejo, da je potresna odpornost zgradbe pod standardi in to je posebej za območje Ljubljane, ki je znana po svojih seizmičnih tveganjih, pereče. Za to bi bili potrebni obsežni gradbeni posegi, ki so načrtovani v prenovi gledališča, ki jih seveda ni mogoče izvesti, med tem, ko se gledališče aktivno uporablja. Trenutne razmere v stavbi predstavljajo potencialno nevarnost za zaposlene in za obiskovalce in to je nesprejemljivo z vidika odgovornosti upravljanja javnih prostorov. Vsi se spomnimo poplav v septembru 2021, ko je ob vremenski ujmi po stopnišču stare Drame tekel slap vode in takih prizorov si ne želimo več. Drama je ključna kulturna institucija, ki mora zagotavljati neprekinjeno delovanje, in takojšnja preselitev ji bo omogočila, da se kulturni program in predstave lahko nadaljujejo brez večjih motenj, kar je pomembno tako za ohranitev njenega občinstva kot za njeno finančno stabilnost. Ne gre samo za to, da gledališče ne izpolnjuje več zakonskih zahtev, ki zagotavljajo varnost in zmanjšujejo tveganja, ampak bi to lahko imelo tudi pravne in finančne posledice gledališče. Stroški selitve in najema novih prostorov so veliko veliko nižji, kot bi lahko bili stroški morebitne nesreče, škode, odškodnin, ki bi lahko bile posledica nadaljnje uporabe tako neustreznega objekta. Vsi vemo, da načrtovanje prenove Drame sega že v leto 1995. Ta projekt, ki ga zdaj izvajamo temelji na natečajni rešitvi iz leta 2017, ne gre pa samo za projekt prenove samega gledališča, ampak dokument o identifikaciji investicijskega projekta za celovito prenovo SNG Drama že sam po sebi vključuje ključne elemente investicije, med katerimi je poleg prenove objekta tudi izgradnja novega objekta za logistiko in skladiščenje v Šentvidu pa tudi pridobitev začasnih prostorov za obdobje izvedbe prenove. In samo tako celovit objekt lahko izpolni sam namen, skratka, da Drama ostane vodilna ustanova za gledališko produkcijo v Sloveniji, obenem pa, da se zagotovi, da se ohrani kulturna dediščina, da se izboljša kulturna infrastruktura v skladu ne samo z varnostnimi standardi, ampak tudi s tehničnimi in nasploh trendi v razvoju kulture. Da bi ta kompleksna investicija z vsemi svojimi elementi potekala pregledno, strokovno, učinkovito je Ministrstvo za kulturo imenovalo delovno skupino, ki jo sam vodim in je sestavljena iz predstavnikov investicijske službe Ministrstva za kulturo, iz predstavnikov Drame in iz zunanjih strokovnih sodelavcev, med katerimi so projektanti, v katere bo vključen tudi nadzor in inženiring, ko bosta pričela z delom. Samega postopka iskanja nadomestne lokacije se je Drama lotila kot zelo kompleksnega procesa in ga je vodila sama kot investitor, kar je v skladu z zakonom in to iskanje je obsegalo številne korake, vključno z raziskovanjem različnih možnosti in različnih lokacij. Za najemanje stvarnega premoženja za potrebe države in oseb javnega prava, katerih ustanoviteljica je država, se izvaja v skladu z določbami 82. člena Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti in ta določa, da država in osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica je država, lahko najemajo nepremično premoženje v skladu s 1., 2. in 3. odstavkom 43. člena tega zakona. V tem členu so določeni namen, obseg in kakovost pridobivanja nepremičnega premoženja države. Prvi odstavek določa, da država pridobiva nepremično premoženje v takšnem obsegu in kakovosti, ki zagotavlja najboljše pogoje za izvrševanje nalog upravljavca. V drugem odstavku določa, da se nepremičnega premoženja ne sme pridobivati na zalogo. V petem odstavku pa določa, da se pridobivanje nepremičnin, katerih lastnik bi postalo država, mora izvesti v skladu z merili in kriteriji za umeščanje in opremljanje poslovnih prostorov in zagotavljanje drugih nepremičnin za potrebe državnih organov, javnih zavodov, javnih gospodarskih zavodov in tako dalje, če zakon ne določa drugače. In še enkrat, glede na omejen obseg obstoječih nepremičnin v Ljubljani, ki so primerne za začasno opravljanje gledališke javne službe Drame na nadomestni lokaciji v času prenove se je izvedlo več ogledov in pogovorov kot je podrobneje odpisano oziroma sem podrobneje pojasnil že prej. Pri iskanju ustreznih prostorov se je torej upoštevalo relevantne določbe Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti in pred sklenitvijo pogodbe je bilo v skladu z drugim odstavkom tega zakona, 29. člena tega zakona, pridobljeno tudi