Hvala lepa.
Kolegi iz Poslanske skupine SDS tako radi ponavljajo in vrtijo mantro, da je bilo na različnih odborih uporabljena različna praksa oziroma različno tolmačenje poslovniških določb, ampak bi jaz še enkrat ponovil besede predsednice Odbora za zdravstvo, tolmačenje na vseh treh sejah, ki smo jih imeli na referendumsko vprašanje je bilo enako. Najprej je bilo, najprej smo obravnavali referendumsko vprašanje v zvezi s pomočjo pri prostovoljnem končanju življenja in tam je predsednica odbora pač povedala, da so amandmaji v tej fazi niso bili mogoči. Na kar je bil drug drugo referendumsko vprašanje v zvezi s konopljo, ki jo je vodil podpredsednik, torej sem bil jaz in na ta predlog so bili vloženi amandmaji, ki jih pa nismo upoštevali kot amandmaje, ampak samo kot spremembo referendumskega vprašanja in zadeva se je, potem ponovila enako, ko so bili vloženi amandmaji na referendumsko vprašanje, ki ga je vložila Poslanska skupina SDS v zvezi s testiranjem funkcionarjev na prepovedane droge. Torej vidimo, da v vseh treh primerih ni bilo nobenih razlik v tolmačenju Poslovnika. Jasno je bilo tudi povedano, da je Poslovnik tolmači predsedujoči in v vseh teh treh primerih je Poslovnik predsedujoči tolmačil popolnoma enako. Ker pa se Poslanska skupina SDS, predvsem pa njihova vodja poslanske skupine, pogosto pa tudi poslanci na odborih pritožujejo nad vodenjem predsedujočih Poslanske skupine Svobode pa mogoče samo za intermezzo. Predsednik Komisije za peticije, član poslanske skupine SDS je že dvakrat zapored vodil in od vodil že v začetku nesklepčno komisijo. Na prvi so bili na koncu celo samo trije člani. Toliko o vodenju, ki je bilo z naše strani popolnoma enako in popolnoma v skladu s poslovnikom in poslovniško prakso in prakso ostalih.
Kar se pa tiče tolmačenja Ustave, vemo kdo je tisti, ki tolmači Ustavo, to je Ustavno sodišče. Zaenkrat, če je to mogoče Poslanska skupina SDS, jaz ne vem, sem mogoče karkoli spregledal, predlagam pa, da v tem primeru daste na komisijo, na Ustavno komisijo pač predlog po drugačni ureditvi in verjetno jo bomo z veseljem obravnavali. Sam popolnoma podpiram mnenje Zakonodajno-pravne službe. Tukaj se pogovarjamo o posvetovalnem referendumu, ki nikakor ne prejudicira končnih rešitev tako kot recimo zakonodajni referendum.
Pa mogoče še eno zadevo, ki se večkrat pojavlja, to problematiziranje skupnih glasovanj o referendumih in pa evropskih volitvah. V letu 2022 smo imeli tri zakonodajne referendume in takrat je prav poslanska skupina, ki to problematizira, takrat problematizirala popolnoma drugo zadevo in to, da bi morali biti referendumi ne samostojno, ampak da bi se, zaradi racionalnosti morali odvijati v času lokalnih volitev, ker pač predsedniških rok za predsedniške volitve so z vlaganjem svojih zahtev zamudili. Moramo pa se zavedati, da pri lokalnih volitvah gre popolnoma za drug sistem, popolnoma za druge volilne komisije in je nemogoče izvesti obe dve akciji naenkrat, kar pa je pač s temi državnimi oziroma evropskimi volitvami to mogoče. Torej mnenje ZPS vsekakor podpiram.