predhodno soglasje k predlogu pravnega posla s strani ministrstva in skladno s Sklepom o ustanovitvi Drame tudi soglasje sveta javnega zavoda. Sam postopek iskanja je bil usmerjen v cilj najti primerno lokacijo, ki bi torej zadostila vsem potrebam, ki sem jih prej opisal. Drama ga je vodila zelo odgovorno z načelom gospodarnosti ob upoštevanju vseh zakonodajnih okvirov, ki v tem primeru določajo takšen postopek in ki na področju, se pravi Zakon o javnem naročanju dovoljuje tudi izjeme od standardnih postopkov javnega naročanja, ko gre za najem nepremičnin in v primeru tako specifičnih nepremičnin je seveda uporaba tega člena zelo smiselna. Sam proces iskanja je potekal po naslednjih korakih. V prvi fazi se je preverjalo možnost postavitve začasnega objekta iz kontejnerjev na podlagi podobnih zgledov drugod po Evropi na parkirišču pred halo Tivoli. Ampak takšna rešitev se je že zelo hitro izkazala za neprimerno tako z logističnega kot s finančnega vidika. Potem je potekal ogled obstoječih dvoran, ki bi bile primerne za izvajanje gledališke javne službe in tukaj je šlo predvsem za javne gledališke dvorane, za obstoječe javne zavode, ki lahko primerne prostore ponudijo, to je bil predvsem Cankarjev dom pa tudi Gospodarsko razstavišče, ampak žal so bile te možnosti, zaradi različnih omejitev bodisi, zaradi dostopnosti razpoložljivih terminov za izvajanje Draminega programa bodisi zaradi tehnične neustreznosti na Gospodarskem razstavišču in visokih stroškov najema, ocenjene kot neprimerne. Potem je potekalo tudi preverjanje razpoložljivosti prostorov z drugimi upravljavci kulturnih institucij. To preverjanje je vključevalo pogovore z njimi. Ampak večinoma so se ti pogovori končali brez konkretnih rešitev, zaradi že prej omenjenih nasprotujočih si interesov, ki se tičejo terminske razpoložljivosti in se pravi terminsko omejenega dostopa ali pa možnosti uporabe teh prostorov in na koncu koncev je to iskanje vključevalo tudi objekte na trgu, kot so kinodvorane in hoteli, kjer pa so v Drami prav tako naleteli na ovire. Saj nikjer v tem primeru ni bilo možno najeti celovitega objekta oziroma je v enem primeru, potem se najemodajalec odločil, ker bi Drama najela le del kinodvoran, da celoten objekt da drugemu najemodajalcu. Predvsem je šlo pa za nezmožnost prilagoditve prostorov in visokih stroškov najema. Na koncu se je izkazalo, da je lokacija na Litostrojski cesti 56 najprimernejša, ker je bil tam že vzpostavljen prostor, kjer je najemodajalec izvajal določene kulturne dejavnosti. In ta prostor je omogočil združitev vseh dejavnosti Drame na enem mestu, kar je bila, kot sem rekel, tudi na podlagi kriterijev ena od optimalnih rešitev. Ta lokacija je ponudila dovolj prostora za izvedbo celotnega programa tako velikega odra Drame kot Male drame in bo omogočila izvajanje gledališke dejavnosti, ne da bi ansambel drobili in ga razporejali na različne lokacije. Drama je izvedla torej temeljito analizo razpoložljivih možnosti in pri najemu je izbrala stroškovno najbolj učinkovito možnost. Postopek najema prostorov je bil voden v skladu z določbami Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti, ki ne predpisuje imenovanja komisije in tudi predpisuje, da je Drama kot investitor in upravljavec odgovorna za to, da te prostore najame. Sama kot oseba javnega prava vodi postopek najema, kot to določa 58. člen zakona. Seveda nas je Drama o tem ves čas obveščala tudi v okviru delovanja delovne skupine in seznanjala s tem, kako išče prostore in s kakšnimi ovirami se pri tem sooča. Javni zavod je torej pri vseh potencialnih ponudnikih prostorov vodil postopek za najem na način, da je preverjal ustreznost prostorov, stroške potencialnega najema in tudi s končnim najemodajalcem opravil več krogov pogajanj skozi neposredne stike, skozi elektronsko pošto in tako zagotovil maksimalno, tudi ugodno ceno najema in končno prilagoditev prostorov v skladu s svojimi potrebami.

Jaz upam, da so vam ta pojasnila o pomenu drame, o nujnosti njene selitve, o specifiki prostorov, ki jih je bilo potrebno najti, o samem postopku iskanja teh prostorov, ki je bil kompleksen in zahteven, dala dovolj informacij, da boste razumeli, da je bila ta operacija izvedena maksimalno učinkovito v skladu z zakonodajo, pregledno in da bo da so bili izbrani prostori, ki bodo v najboljši možni meri omogočili nadaljnje in neprekinjeno izvajanje državne gledališke javne službe v Drami. Hvala.